Onsdags tur med många KRASCHADE.

d1ce skrev:
2379569 Vad tror du? Sa vi att det var en loop byggd gick du antagligen på det?!

Dolda kurvor bakom både häckar och krön, en med längre raksträcka innan där många tydligen missbedömde hastigheten.

-@

Ja då förstår jag att det var vägarnas fel, my bad.

d1ce skrev:
2379628 Tanken var alltså att man i bakhuvudet tänkte på dem som aldrig kört vägen tidigare och låg i fel grupp...

Låt dem, sen säljer jag skiten till danmark.

-@

:tummenupp :tummenupp :rofl

Valrog skrev:
2379450 på sig lite och åkte rakt fram.
Och NI som inte är härifrån ska INTE sitta och vara så j...la stöddiga..KOM hit och prova vägarna istället så kanske ni förstår.
Snobberi. Skulle vägarna i stockholms län vara så j*vla mycket svårare att köra:va :D

Nr:18 skrev:
2380091 Snobberi. Skulle vägarna i stockholms län vara så j*vla mycket svårare att köra:va :D

Ja dom e skitsvåra att köra! :rolleyes:

Nee faktum är att det var för många som ville för mycket i dom snabbare grupperna. Dock kan man väl säga att dom gick av i kurvor som är erkänt luriga.

Det är tex inte första gången jag är med och plockar upp folk vid kurvan över krönet där telestolparna byter sida av vägen samtidigt som man kommer över nämda krön. Man får ett intryck av att vägen går rakt fram efter krönet när man kommer där.

Varför har man inte en headup display i hjälmen alá collin mcrae ps2 som kan säga till när en knivig kurva kommer.. . :tummenupp

CalleLundin skrev:
2380135 Varför har man inte en headup display i hjälmen alá collin mcrae ps2 som kan säga till när en knivig kurva kommer.. . :tummenupp

..eller helt enkelt lära sig att inte 'brassa helvet' där man inte känner till vägarna? :va

d1ce skrev:
2380115 Här svänger dem ju ;)

-@
Kom ner till mina trakter så ska jag visa dej vägar där det räcker med 60 knyck för att det ska bli spännande. Vägar som får bulten att framstå som autobahn...

Last edited:
:va :va har inte det här ämnet debatterats tillräckligt? Ni som inte var med och känner till fakta bör nog vara lite försiktiga med att ta på er bror Duktig rollen och moralisera i för vida cirklar

fazerfun skrev:
2380188 :va :va har inte det här ämnet debatterats tillräckligt? Ni som inte var med och känner till fakta bör nog vara lite försiktiga med att ta på er bror Duktig rollen och moralisera i för vida cirklar

:tummenupp Halvkul att läsa om vad folk tror har hänt o vad folk tror har gjorts fel....

kiwimaddog skrev:
2380200 :tummenupp Halvkul att läsa om vad folk tror har hänt o vad folk tror har gjorts fel....

Ja fiii fan, det gissas och tycks för mycket av alldeles för många...:)

fazerfun skrev:
2380188 :va :va har inte det här ämnet debatterats tillräckligt? Ni som inte var med och känner till fakta bör nog vara lite försiktiga med att ta på er bror Duktig rollen och moralisera i för vida cirklar

Håller med...den här diskussionen har blivit löjlig...Diskussionen har tydligen tagits upp av någon som inte fick vara med och köra i onsdags...:tungan

Vurpan 40 skrev:
2380216 Håller med...den här diskussionen har blivit löjlig...Diskussionen har tydligen tagits upp av någon som inte fick vara med och köra i onsdags...:tungan

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt

Helt rätt kexet, nu lägger vi ner den här jävla fåntråden och laddar om för ikväll :tummenupp

Kapten Blåskägg skrev:
2380239 :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt

Helt rätt kexet, nu lägger vi ner den här jävla fåntråden och laddar om för ikväll :tummenupp

nu torkar det upp inne i stan men var fan är SOLEN????:va

Vurpan 40 skrev:
2380216 Håller med...den här diskussionen har blivit löjlig...Diskussionen har tydligen tagits upp av någon som inte fick vara med och köra i onsdags...:tungan

eller vågade....:rolleyes: å så hängde landsortsdrevet på och ojar sig över hur illa vi kör i Stockholm...:tomten :tomten

Last edited:
Valrog skrev:
2379450 Typ så va det. En del som inte visste vägen och trodde dom skulle grejja det MEN icke..Bromsade på sig lite och åkte rakt fram.
Och NI som inte är härifrån ska INTE sitta och vara så j...la stöddiga..KOM hit och prova vägarna istället så kanske ni förstår.

Då säger jag bara så här som en kontring på det du skriver. Det spelar ingen roll VART man kör, man använder insidan av huvudet och inte utsidan. Det jag menar med det och speciellt i detta fall är att om man inte vet hur vägen ser ut efter varje skymd kurva/krön. Så ska man åka där så man SKA inte ha full gas utan ta det lungt. Det ska man föresten göra före varje krön dvs visuellt föreställa dig att det står något just efter krönet och blockerar vägen. Bara för att OM det gör det så kan chansen att stanna eller göra en undan manöver lyckas. Sen är det en gyllene regel att om man kör i grupp så anpassa farten efter vad den enskillde klarar och inte han framför. För att han kanske just är MYCKET VAN vid den aktuella vägen och vet att den kanske börjar som en vänste över ett litet krön, men sedan direkt efte går över till högersväng. Det är förmodlöigen därför många här kanske är lite stöddiga för att 7 stycken i en gruppkörning som klotar ÄR MYCKET. Dom flesta av dom har alltså inte följt den regeln för gruppkörning och sin egen förmåga....I detta fall kanske man kan säga: så man bäddar får man ligga..
Hoppas nu bara alla klarade sig bra oc hatt dom har lärt sig något. Jag själv har klotat någon gång och där med lärt mig av erfarenheterna och kan därför sticka ut lite då jag vet hur det är. Inte alls för att vara stöddig. Sen är det både av egna fel och bilisters missuppfattningar och direkt ouppmärksamhet. Inte för att det gör mindre ondare för att bilisten gör fel.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla