Onsdagskörning 15/9, McDonald's Upplands Väsby

Hmmm, men är den verkligen långsam? Såg att farmor skulle köra i den gruppen, låter inte som slowmo?

125 CC sätter ett tak uppåt på rakorna på c.a 120 knyck skulle jag tro. Men det kan för all del gå undan i kurvorna även med en välkörd 125:a

Sedan återigen:

Ta inte rygg på snubben framför om du tycker det går för fort. Slå av på gasen istället. Gruppen väntar på dig i nästa korsning. Ingen blir ifrånåkt

Att ta rygg på folk leder mycket lätt till krascher

Carnivore: Åker till donken om någon i gruppen (utöver mig) är intresserad av att dra dit efter körningen. Sist ville alla åka hem.

Fast det är lite roligare om det blir att alla ses på Statoil Gottröra samt McD Svea... prata lite om rundan osv.

Hallå.. Om tant kunde sluta surfa sporthoj på arbetstid kanske hon hinner till väsby...

Nån som åker från city o vill göra sällis upp till norrland??

Jag åker från Sollentuna.

Last edited:
Vafan är det här för jävla sätt... nu regnar det i Akalla igen... det var inte meningen enligt prognoserna.

Enligt YR och Klart så kommer det under 1mm... så det lär passera snabbt.

Enligt WeatherPro så regnar det inte. :död

Last edited:
Regnar på söder men jag drar på mig rejs-stället och tar scootermoppen till MC-varuhuset där de är klara med min hoj. Bör hinna till 1730 och hoppas någon mer dyker upp!

Vafan är det här för jävla sätt... nu regnar det i Akalla igen... det var inte meningen enligt prognoserna.

Enligt YR och Klart så kommer det under 1mm... så det lär passera snabbt.

Enligt WeatherPro så regnar det inte. :död

Hahaha du e lika skadad som mig, har själv tre väder-program i mobilen jag tätt checkar av på dagarna.
Skönt att veta att man inte är ensam :banana:yoparty:D

Efter en rejäl skur alldeles nyss så lyser nu solen återigen i Sollentuna med full kraft. Himlen är nu helt molnfri i väster. Det borde bli en fin kväll.

Tack för en trevlig styrning idag, det var lite trevligare än vanligt... men det kanske har med hojen att göra. :D

Nu är det bara hoppas på lika bra väder nästa onsdag så det blir i alla fall en onsdagsrunda till innan vintern kommer.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP