Orättvist!

lurit o dra gränsen men jag tror inte att killen vinner, försäkringsbranchen har fri prissättning

Last edited:
Headbanger skrev:
bra att nån tar steget och anmäler.

Håller med. Är dom så jäkla petiga med det där med jämnställdhet att de ändrar priset för en hårklippning så kan de väl lika gärna ändra försäkrings premierna så det är lika

Försäkringar är undantagna från den lagen om jag inte har helt fel. Hur skall man annars kunna sätta höga priser på största risk gruppen? Annars är ju ålder, kön osv helt omöjligt att ha som urval. Alla får betala ännu mer för högriskgrupperna. dock anser jag att alla borde få låg försäkringspremie från början och sen straffa ut sig. = premien höjs väsentligt vid varje utnyttjande av försäkringen.

Men då borde väl premierna för bilar va mycke billigare för oss. För alla vet juh att tjejer kan juh inte köra bil =) :tuttar

MrRoos skrev:
Försäkringar är undantagna från den lagen om jag inte har helt fel. Hur skall man annars kunna sätta höga priser på största risk gruppen? Annars är ju ålder, kön osv helt omöjligt att ha som urval. Alla får betala ännu mer för högriskgrupperna. dock anser jag att alla borde få låg försäkringspremie från början och sen straffa ut sig. = premien höjs väsentligt vid varje utnyttjande av försäkringen.

undantag eller inte, bra att man uppmärksammar det. precis som skilda åldrar på krogen mm.

kan hålla med till viss del att ett sådant systen skulle vara bra, premien höjs efter att du mosat bågen. kör dom inte med sånt system i USA?

Clifton skrev:
Håller med. Är dom så jäkla petiga med det där med jämnställdhet att de ändrar priset för en hårklippning så kan de väl lika gärna ändra försäkrings premierna så det är lika
som frisör måste jag säga att det det e inte rättvist,men man tar numera på längden på håret så jag tar mer från tjejer ändå med längre hår det kan påverka killar me lång hår me...vissa saker kan man inte ha jämlikt....

Långa farbron skrev:
Skulle dom (TM) tänkt på innan dom började gapa om att alla män är djur och våldtäksmän.

:hihi

Eller det där med "mansskatten" som innebar att alla män skulle betala skatt för det finns ett par fåtal idioter som slår sina tjejer. På så sätt skulle samtliga män betala för deras skadekostnader :kocko

-> Vilken skattesmäll alltså. :D ok sorry dåligt skämt jag vet, jag ställer mig i hörnet och skäms.

Det kan ju bara leda till att produkten Tjejförsäkring försvinner men naturligtvis blir könet en parameter i prissättningen för Basförsäkringen i stället och prisskillnaden blir kvar.

Klippning och taxi däremot är ju duktigt orättvist, det är ju samma tjänst som utförs. Taxi är ju inget snack om saken och angående klippning kan man väl lösa det genom att ta betalt för tiden i stället. Det finns väl fjolliga killar också som permanentar och har slingor och allt möjligt. :D

Last edited:
Neutral skrev:
Det kan ju bara leda till att produkten Tjejförsäkring försvinner men naturligtvis blir könet en parameter i prissättningen för Basförsäkringen i stället och prisskillnaden blir kvar.

Basförsäkringen tar ingen hänsyn till kön. (inte ännu iallafall)

Jag har t.ex inte Länsförsäkringars tjejförsäkring på min hoj utan deras basförsäkring istället, trots att tjejförsäkringen var 4000kr billigare per år. Anledningen till mitt val är att det är samma månadspremie året runt på tjejförsäkringen även om hojen avställs. Med basförsäkringen kan jag ställa av hojen på vintern (+regniga somrar, utlandssemestrar m.m) och då betala betydligt mindre dessa månader. Med andra ord blir det billigare med basförsäkringen för mig.

Bara för att det finns en försäkring som är billigare för :tuttar så innebär inte det att den försäkringen är bäst eller att den skapar orättvisa mellan könen.

Jag tror att tjejförsäkringen kommer finnas kvar, men att fler kanske kommer teckna basförsäkringar för att i slutändan få billigare årskostnad där man kan ställa av hojen de 4-6 månader hojen står i garaget..

Tråkigt att försäkringar ska vara så dyra, 867kr/mån får jag vackert betala för min RSV Mille... 95kr/mån vid avställning. Smakar det, så kostar det :(

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park