Operation fuck-truck modification!

hållundan skrev:
Var köper man spånskivor, och övrigt virke som kan behövas? Bauhaus? Hornbach?

Spånskivor eller allt annat i trä har Hornbach, Byggmax å Bauhaus. Bauhaus e inte lågprisvaruhus men allt under ett tak. På Hornbach brukar man kunna välja på vissa produkter mellan låg kvalité, medioker kvalité å kvalité (å pris därefter).

flugan skrev:
Spånskivor eller allt annat i trä har Hornbach, Byggmax å Bauhaus. Bauhaus e inte lågprisvaruhus men allt under ett tak. På Hornbach brukar man kunna välja på vissa produkter mellan låg kvalité, medioker kvalité å kvalité (å pris därefter).

Beronde på vad han/det skall ha skivan till så kolla på något annat än just spån.

Finns inget som suger upp vatten/fukt så effektivt som spån,sen sväller den och smular sig.Sen är det lätt att knäcka spånskiva dvs den flexar bara lite sen går den av.

MDF är bättre, hårdare,formstabilare och betydligt mindre känslig för fukt.

Annars kan man köpa formplyfa billigare än MDF ,bättre än spån.

Har nu i samråd med min smarta far kommit framt ill att mer material ej behöver införskaffas. Kommer helt sonika att såga upp ett lämpligt hål i bakre skivan, sätta ett långt pianogångjärn i botten och använda den nerfällda delen som förlängning av lastutrymmet.

BINGO!

Idag har jag meckat på massa filt, det blir riktigt bra. SPRAYLIM rockar!!! :banana

Jag har vänt på sätesraden och städat bilen i största allmänhet, det kommer blir grymmers detta!

Fläjmsen har bättrats på lite, en hel röd pch en hel gul sprayburk gick åt. Fuck yeah!

Tack Rasorblade för gräset! :Bugar Jag kommer att använda mer, det var riktigt bra med så stor bit! :tummenupp

Bygget fortsätter!

Last edited:
fifan!!!!gräs rockar fett!!!!!!!!!!!!!!:Rockbanan :bow

Kanske man kan få låna den om man raggar upp en :tuttar ngn gång.. (som om det skulle hända) :hihi :D

Rasorblade skrev:
fifan!!!!gräs rockar fett!!!!!!!!!!!!!!:Rockbanan :bow

Kanske man kan få låna den om man raggar upp en :tuttar ngn gång.. (som om det skulle hända) :hihi :D
Självklart får du låna den om du behöver!!! :Rockbanan

Bilen är förövrigt självraggande, det märkte jag idag. Fuck yeah!!!

flinga skrev:
En disco-kula i din fuck-truc skulle göra mkt för atmosfären. :tummenupp

Finns en på lager.
Det förhöjer garanterat!

Har en liggandes hemma i Halmstad, den ska monteras så fort jag hämtat den... Kommer att sitta i mittenhålet i bakre skivan.

:banana

Var köper man riktigt långa pianogångjärn då?

Jag behöver ett som är ca 150 cm långt... Hilfe!

hållundan skrev:
Vad kan det kösta månntro? Bra byggvaruhus att shoppa i?

Såg att Biltema har 51cm längd för 15,90 Mässingfärg art nr 86-103.

Dvs köp 3 så är du hemma,kanske får kapa o trixa lite,men billigar blir det nog inte.

Långa farbron skrev:
Såg att Biltema har 51cm längd för 15,90 Mässingfärg art nr 86-103.

Dvs köp 3 så är du hemma,kanske får kapa o trixa lite,men billigar blir det nog inte.
Såg också det. Kanske är aktuellt ändå. Risken är väl att man sätter det snett och jävligt och skiten inte funkar att fälla... Fast, inte ens jag är så dålig att det blir såååå snett kanske :)

Sån får det bli. Biltema rocCkar!

hållundan skrev:
Såg också det. Kanske är aktuellt ändå. Risken är väl att man sätter det snett och jävligt och skiten inte funkar att fälla... Fast, inte ens jag är så dålig att det blir såååå snett kanske :)

Sån får det bli. Biltema rocCkar!

Såga rakt bara,spänn/skruva en bräda att såga efter,funkar kanon med tex ett cirkelsåg tänk bara på att mäta ifrån mitten på själva klingan ut till kanten på såget och lägga till det när du placerar bräda.Sen kör du bara såget längs med brädan=svinrakt

Sen är det bara att meka dit dom,man behöver ju inte dra i alla skruv innan man testar :7peta

Långa farbron skrev:
Såga rakt bara,spänn/skruva en bräda att såga efter,funkar kanon med tex ett cirkelsåg tänk bara på att mäta ifrån mitten på själva klingan ut till kanten på såget och lägga till det när du placerar bräda.Sen kör du bara såget längs med brädan=svinrakt

Sen är det bara att meka dit dom,man behöver ju inte dra i alla skruv innan man testar :7peta
Jag har en rätt bra kant att såga efter. Vi får se om det blir sticksåg eller ol'fashion fogsvans som gäller...

Idag tog fuck trucken mig till jobbet lugnt och städat. Impressing!

Hell Yeah, Fuck-Truck!!!

Nästa gång jag e nere på besök i Sveriges skitigaste delar, kräver jag att få åka omkring i denna skapelse, och inte bli bemött som nån alien när jag ringer. :mad:

Lartes skrev:
Hell Yeah, Fuck-Truck!!!

Nästa gång jag e nere på besök i Sveriges skitigaste delar, kräver jag att få åka omkring i denna skapelse, och inte bli bemött som nån alien när jag ringer. :mad:
Självfallet får/ska du åka med. :tummenupp Farbrorn också. Han ska installera allt ljud. Det har han lovat.

Alien? :rolleyes:

hållundan skrev:
Självfallet får/ska du åka med. :tummenupp Farbrorn också. Han ska installera allt ljud. Det har han lovat.

Alien? :rolleyes:

Då vill haf minsann inte bli bemött som om du inte visste vem jag var.... :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey