http://www2.unt.se/article/1,1786,MC=1-AV_ID=461622,00.html?from=latestnav
Men är det inte samma sak med där tex ålder spelar en roll?
//Blondie
//Blondie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Headbanger skrev:bra att nån tar steget och anmäler.
MrRoos skrev:Försäkringar är undantagna från den lagen om jag inte har helt fel. Hur skall man annars kunna sätta höga priser på största risk gruppen? Annars är ju ålder, kön osv helt omöjligt att ha som urval. Alla får betala ännu mer för högriskgrupperna. dock anser jag att alla borde få låg försäkringspremie från början och sen straffa ut sig. = premien höjs väsentligt vid varje utnyttjande av försäkringen.
som frisör måste jag säga att det det e inte rättvist,men man tar numera på längden på håret så jag tar mer från tjejer ändå med längre hår det kan påverka killar me lång hår me...vissa saker kan man inte ha jämlikt....Clifton skrev:Håller med. Är dom så jäkla petiga med det där med jämnställdhet att de ändrar priset för en hårklippning så kan de väl lika gärna ändra försäkrings premierna så det är lika
Blondie skrev:http://www2.unt.se/article/1,1786,MC=1-AV_ID=461622,00.html?from=latestnav
//Blondie
Clifton skrev:Men då borde väl premierna för bilar va mycke billigare för oss. För alla vet juh att tjejer kan juh inte köra bil =)![]()
Maria1980 skrev:Man kan inte dra alla över en kam heller...
Clifton skrev:Men då borde väl premierna för bilar va mycke billigare för oss. För alla vet juh att tjejer kan juh inte köra bil =)![]()
Långa farbron skrev:Skulle dom (TM) tänkt på innan dom började gapa om att alla män är djur och våldtäksmän.
![]()
Neutral skrev:Det kan ju bara leda till att produkten Tjejförsäkring försvinner men naturligtvis blir könet en parameter i prissättningen för Basförsäkringen i stället och prisskillnaden blir kvar.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |