Onsdagsgazzet™ - 5/7 - ESLÖV!!!

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
:hihi Du får vara temposättare i Snabb = bakom mig, nära o jag ÖKAR, släpper JAGmig.. så vet du att det börjar lukta mumma

El Garto skrev:
2283988 Dubbelkollat med fler decimaler. XYX är helt klart närmast. XYX vinner glassen.
Har du även kört fler decimaler på måtten? Annars spelar dina decimaler i pi ganska liten roll...

/mr dålig förlorare....

Maverick_ou812 skrev:
2283796 Är det inte för varmt för detta idag?
Tveksamt om jag drar på mig skinnstället och åker en runda i skogen i 30 graders värme.

Fartvinden svalkar. ÖKA!
:7peta

El Garto skrev:
2283961 Med fler decimaler än 2 i pi blir det nog såhär.
Jag räknade med 3,14 och fick 14919,128315.

XYX vinner glassen :)

Men nu var det ju det här med Staffanstorp. Någon som kör därifrån?

Grattis XYX... :huvet

Vi träffas några stycken på Statoil, Lund Södra 17.30, för gemensam körning upp till Eslöv. You´re free to come!

Lycka till med gazzandet grabbs! Jag håller mig inne och svalkar mig, då jag ogillar sådana här temperaturer. *pustaostånka* Inte ens öka hjälper. :huvet

Last edited:
Gött gazz idag, inga incidenter i mellan 1. , blev någon lucka ibland tyvärr. Så himla goa vägar.

Rundan idag var verkligen riktigt roligt, sjukt roliga vägar :tummenupp

Tog ett tag att komma in i tempot i andra gruppen men det släppte efter ett tag och då var det bara att njuta :)

mycket trevlig runda.. MEN...
VAR TOG BUSET VÄGEN
Till och med ett samlag hade varat längre :7peta

Stort tack till alla Laijters! :tummenupp

Knäckehäxan - Mellan/Snabb
Maverick_ou812 - Mellan 1 EDIT: 2 :va
Fredchen - Mellan 2 EDIT: 1 :va
xyx - "Långsam"

I snabb gick allt väl o en relativt samlad grupp snittade enligt min dator 94km/h :hihi (6 mer än senast)...

"Racerapport"
Blivande anekdot från vår runda lär bli den 18-åring i sin feta vita BMW 318 som mötte oss i ett svängade krön på det smala avsnittet mot Perstorp... vi höll väl ca 80+, grabben minst samma, men på fel sida - han skar kurvan duktigt :fatta! Som tur var vågade han inte riktigt snudda curbsen på vår sida, så där var 1m asfalt för mig o Zilversurfer att passera på... Jag fick undan min axel (faan, skulle tagit hans sidospegel :huvet ) o ZS vek in sitt knä i tid... Stackaren måste ha kletat ned kallingarna för han lär ha stått kvar när nästa grupp kom förbi. Jimmyretta, som var sisteman i snabb grupp, sa något om att stackaren höll på att köra av efter att ha mött de första 4-5 hojjarna i vår grupp.

Tack alla för ett Gött Gazz, med go' fika, o stunt på rakan - ALEX, upp med bilder då!! (Våga inte ha missat min stoppisar :D )

/ÖKA!!!

Last edited:
AleX skrev:
2284701 mycket trevlig runda.. MEN...
VAR TOG BUSET VÄGEN
Till och med ett samlag hade varat längre :7peta

Det fixade tjejen i grönt linne :tuttar och string i slutet av rakan då hon kasta ut sten och grus på vägen.

Tack alla för fint gazz.

Gick bra i den lilla långsamma gruppen (som då och då skymtade mellan 2's sisteman under vägen :D ).

Ber dock om ursäkt för att jag inte varnade tydligare för "brohoppet". :rodnar

AleX skrev:
2284701 ...Till och med ett samlag hade varat längre :7peta
Delti skrev:
2284754 Det fixade tjejen i grönt linne :tuttar och string i slutet av rakan ....

DELTI!!! Hur förklarar du nu ditt inlägg för frugan? :rofl

EDIT:
xyx skrev:
2284759 ...Ber dock om ursäkt för att jag inte varnade tydligare för "brohoppet". :rodnar
Du är inte ensam! Jag missade inmorfera VV vid hans första Eslövs-runda för några år sedan...:
#1 VV:s hoj = 1m över krönet
#2 VV 1m över sin hoj
#3 Total VV höjd, 2m över fast mark
#4 Newtons gravitationslag kombinerad med Coloumbs lag om attraherande kroppar = Tank o VV-kulor sammansmältes i en fusionsliknande smälta :rofl :rofl

Last edited:
Delti skrev:
2284754 Det fixade tjejen i grönt linne :tuttar och string i slutet av rakan då hon kasta ut sten och grus på vägen.

Jag vet iallafall var jag ska stunta på kvällarna framöver :tuttar

Efter att noga ha vägt för- och nackdelar mot varandra gällande att åka till stranden och spana in :tuttar eller att åka till Eslöv och spana in svettiga män i läder så vet ni alla vad det blev. :näsblod
Var inte ensam om detta då samlingen på Statoil var imponerande.

Dock fick jag ta mitt ansvar som reisleiter och prata med killen som hade tjejen i jeans och t-shirt på bönpallen. Hoppas ni inte blev sura men vi har bestämt att ingen åker med oss utan skyddskläder. Låna ställ, handskar, och stövlar till nästa gång så är ni hjärtligt välkomna att hänga på.
Vet att jag talar för alla när jag säger detta.

Vill tacka alla i min mellangrupp. Inga incidenter så vitt jag vet, bara ett pucko i en Pegga 206 XT som trodde han var Tommi Määkinen. Stryk skulle han ha. :fatta! Och tack till Gullefjun som agerade sisteman.

Sen börjar jag bli allvarligt oroad över Von Vettet.
Han valde att köra som andreman i min grupp. Efter första stoppet var han på väg att explodera,
"Mavve... lite fortare va.... jag kör med stödet nere."
"Mavve... lite fortare va.... jag är varm, jag kör med stället öppet nu"
"Mavve... lite fortare va.... dom hänger med, du märker när dom släpper."

Tänkte - "Så fan heller, detta är en mellan / långsam så du får allt hålla dig"

Samtidigt tycker jag lite synd om killen, spasmerna i högerarmen blev värre och värre och jag tror det rök lite ur hjälmen också. Då jag kört en del med VV innan så vet jag att man kan lita på honom så jag släppte lite plats så att han åtminstone skulle kunna wheela lite till vänster om mig. Vinkade till honom att det var fritt men ICKE!! Lite lätta ryckningar i rullen men inte en enda cm framhjulslyft!

Så nu undrar jag:

1. Har han mött Runar på riktigt och gått och blivit frälst?
2. Har han mött kärleken och går nu i bojor?
3. Har han drabbats av värmeslag och helt tappat konceptet?
4. Behöver vi oroa oss eller var detta bara en temporär sinnesförvirring?

Välkomnar alla förklaringar och förslag på lämpliga åtgärder för jag kan nog inte sova inatt. Är orolig för killen.

Eder

Psyk Olåg

VV har blivit Instruktör både i SSEMSE o SMC - tar bara sitt ansvar :D
.... och om gruppen hänger med... så bör man ÖKA! :7peta

( :hihi )

Robz skrev:
2284842 .... och om gruppen hänger med... så bör man ÖKA! :7peta

Mavve e så vilsen att han behöver gps för att hitta rullen... DÅ e det fan krisit läge.. men iofs, han har en ducce, då e han ju van att köra långsamt :pannkyss :lol

Det KAN vara så att tankarna var nere på ribban :tuttar

Robz skrev:
2284842 VV har blivit Instruktör både i SSEMSE o SMC - tar bara sitt ansvar :D
.... och om gruppen hänger med... så bör man ÖKA! :7peta

Vi fick inget klistermärke som bevis att vi kört med er :(

Maverick_ou812 skrev:
2284814 Efter att noga ha vägt för- och nackdelar mot varandra gällande att åka till stranden och spana in :tuttar eller att åka till Eslöv och spana in svettiga män i läder så vet ni alla vad det blev. :näsblod
Var inte ensam om detta då samlingen på Statoil var imponerande.

Dock fick jag ta mitt ansvar som reisleiter och prata med killen som hade tjejen i jeans och t-shirt på bönpallen. Hoppas ni inte blev sura men vi har bestämt att ingen åker med oss utan skyddskläder. Låna ställ, handskar, och stövlar till nästa gång så är ni hjärtligt välkomna att hänga på.
Vet att jag talar för alla när jag säger detta.

Vill tacka alla i min mellangrupp. Inga incidenter så vitt jag vet, bara ett pucko i en Pegga 206 XT som trodde han var Tommi Määkinen. Stryk skulle han ha. :fatta! Och tack till Gullefjun som agerade sisteman.

Sen börjar jag bli allvarligt oroad över Von Vettet.
Han valde att köra som andreman i min grupp. Efter första stoppet var han på väg att explodera,
"Mavve... lite fortare va.... jag kör med stödet nere."
"Mavve... lite fortare va.... jag är varm, jag kör med stället öppet nu"
"Mavve... lite fortare va.... dom hänger med, du märker när dom släpper."

Tänkte - "Så fan heller, detta är en mellan / långsam så du får allt hålla dig"

Samtidigt tycker jag lite synd om killen, spasmerna i högerarmen blev värre och värre och jag tror det rök lite ur hjälmen också. Då jag kört en del med VV innan så vet jag att man kan lita på honom så jag släppte lite plats så att han åtminstone skulle kunna wheela lite till vänster om mig. Vinkade till honom att det var fritt men ICKE!! Lite lätta ryckningar i rullen men inte en enda cm framhjulslyft!
Bra gjort :tummenupp VV väljer alltid en långsam grupp så han kan glänsa.

:tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...