Ont i röven av långturer?

Man kör och sen stannar man och tankar när det behövs, vanligtvis efter 25 mil. Då tar man en cola och en snickers. Sen kör man 25 mil till och upprepar proceduren.
Inga tyngre måltider då blir man bara trött. Och inga stopp utan att tanka för det är stoppen som hindrar dig att komma fram. Så du känner dig i röven efter 50 mil är så illa det blir. 25-50 mil till gör inte dubbelt så ont.
Sen är det träning och åter träning. Kör du bara mellan Statoil och McDonalds så lär du ha jävligt ont tidigt.

Längsta dagsturen hittills var ifjol när jag körde från Murmansk till Luleå på en dag, ca 100mil tot. Detta då delvis på taskiga ryska vägar och med sedvanligt långdragen byråkrati i gränspassagen.

Röven har jag inga problem med men knäna är det värre med. Min räddning var att jag köpte ett par highway pegs på biltema som jag monterade på kraschbågarna så nu kan jag slänga upp benen på dom och sitta med helt raka ben som på en chopper :rock

Annars funkar det ju bra att stå också.

Ska köra en iron butt i sommar och börjar känna mig riktigt taggad. Långkörning är kul!

DR är ett undantag, vibrationerna på den hojen är minimala och skön sadel är det också. Kör ju samma hoj fast SE.

Har haft en SE innan, och nej, tro mig, inte samma hoj. Ingen gummiupphägning på R modellen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT