Onsdagskörning 6/4 (för oss som jobbar)

Väntar på bil o ska till akuten snart men det e nog ingen fara. Fick en highsider framför en bil så bilföraren va lite chockad. :) Har bara lite ont i nacken o huvet. Öm i kroppen.
Keffe behöver nytt kopplingshantag o växelpinne(spak) :)
Det enda jag kunde tänka va, min hjälm, MIN HJÄLM. Tack för omtanken alla. :)

Samma här när jag kraschade, hjälmen haha

Hur har det gått, vad säger de på sjukan? Hoppas verkligen du är oskadd och kan köra hela säsongen!

Kramar!

Osis att börja säsongen med en klotning, PippiT. Skönt att det gick bra. Alla måste tänka på att det inte bara är grus utan även fin lera/sand som ligger överallt efter vinter och gör vägar och vita markeringar snorhala. Vi behöver inte bara sopmaskiner utan några rejäla regn som spolar vägarna rena. Kör försiktigt. Det är bara april än och säsongen har knappt börjat.

hm.. film inlagd i datorn och konverterad.... bara klippa o klistra då. ha inga höga förväntningar dock :D

Skönt att inget sprack på dig! Tur tur, man brukar kunna slå sig ganska bra på en HS. Var det grus som orsakade?

Vitt blött och sandigt streck. :) Linus på linjen.

Men gumman, vad tråkigt!! Ta hand om dig!! Kram

Tack. :)

Skönt att det gick bra med dig! Men hur gick det då?? med HJÄLMEN??!! :)

Tokfrans att tänka på hjälmen! :kramas

Haha, den får jag en ny på försäkringen som tur e. :)

Usch då, inge skoj.
Men skönt att det gick hyffsat bra med dig i alla fall.
Se till att inte vara ensam nu bara... chocken som kan komma skall inte vara så najs.

Det e lugnt jag har sällskap. :)

Vad trist:( viktigaste att det gick bra för dig och du var i gott sällskap bland hojvänner. Hoppas det går bra på akuten, krya på dig:krama

Det gick bra...va mest sur för att dom tvinga mig att ligga still. :)

Men tjejen vad är det jag läser?!?! Vi ska ju gasa i sommar ju :( tur att det gick bra med dig och hoppas dom inte säger annat på sjukan. Ta hand om dig! Kram

Vi kommer gasa fortare än du anar. Kram. :)

MEEH!! PippiT vad är det jag ser?? Det va väl onödigt att kracha såhär i början på säsongen, det ska man ju göra i slutet så att man har nåt att göra på vintern så man har nåt att göra medans man väntar på sommaren!
Skönt att det gick bra med dig och hoppas att hjälmen klarade sig lika bra också!!! :krama

Bättre att ha det gjort. :) Får ny hjälm. Kram

Välkommen in i klota 2011-klubben då! Skönt att inte vara ensam längre även om jag givetvis beklagar. Tur det gick bra och krya på dig! :tummenupp

Haha, du och jag. :)

Skönt att det gick bra och att du kunde ta dig för egen maskin till sjukhuset:tummenupp

Hmm..jag åkte hem och sen kom ambulanserna...hela två stycken hem och hämtade mig...fem karlar som stod och slet i mig och band fast mig i en bår. :) Hmm....dom hade inte vita rockar som tur va. :)

Han klev ut efter en stund och kom fram, ingen av oss hade då kastat ett ögonkast åt honom, han vart livrädd och fråga hur det var men pippi ba´ de e bra! de va mitt fel! Han såg fortfarande chockad ut men började sen röra sig därifrån.
Stor kram till tuffa Pippi som bände ut sin växelpinne själv och trotsigt gränslade Keffe igen! :krama

Haha, ja vafan han såg ju skräckslagen ut så jag va tvungen att lugna ner honom. Ja vafan ville ju bara upp på Keffe så fort som möjligt igen. :)

Puhh, skönt att du klarade dig bra :)
Låter ju som att hojen inte fick några allvarligare skador den heller :tummenupp

Inget allvarligt varken på den eller mig..lite ny utrustning blir det bara.

Samma här när jag kraschade, hjälmen haha
Hur har det gått, vad säger de på sjukan? Hoppas verkligen du är oskadd och kan köra hela säsongen!
Kramar!

Det va bara lite ömma muskler, lättare hjärnskakning...hmm trodde bara det va tomrum därinne men tydligen inte. ;)

Osis att börja säsongen med en klotning, PippiT. Skönt att det gick bra. Alla måste tänka på att det inte bara är grus utan även fin lera/sand som ligger överallt efter vinter och gör vägar och vita markeringar snorhala. Vi behöver inte bara sopmaskiner utan några rejäla regn som spolar vägarna rena. Kör försiktigt. Det är bara april än och säsongen har knappt börjat.

Sopmaskiner NU tack. :) Kram Maudan.

Fattar inte... finns ju hur många nya hjälmar som helst och det täcks av försäkringen. :va

Klart den täcks av försäkringen men det va min älskling...helt ny och fin juuu. :D

Usch! Hoppas allt går bra och att du är på hjul snart igen!

Redan idag faktiskt fast jag fick skjuts så att hojen kom hem. :)

PippiT skrev:
Mycket text....

Nåja, det finns två sorters hojförare; De som har klotat och de som kommer att klota.
Nu behöver du inte undra längre! :) Bra att du är OK.
Hojdelarna finns på eBay för ett par tior.

Såg dig idag när du körde runt på trottoaren utanför NK.. svårt att missa ditt skinnställ, riktigt passande nu till påsken också! :Rockbanan

Haha klockrent att man syns :D Man måste ju sticka ut lite för att det ska vara kul så tänkte jag väljer ett helgult ställ och matchar mina gula fälgstripes samt gula detaljer på kåpan:tummenupp

Det kommer bli så att folk här från SH kommer känna igen och tänka

"Där kommer beachmulle glidandes:hojcbr"

Last edited:
Haha klockrent att man syns :D Man måste ju sticka ut lite för att det ska vara kul så tänkte jag väljer ett helgult ställ och matchar mina gula fälgstripes samt gula detaljer på kåpan:tummenupp

Det kommer bli så att folk här från SH kommer känna igen och tänka

"Där kommer beachmulle glidandes:hojcbr"

Hehehe helt rätt tänk! Gillar det!! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...