Ont i knät!!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag har blivit gubbe!

Jag får ont i knät då och då när jag är ute och springer. Det hugger till i framsida knä strax nedanför knäskålen. Nån som har erfarenhet av detta.

Vad kan det vara, det kommer och går.

Nån som har tips på vart man kan vända sig utan att bli ruinerad men ändå få ett bra utlåtande och hjälp??

Kan det vara så kallat löparknä? Vet inte så mycket om sånt, men det ska tydligen kännas mest på utsidan av knät.

Jag hade nåt liknande när jag va yngre. "Morbus slatter" nånting hette de. Fick skaffa formgjutna sulor, de gjorde susen :tummenupp

Jag hade nåt liknande när jag va yngre. "Morbus slatter" nånting hette de. Fick skaffa formgjutna sulor, de gjorde susen :tummenupp

de har jag oxå haft.

formgjutna sulor gör susen. sjukt gött även när du inte tränar.

kostar dock en slant. va längesen jag gjorde mina nu men har för mej jag betalade en tusenlapp. vet inte om det spelade nån roll att jag va liten knatte då...

Låter som om det kan vara minisken som spökar.
Men å andra sidan kan det vara precis vad som helst...

Har haft jävligt mycket problem med mina knän och efter en operation och några år hos en kiropraktor så är det lite bättre, välkommen till klubben iaf :rolleyes:

Jag får sluta springa helt enkelt man blir ju bara trött och får ont.

Nåja jag får nog testa inlägg eller börja med ett knäskydd igen, har haft det för 10 år sedan och då hjälpte det iallafall.

Nåja jag får nog testa inlägg eller börja med ett knäskydd igen, har haft det för 10 år sedan och då hjälpte det iallafall.

Vila sig i form:D

Vet inte om du upplevt någon försämring just nu, men det är inte ovanligt att ledproblem förvärras markant i väder/temperaturskiftningar.
Att ha ett klassiskt vulkanskydd eller dyl. kan lindra.

Har du råkat ut för något skit som ligger bakom problemen..?
Eller är det uteslutande ålderns förfall som ligger bakom?:crash
Har du inte haft någon läkarkontakt ang problemen skulle jag råda dig att boka ett besök hos din husläkare, även om problemen "endast" påverkar dig när du springer.
Ofta är dom rätt duktiga på ledsmärtor, antiinflammatoriska läkemedel, och kan även remittera dig vidare om du behöver någon form av inlägg eller speciella skor.
Om jag minns rätt kan de sistnämnda gå loss på en del pengar.

Var bor du..?
Har en kalasdoktor på Olskrokens VC som jag hett kan rekommendera.:)

Nu kan det ju vara helt skilda grejer detta, men jag tror som pinuppa att du ska gå och kolla upp det. Jag har rehabat ett år nu, så min träning är ju pga. skada (dock inte främst i knät) och sjukgymnasten har sagt att jag ska köra på så mycket jag bara orkar, men jag får absolut inte fortsätta med nån övning om det hugger till i knät under knäskålen.. Vet inte om det bara är kopplat just till min situation eller om det är pga minisker/ledbandsskador eller vad det nu kan bli...

Vet inte om du upplevt någon försämring just nu, men det är inte ovanligt att ledproblem förvärras markant i väder/temperaturskiftningar.
Att ha ett klassiskt vulkanskydd eller dyl. kan lindra.

Har du råkat ut för något skit som ligger bakom problemen..?
Eller är det uteslutande ålderns förfall som ligger bakom?:crash
Har du inte haft någon läkarkontakt ang problemen skulle jag råda dig att boka ett besök hos din husläkare, även om problemen "endast" påverkar dig när du springer.
Ofta är dom rätt duktiga på ledsmärtor, antiinflammatoriska läkemedel, och kan även remittera dig vidare om du behöver någon form av inlägg eller speciella skor.
Om jag minns rätt kan de sistnämnda gå loss på en del pengar.

Var bor du..?
Har en kalasdoktor på Olskrokens VC som jag hett kan rekommendera.:)

Jag upplevde en försämring förra sommarn. Spelade fotboll inomhus hela vintern utan problem sen när vi började spela på grus ute på våren så kom knäproblemet. Det blev inte bättre utav att jag sedan vurpade på knutstorp och slog i knät så det skiftade i alla möjliga härliga färger.

Efter detta så fick jag ont i andra knät, förmodligen pga att jag belastade det knät mer för att spara det andra. I detta läge gav jag upp löpningen och cyklade istället då det är snällare mot knäna, det var inga problem. Jag börja springa igen i somras och det har fungerat bra men nu är smärtan till baka i samma knä igen (det jag slog i när jag vurpa). Jag känner bara av det när jag springer.

Jag bor i gamlestan så olskorken är ju nära.

Lägg en blanding av rödlök och persillja på knät när älgarna skaver rompen mot tallens norrsida. Ha sörjan på knät 2 dygn och för invärtes bruk häller du i dig 2 liter hembränt sen är du jävlar med bra. :trollgubbe

Lägg en blanding av rödlök och persillja på knät när älgarna skaver rompen mot tallens norrsida. Ha sörjan på knät 2 dygn och för invärtes bruk häller du i dig 2 liter hembränt sen är du jävlar med bra. :trollgubbe

Går det lika bra med selleri?

Annars kan du kolla upp det hos idrottsmassören på kristinelundsgatan. jag har varit där med en trasig minisk och ett par muskelbristningar...

Yo Dude!

Jag hade nått liknande när jag spelade handboll, det gick fan inte att gå efter träning/match ... sen gick jag till doktorn å han hotade med att gipsa båda knäna ... i ren skräck för detta gick det över av sig självt!

Testade samma sak med en blindtarmsinflammation ... gick till doktorn och då gick det över innan denne hann sätta dolken i kistan.

Så, gå till någon hemsk doktor ... ex han fältskären från Libanon på Uppdrag Granskning som fejkade till sig legitimationen ... han kan nog skrämma knät ditt friskt!

\m/

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...