Onsdagskörning Donken Väsby 17:30, 1/9

Hur vet man att det är "Skitsnack MC" som poserar vid McD?

Svar: Man hinner hem till Åkersberga för att ställa hojen hos föräldrarna och åka bil tillbaka till stan utan att snacket avtagit det minsta. Bra jobbat!

Som auktoriserad Skitsnackare finns det även krav på att man skall kunna hålla ut länge. Vi har en last man standing policy. Vi slutar inte förrän siste man lämnar platsen.
 
Kan bara konstatera att jag saknar tokspammandet från Skäggets körningar....Att inte servrarna brann upp är fan ett litet under.:yoparty
 
Donken Väsby

Åhhhh äntligen hemma igen endast 4grader varmt 18mil fyyyy f..n vad det var kallt, men kul var det.:yoparty
 
hahaha, sitter här och asgarvar:D e ju bara du som kan råka ut för en tokkärring på donken med tussar i öronen som försöker krascha ditt bubbelvatten!:D

Fan, folk har ingen respekt för bikers längre. Vi blir antastade av tjackpundare och tokkärringar på självaste Donken Svea. Skall det behöva vara så här?

Vi har blivit för mesiga. Hädan efter är det ingen som slänger sina utjänta drivpaket. Med en stor och en liten kast-stjärna, samt en rejäl 530-kedja skall vi nog kunna undervisa menligheten om vilken grad av respekt som krävs vid umgänge med bikers.

Åhhhh äntligen hemma igen endast 4grader varmt 18mil fyyyy f..n vad det var kallt, men kul var det.:yoparty

Respekt:Bugar. Gå ner till barskåpet (eller ut i garaget?) och fyll på lite kemisk värme. Det är ni värda.

Kan bara konstatera att jag saknar tokspammandet från Skäggets körningar....Att inte servrarna brann upp är fan ett litet under.:yoparty

Jag håller med dig. Det här är bara en blek kopia.. Tyvärr brann väl SH servern just upp någon gång 2007, så dessa episka kör/spam trådar finns inte kvar ens åt arkeologerna.
 
Last edited:
Kan bara konstatera att jag saknar tokspammandet från Skäggets körningar....Att inte servrarna brann upp är fan ett litet under.:yoparty

Vi får köra lite minnen från förr:

Jag minns att du ville ge honom någon sorts 35 hk dildo han kunde använda i fordonslyften nere på bilprovningen (där Kapten jobbar).
Jag undrade då om det var svänghjulseffekt vi talade om, eller om effekten var uppmätt 'där bak'

Vi började fundera om vi skulle turboladda den för att bättre tillgodose Kaptens krav.

Det var tider det :yoparty
 
Vi får köra lite minnen från förr:

Jag minns att du ville ge honom någon sorts 35 hk dildo han kunde använda i fordonslyften nere på bilprovningen (där Kapten jobbar).
Jag undrade då om det var svänghjulseffekt vi talade om, eller om effekten var uppmätt 'där bak'

Vi började fundera om vi skulle turboladda den för att bättre tillgodose Kaptens krav.

Det var tider det :yoparty

Oh yeah..those where the days! Sitter och nostalgiläser lite....
 
Oh yeah..those where the days! Sitter och nostalgiläser lite....

Sa man något vänligt till det motsatta könet på den tiden så figurerade man inte i en massa skvallerutredningar.

Man blev kort och gott kallad "jeffla smör-kewk" av Kapten. Sedan var ärendet utagerat.

Det var lite lättare förr.
 
@ Ragge: Ramjetmotor En ramjetmotor är den enklaste typen av jetmotor och saknar rörliga delar. Förbränningskammaren är utformad som ett venturirör eller som ett rör i vars centrum man placerat en strömlinjeformad förträngning, rammen. Det är förträngningen som åstadkommer den nödvändiga kompressionen och brännkammaren måste hela tiden matas med en kraftig luftström. Ramjetmotorn kräver därför en ganska hög hastighet (ca 500 km/h eller mer) för att över huvud taget fungera och måste därför kompletteras med någon annan form av motor som driver upp farten innan den kan startas. Ramjetmotorer har använts bland annat på den engelska luftvärnsroboten Bloodhound.

Det kluriga i att få upp tillräcklig fart på Gimorakan måste lösas, men hur? Funkar det med Pilot Road2 i dessa farter? Eller ska det snos däck från nåt jaktflygplan.. Många frågor står obesvarade, men inget är omöjligt.
 
@ Ragge: Ramjetmotor En ramjetmotor är den enklaste typen av jetmotor och saknar rörliga delar. Förbränningskammaren är utformad som ett venturirör eller som ett rör i vars centrum man placerat en strömlinjeformad förträngning, rammen. Det är förträngningen som åstadkommer den nödvändiga kompressionen och brännkammaren måste hela tiden matas med en kraftig luftström. Ramjetmotorn kräver därför en ganska hög hastighet (ca 500 km/h eller mer) för att över huvud taget fungera och måste därför kompletteras med någon annan form av motor som driver upp farten innan den kan startas. Ramjetmotorer har använts bland annat på den engelska luftvärnsroboten Bloodhound.

Det kluriga i att få upp tillräcklig fart på Gimorakan måste lösas, men hur? Funkar det med Pilot Road2 i dessa farter? Eller ska det snos däck från nåt jaktflygplan.. Många frågor står obesvarade, men inget är omöjligt.

Skönt att se att du tar det här med det ultimata trimmet på allvar. Jag tror att vi har något här. RAM-Jet måste ju ha en fantstik raggfaktor på Sveavägen. Britterna kallade Tyskarnas V1- missiler för Buzz bombs. Du förstår ju känslan av att låta som en V1 missil på väg upp till Gottröra. Bönderna skulle kanske äntligen ha vett att hålla sig innomhus på Onsdagar.

Hittat en ljudinspelning här. Det skulle nog kunna bli problem med bullernivåer vid bankörningar. Men det är ju klart. De skall HINNA svartflagga dig också.

EDIT: Det här skulle ge begreppet Bombrepa en helt ny betydelse.
 
Last edited:
Har kollat runt lite och faktiskt så hade V1 bomberna en annan form av motor - Pulsejet, inte riktigt lika som Ramjet men närbesläktade. Bifogar lite "jetpornography" att sukta över. Pulsjet motorn hade ju ett ventilsystem för intagsluften som bidrog till det karakteristiska brummandet. Ramjet motorn är ju helt befriad från rörliga delar och är ju i det avseendet en mer pålitlig "påhängsmotor" vid högfartstester på förut nämnda raksträcka.
 

Bifogat

  • 300px-Pulse_Jet_Engine.png
    300px-Pulse_Jet_Engine.png
    28.3 KB · Visningar: 39
  • 300px-Ramjet_operation_svg.png
    300px-Ramjet_operation_svg.png
    14.8 KB · Visningar: 35
Bifogar en liten filmsnutt på en hemmabyggd ramjet, det finns hopp! [YOUTUBE-ID]UUJP5Jh9_Bg[/YOUTUBE-ID]
 
@ Ragge: Ramjetmotor En ramjetmotor är den enklaste typen av jetmotor och saknar rörliga delar. Förbränningskammaren är utformad som ett venturirör eller som ett rör i vars centrum man placerat en strömlinjeformad förträngning, rammen. Det är förträngningen som åstadkommer den nödvändiga kompressionen och brännkammaren måste hela tiden matas med en kraftig luftström. Ramjetmotorn kräver därför en ganska hög hastighet (ca 500 km/h eller mer) för att över huvud taget fungera och måste därför kompletteras med någon annan form av motor som driver upp farten innan den kan startas. Ramjetmotorer har använts bland annat på den engelska luftvärnsroboten Bloodhound.

Det kluriga i att få upp tillräcklig fart på Gimorakan måste lösas, men hur? Funkar det med Pilot Road2 i dessa farter? Eller ska det snos däck från nåt jaktflygplan.. Många frågor står obesvarade, men inget är omöjligt.

Blir lite confused här... är det någon motor vi pratar om eller Lordens ordinarie "Turbo"? :D
 
Har kollat runt lite och faktiskt så hade V1 bomberna en annan form av motor - Pulsejet, inte riktigt lika som Ramjet men närbesläktade. Bifogar lite "jetpornography" att sukta över. Pulsjet motorn hade ju ett ventilsystem för intagsluften som bidrog till det karakteristiska brummandet. Ramjet motorn är ju helt befriad från rörliga delar och är ju i det avseendet en mer pålitlig "påhängsmotor" vid högfartstester på förut nämnda raksträcka.

0 -350 kan du nog täcka med vanligt turboladd.
I spannet mellan 350 - 500 får vi nog satsa på JATO tror jag.

När RAMjet motorerna kickar in så är du home free även i ett annat avseende. Jag har för mig att Haffas mäturustning bara är kalibrerad upp till 500 knutar. Du kan köra efter regeln: "No fuzz, we have the buzz.":tummenupp

Vad gäller däck. De riktigt hårda grabbarna åker på stålhjul.
 
Liten film om pulsejet...[YOUTUBE-ID]gJc2VadsHIg&feature=rec-LGOUT-real_rn-2r-20-HM[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Back
Top