Open 1000 2026

Var mycket fel från tävlingsledningen denna helgen. Ni är inte en SM klass och ni har fullständig rättighet att gå in i maskindepån och utsläpp ska proklameras 10 min innan det
Ja det var ju lite stökigt kan man nog säga... Borde kanske vara default för supportklassserna att man åker in i depån med 10min paus vid rödflagg, även om man har intention att släppa ut snabbt.

Ja det var ju lite stökigt kan man nog säga... Borde kanske vara default för supportklassserna att man åker in i depån med 10min paus vid rödflagg, även om man har intention att släppa ut snabbt.

Jag sa ju det till dig att så ska förfarande vara i en icke SMklass. En SMklass får inte lämna bandepån vid rödflagg. Sen förstår jag att de vill skynda på pga förseningar men likväl fel. Kan bli ny rödflagg pga folk vurpar pga kalla däck.

Det ironiska är ju anledningen till rödflaggen. En förare tappade kedjan på sightingvarvet, och när en funktionär springer ut för att hämta flaggan ropar tävlingsledningen ut att dom inte får röra kedjan för att den är extremt varm, så de måste invänta att den svalnat. Jag skojar inte, detta va anledningen...Bara en av alla blunders den helgen.

Det ironiska är ju anledningen till rödflaggen. En förare tappade kedjan på sightingvarvet, och när en funktionär springer ut för att hämta flaggan ropar tävlingsledningen ut att dom inte får röra kedjan för att den är extremt varm, så de måste invänta att den svalnat. Jag skojar inte, detta va anledningen...Bara en av alla blunders den helgen.
Alltså wtf! För varm?? helt otroligt.

🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...