Onsdags tur med många KRASCHADE.

knutten10 skrev:
2379421 Så här ligger det förmodligen till. Dom som inte höll sig på vägen var stadsbor dvs boende inne i självaste kärnan av stan. När dom väl kom ut på öppna vägar med dess fina lanskap, så vart dom så fascinerade av dess natur att dom bara måste titta på den på närmare håll. Skämt och sido så måste det ha varit med många som var ovana med Gruppkörning och kanske även med att köra i överhuvudtaget...

Typ så va det. En del som inte visste vägen och trodde dom skulle grejja det MEN icke..Bromsade på sig lite och åkte rakt fram.
Och NI som inte är härifrån ska INTE sitta och vara så j...la stöddiga..KOM hit och prova vägarna istället så kanske ni förstår.

knutten10 skrev:
2379379
Vilken tråd sida då av 52. Tar lite tid att gå igenom all om man skulle försöka...
Hur som hälst så är det på tok för många som vill vara vid sidan om vägen och titta vad naturren kan erbjuda.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=157738&d=1155245520

Illustrerar tyvärr inte situationen innan krönet... men ger en del tankeställare

#Olsson# skrev:
2379406 Jag har aldrig sett en enda stolpe där eller på någon annan sträcka heller. Märkligt vad vissa tycks registrera irrelevanta detaljer runt omkring vägarna istället för vägen som man kör på. :va
Jaa... då är det ju tur att i alla fall vissa är perfekta...

Last edited:
Valrog skrev:
2379450 NI som inte är härifrån ska INTE sitta och vara så j...la stöddiga..KOM hit och prova vägarna istället så kanske ni förstår.

Så du menar att det är så svåra vägar att en betydande del kommer att krasha, har de byggt en loop mitt på vägen eller vad är det med vägen som gör att man förstår att det är 7 (sju!) som åkt av på en dag?

knutten10 skrev:
2379442 Okey då får man säga att dom måste ha haft mycket otur på den turen som får döpas om till oturen. Huvudsakligen är att dom klarade sig bra...
ja exakt:nicka Den sista vurpan med 4 cyklar, var ju snabba gruppen. Tror att tempot blir lite för högt ibland, därav stress och felbedömningar.

MagnusK skrev:
2379480 Så du menar att det är så svåra vägar att en betydande del kommer att krasha, har de byggt en loop mitt på vägen eller vad är det med vägen som gör att man förstår att det är 7 (sju!) som åkt av på en dag?
Det är inte bara vägen som e tajt med skymmande kurvor etc. I stockholm använder vi alla växlar och går efter mottot "en 1 före varje hastighetsskylt"

kiwimaddog skrev:
2379488 Där är ju jag... eller mina ben iaf, o min hoj ligger o vilar ut sig i gräset....
Sorry dude, men jag hoppas att det är ok att jag länkade...

Fan såg i den andra tråden, din hojj ser jävligt fräsh ut ändå. Och lite läckande olja fixar du med lite silikonspray ;)

Hoppas du läker ihop oxå.

Bananhjärna skrev:
2379504 Sorry dude, men jag hoppas att det är ok att jag länkade...

Fan såg i den andra tråden, din hojj ser jävligt fräsh ut ändå. Och lite läckande olja fixar du med lite silikonspray ;)

Hoppas du läker ihop oxå.

Helt lugnt! Både jag o hojen är i ok skick... däremot är avgrunden där en gång min plånbok låg rätt läskig...

#Olsson# skrev:
2379495 Nja, det är väl knappast att vara perfekt om man anpassar ting efter vad vägen säger, snarare är det ganska grundläggande för att klara köra båge mer än 3 km. Men men, centrum-ungarna kanske har annat för sig än att fundera på sådant. :D
Jo men inbland kan man ju misstolka saker och ting (iaf jag) och då är det ju bra om man har marginaler kvar att korrigera. Det är iaf en av lärdomarna jag tar med mig från den onsdagen.

Men det är säkert det du säger fast med andra ord.

Valrog skrev:
2379450 Typ så va det. En del som inte visste vägen och trodde dom skulle grejja det MEN icke..Bromsade på sig lite och åkte rakt fram.
Och NI som inte är härifrån ska INTE sitta och vara så j...la stöddiga..KOM hit och prova vägarna istället så kanske ni förstår.

Jag är inte alls därifrån och kommer inte att kommentera vägarna då jag inte känner till dom. Däremot verkar grupptrycket vara hårt på era körningar, eller motståndet klent. :confused:
Fanns det grus och annat som hjälpte till att orsaka så många trista omkullåkningar? Hoppas alla klarade sig och återkommer med glada tillrop....

Valrog skrev:
2379450 Typ så va det. En del som inte visste vägen och trodde dom skulle grejja det MEN icke..Bromsade på sig lite och åkte rakt fram.

Då kanske dom vana förarna kan varna dom andra för dessa svåra partier som du menar finns. Tror inte vägarna är några "speciella" i just stockholm!

Ska inte åka fortare än man kan hantera:tomten

Ska inte spela moraltant men tycker det låtet helt sjukt med 7st avåkningar.

MagnusK skrev:
2379480 Så du menar att det är så svåra vägar att en betydande del kommer att krasha, har de byggt en loop mitt på vägen eller vad är det med vägen som gör att man förstår att det är 7 (sju!) som åkt av på en dag?

Vad tror du? Sa vi att det var en loop byggd gick du antagligen på det?!

Dolda kurvor bakom både häckar och krön, en med längre raksträcka innan där många tydligen missbedömde hastigheten.

-@

Mr Helmut skrev:
2379563 Ska inte åka fortare än man kan hantera:tomten

Du har så rätt :)

Med drygt 90 hojjar i startfältet var det inte ens 10%, lite svinn får man räkna med ;)

-@

Last edited:
Hedgehog skrev:
2379536 Jag är inte alls därifrån och kommer inte att kommentera vägarna då jag inte känner till dom. Däremot verkar grupptrycket vara hårt på era körningar, eller motståndet klent. :confused:
Fanns det grus och annat som hjälpte till att orsaka så många trista omkullåkningar? Hoppas alla klarade sig och återkommer med glada tillrop....

Grupptrycket är något som bekämpas å det hårdaste vid varje Onsdagskörning, tyvärr finns det alltid folk som inte kan eller vill ta till sig. (därmed inte sagt att det var orsaken till alla haverierna). Vill snarare säga att det är prestigen som är boven i dramat, att inte kunna/vilja acceptera att man lag sig i fel grupp eller i fel läge i gruppen för att man tror att man tappar manlighetspoäng om man inte hänger med i tempot. Det blir ett svaghetstecken att vinka förbi nån eller att byta till en långsammare grupp...DÄR har du nog orsaken till många av haverierna.

Hedgehog skrev:
2379536 Jag är inte alls därifrån och kommer inte att kommentera vägarna då jag inte känner till dom. Däremot verkar grupptrycket vara hårt på era körningar, eller motståndet klent. :confused:

Ett uns av prestige gjorde sig synligt förra onsdagen men det ska vi rätta till vet du :)
Grupptryck förekommer överallt i samhället men det är oftast bara personen själv som lider av det som också kan göra något åt det.
Men imorgon tar vi nya tag och lägger några bombrepor :tummenupp

Mr Helmut skrev:
2379563 Då kanske dom vana förarna kan varna dom andra för dessa svåra partier som du menar finns. Tror inte vägarna är några "speciella" i just stockholm!

Ska inte åka fortare än man kan hantera:tomten

Jo, man gör ju de men sen så lyssnar dom inte iaf. Går inte att göra så mycket. Det är upp till en själv att välja.

Nejnej, det är lätt att skriva på SH ja! klart ingen kör över sin förmåga :näsblod

Vi var många hojjar också. Olyckor händer.. går ju inte att skylla på nån utan man kör ju inte deras hojjar precis..

d1ce skrev:
2379569
Dolda kurvor bakom både häckar och krön, en med längre raksträcka innan där många tydligen missbedömde hastigheten.

Dolda kurvor - Oooh jävlar

häckar och krön - Iiiiiiiisch, läskigt och knappt hanterbart.

en med längre raksträcka - ajajaj, här har vi det, där är felet.

:tungan

#Olsson# skrev:
2379589 Dolda kurvor - Oooh jävlar

häckar och krön - Iiiiiiiisch, läskigt och knappt hanterbart.

en med längre raksträcka - ajajaj, här har vi det, där är felet.

:tungan

Du ska få en kram, din hjevel... ;)

Jaja, du vet vad det handlade om, och hur jag tänkte. Men jag ska steka dig för det! Göra sig lustig på mitt försök att svara...

-@

d1ce skrev:
2379601 Du ska få en kram, din hjevel... ;)

Jaja, du vet vad det handlade om, och hur jag tänkte. Men jag ska steka dig för det! Göra sig lustig på mitt försök att svara...

-@

Sorry, men försökte bara rädda dig med "mild" behandling så inte skåningarna lockas att steka dig totalt. :)

#Olsson# skrev:
2379619 Sorry, men försökte bara rädda dig med "mild" behandling så inte skåningarna lockas att steka dig totalt. :)

Tanken var alltså att man i bakhuvudet tänkte på dem som aldrig kört vägen tidigare och låg i fel grupp...

Låt dem, sen säljer jag skiten till danmark.

-@

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...