Onsdagsgazzet™ - 28/6 - ESLÖV!!!

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Fredchen skrev:
2268922 Gött gazz idag, skönt väder och najsiga vägar..Inga incidenter i lugn grupp. Hoppas ni tyckte det var ett bra tempo, annars får ni säga till.

:tummenupp

Mitt första gazz med RR men tänkte iaf säga vad jag tyckte (det brukar jag alltid göra ändå...)

*BRA VÄGVAL!!!
*I gruppen (långsamma) körde en del väldigt långsamt i kurvorna...vid minst två tillfällen var de VÄLDIGT nära vägrenen på fel sida av kurvan...o "hoppet" vid färingtofta (heter det så?) kunde slutat illa för nån...
Eftersom de inte hängde med i kurvorna gjordes det klassiska att ge järnet på rakan...sen tvärnit innan kuvan...ge järnet på rakan osv...
Mitt tips hade varit att köra långsammare på rakorna o samma tempo som idag i kurvorna.

Ta inte detta som kritik, jag e bara en ROOKIE men ville bara säga min mening. Kanske har jag fel, kanske har jag rätt...

Oavsett, tack för ett mycket trevligt GAZZ!!!

Jag kanske hänger med nästa gång.

Jag låssades att det regna i går och stannade hemma och mekade TL i stället.
Numera har min TL en ny "expansionsbehållare". :)
Och lita annat nytt bra att ha.

:hej

:fatta!
rookie skrev:
2269418 Mitt första gazz med RR men tänkte iaf säga vad jag tyckte (det brukar jag alltid göra ändå...)

*BRA VÄGVAL!!!
*I gruppen (långsamma) körde en del väldigt långsamt i kurvorna...vid minst två tillfällen var de VÄLDIGT nära vägrenen på fel sida av kurvan...o "hoppet" vid färingtofta (heter det så?) kunde slutat illa för nån...
Eftersom de inte hängde med i kurvorna gjordes det klassiska att ge järnet på rakan...sen tvärnit innan kuvan...ge järnet på rakan osv...
Mitt tips hade varit att köra långsammare på rakorna o samma tempo som idag i kurvorna.

Ta inte detta som kritik, jag e bara en ROOKIE men ville bara säga min mening. Kanske har jag fel, kanske har jag rätt...

Helt omöjligt att anpassa sig till alla.

Zilversurfer skrev:
2269954 :fatta!

Helt omöjligt att anpassa sig till alla.

Absolut! Håller helt med och dessutom omöjligt för försteman att ha koll på allas tempo. Det enda jag eftrlyste/tipsade om var att man kanske kunde hålla igen lite när det gick rakt fram. I övrigt var det superkul att gazza! :)

rookie skrev:
2269418 Mitt första gazz med RR men tänkte iaf säga vad jag tyckte (det brukar jag alltid göra ändå...)

*BRA VÄGVAL!!!

Jag tar till mig det du säger. Inte så lätt för mig att veta vilket tempo jag ska lägga mig i. Första gången jag rajslaitar. Det bästa är om folk kommer och säger till mig när vi t ex pausar i Perstorp. Jag frågade folket om tempot var bra och om alla tyckte det gick bra. Fick bara att allt gick bra till svar. Kanske ingen som vågade säga ifrån vad vet jag. Ja det där "hoppet" på bron kan vara lite klurigt ibland. Men som Zilversurfer säger.. det är OMÖJLIGT att anpassa sig till allla.

Men det är bra att du säger vad tycker. Ska försöka göra det ännu bättre nästa onsdag. :tummenupp

rookie skrev:
2269963 Absolut! Håller helt med och dessutom omöjligt för försteman att ha koll på allas tempo. Det enda jag eftrlyste/tipsade om var att man kanske kunde hålla igen lite när det gick rakt fram. I övrigt var det superkul att gazza! :)

Vill bara hålla med och även tillägga ett annat tips. Vill även förtydliga att detta mest gäller för den långsamma gruppen där nybörjare ska hänga med.

När man svänger ut på en större väg så kan det vara en bra idé att inte gasa på för allt vad det går. Gör man detta så blir det lite svårt att hålla ihop gruppen, i synnerhet om man måste släppa förbi nån bil eller dylikt...

Nu har jag tipsat färdigt för den här gången och övergår till att tacka för ett grymt roligt gazz i den långsamma gruppen :banana bra lett av vår försteman

Roligt med nya rundor, Sjöbo-rundan har man ju kört förr...

Och det är alltid lika intressant att se folks reaktioner när de inser att krönet var lite värre än vad man tänkt sig... :)

Fredchen skrev:
2269976 Jag tar till mig det du säger. Inte så lätt för mig att veta vilket tempo jag ska lägga mig i. Första gången jag rajslaitar. Det bästa är om folk kommer och säger till mig när vi t ex pausar i Perstorp. Jag frågade folket om tempot var bra och om alla tyckte det gick bra. Fick bara att allt gick bra till svar. Kanske ingen som vågade säga ifrån vad vet jag. Ja det där "hoppet" på bron kan vara lite klurigt ibland. Men som Zilversurfer säger.. det är OMÖJLIGT att anpassa sig till allla.

Men det är bra att du säger vad tycker. Ska försöka göra det ännu bättre nästa onsdag. :tummenupp

Jag förstår att det e svårt att se allt bakom, brukar själv vara först på "kompisturer". Jag tyckte tempot överlag var bra men att det kunde vara jämnare, dvs detsamma i kurvorna o lite lägre på rakorna. På de riktigt krokiga vägarna var det helt kanon hela tiden. :tummenupp

Så ta det inte som att jag tyckte det var kass, jag tyckte det var kanonbra, det var bara min åsikt o mina "tips" för att göra det ännu bättre o lite säkrare kanske. :)

Håller även med om Hixz kommentar.

rookie skrev:
2270018 Jag förstår att det e svårt att se allt bakom, brukar själv vara först på "kompisturer". Jag tyckte tempot överlag var bra men att det kunde vara jämnare, dvs detsamma i kurvorna o lite lägre på rakorna. På de riktigt krokiga vägarna var det helt kanon hela tiden. :tummenupp

Så ta det inte som att jag tyckte det var kass, jag tyckte det var kanonbra, det var bara min åsikt o mina "tips" för att göra det ännu bättre o lite säkrare kanske. :)

Håller även med om Hixz kommentar.

Då drar jag ner det lite på rakorna till nästa gång. :tummenupp

Surfaren: du får MVG,5 klappor,4 getingar,3 stolar för din alacarta tempohållning. :banana

Höjdpunkten var när "vader" fick tokvobbel efter ett hopp.Jag asgarvade bakom visiret. Det som fick mig att sluta garva var imman på mitt visir... :D

som sagt,när gruppen åkare blir som igår (ca 10 pers) så blir tempot och körningen mer alacarte'

keep it up doggen... :Bugar

Fick kört in den gule.....299 på mätaren efter endast 1 mils körning.. :D

Von Vettet skrev:
2270062 Surfaren: du får MVG,5 klappor,4 getingar,3 stolar för din alacarta tempohållning. :banana

Höjdpunkten var när "vader" fick tokvobbel efter ett hopp.Jag asgarvade bakom visiret. Det som fick mig att sluta garva var imman på mitt visir... :D

som sagt,när gruppen åkare blir som igår (ca 10 pers) så blir tempot och körningen mer alacarte'

Tack så mycket:) du gör mig alltid så glad.

Det är helt rätt.........motorgaranti:D

Von Vettet skrev:
2270062 Surfaren: du får MVG,5 klappor,4 getingar,3 stolar för din alacarta tempohållning. :banana

:lol :D :tummenupp

Fredchen skrev:
2268922 Gött gazz idag, skönt väder och najsiga vägar..Inga incidenter i lugn grupp. Hoppas ni tyckte det var ett bra tempo, annars får ni säga till.

Tempot var bra, fina vägar. "Dragspelseffekten" försvann något då jag flyttade mig längre fram bak de bägge rettorna. Tackar för showen :tummenupp

Aningen frågande till de som måste använda hela vägbredden även i utgången, såg lite farligt ut - kör försiktigt! Likaså behövs det kanske inte vinkas med vänstern för varje mötande bil, iaf. inte på de breda vägarna med två målade körbanor?

FireSalle skrev:
2270862 Tempot var bra, fina vägar. "Dragspelseffekten" försvann något då jag flyttade mig längre fram bak de bägge rettorna. Tackar för showen :tummenupp

Aningen frågande till de som måste använda hela vägbredden även i utgången, såg lite farligt ut - kör försiktigt! Likaså behövs det kanske inte vinkas med vänstern för varje mötande bil, iaf. inte på de breda vägarna med två målade körbanor?

Ja tempot var jämnt och fint där framme.. Kul du tyckte det gick bra :tummenupp . Nejj på dom stora vägarna behöver man inte räcka upp handen men bättre med en gång för mycket än en gång för lite :) .

Var körde ni någonstans? Tror jag hörde er där hemma precis innan jag skulle sticka till Sjöbo. Jag bor norr om Eslöv.

Ska ni köra fler rundor från Eslöv? Isf är jag och en till sugna på att hänga med. :tummenupp

stoooffe skrev:
2270896 Var körde ni någonstans? Tror jag hörde er där hemma precis innan jag skulle sticka till Sjöbo. Jag bor norr om Eslöv.
Ska ni köra fler rundor från Eslöv? Isf är jag och en till sugna på att hänga med. :tummenupp

Var vi kör talar vi inte om här :blah :ajjabajja
Nästa 2 gazz planeras oxå från Eslöv... Välkommen.

AleX skrev:
2268997 Mycket trevligt gas idag O nu hänger dämparna med också:P tack Delti

Det var så lite så, vad gör man inte för att du ska kunna köra i snabbgruppen :pannkyss .

Von Vettet skrev:

Håller med Vettet, mycket härligt tempo Zurfer och mycket nya trevliga vägar.
Räkna med mig 2 onsdagar i rad :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...