Onsdags träningar Gelleråsen 2008

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Härligt väder o rolig körning, lyckades sätta ett nytt person bästa denna gången med, nu 1.13.38 :yoparty

Synd att banan va så dålig bara, är de någon som hört nått om när den kommer fixas?
 
Det var riktigt bra att sätta pb på banan som den såg ut idag. Den var rejält sönderkörd, skulle nog lyssnat på mc-doktorn...
Jag tappade självförtroendet totalt, och körde därefter.
Det var inte många ställen man kunde hålla sitt vanliga spår. Känns tråkigt att lägga tid o engagemang, resor o pengar och behöva köra på så dåligt underlag. Är det så dåligt asfalterat att det inte klarar bilar? Finns detta fenomen även på andra banor eller är det bara på G-åsen?
Var på Anderstorp förra veckan. där verkar inte problemet finnas?
 
Banan var verkligen katastrofal idag. Hoppas Luffen lättar på lädret och köper in fin asfalt.
Själv körde jag runt på 1.18-tider. :S Måste verkligen köra fortare i kurvorna såg jag på filmen jag gjorde. kommer ev. att lägga upp den för allmän beskådning efter viss editering.
Spana även in bloggen för en resumé och en liten filmsnutt från läktarn.
 
Var det inte bara tre dagar sen Callis korde 1.05.6 och slog banrekord? :rolleyes:
Karlskoga har val alltid vart pissig pa ratt manga stallen..
 
Tanken slog mig med.. Men kör inte superbike innan STCC-bilarna?
:)

STCC var väl inte dom som förstörde banan mest. Det var väl i första hand Porsche klassen som bromsade sönder på tre olika ställen och axade sönder mitt inne i Ejes.
Problemet var väl en kombination av den höga värmen och alla tidigare lappningar av banan, för bra bromsar och för mycket effekt i dom tyska bilarna.

Detta är ett dilemma, när det skall vara flera konstiga support-klasser med vid ett riktigt MC race, för att locka publik.
 
Var det inte bara tre dagar sen Callis korde 1.05.6 och slog banrekord? :rolleyes:
Karlskoga har val alltid vart pissig pa ratt manga stallen..

Nu var det koner att runda, hål o grus, vågigt där man ska bromsa, o dåliga lagningar, och nej det rekordet sattes innan banan såg ut så. Jag tyckte för
2 veckor sedan att banan var riktigt bra, nu är den värre än någonsin.
 
Nu var det koner att runda, hål o grus, vågigt där man ska bromsa, o dåliga lagningar, och nej det rekordet sattes innan banan såg ut så. Jag tyckte för
2 veckor sedan att banan var riktigt bra, nu är den värre än någonsin.

Dåliga lagningar, ojämnt och svorhalt var det enligt förarna under hela helgen.
Att det kunde bli ett varvrekord tyder väl på att det finns bra förare också som klarar att köra fort även fast det var gul flagg i Ejes hela racet på en bana som sett bättre dagar.
 
Dåliga lagningar, ojämnt och svorhalt var det enligt förarna under hela helgen.
Att det kunde bli ett varvrekord tyder väl på att det finns bra förare också som klarar att köra fort även fast det var gul flagg i Ejes hela racet på en bana som sett bättre dagar.
Det är sånna talanger som skiljer oss agnar från vetet.:näsblod
 
Då missar jag inget alltså....SWEET! :)

BTW....vem kan sjutsa in mig på körning under juli? min buss brann upp.....
 
Last edited:
Jag håller på med min regndans hær før fullt! så vænta du bara ska du se...:pannkyss
 
Alla väder typer i alla 4 pass avslutades med en magnifik regnbåge som steg upp från Ejes kurva.

Självklart hade jag inte monterat på regndäcken :näsblod men 2 torr pass hans det med:tummenupp
 

Bifogat

  • regnbåge kag.JPG
    regnbåge kag.JPG
    213.3 KB · Visningar: 52
Alla väder typer i alla 4 pass avslutades med en magnifik regnbåge som steg upp från Ejes kurva.

Självklart hade jag inte monterat på regndäcken :näsblod men 2 torr pass hans det med:tummenupp

Jag passar på att fråga er som ofta kör Gelleråsen om lite tips: finns det något trix för att i högerkurvan direkt efter start/mål undvika guppet? Oftast studsar det till så jag tror jag ska kastas av, men ibland av nån anledning går det helt mjukt. Har inte upptäckt något gupp rent okulärt.
 
Jag passar på att fråga er som ofta kör Gelleråsen om lite tips: finns det något trix för att i högerkurvan direkt efter start/mål undvika guppet? Oftast studsar det till så jag tror jag ska kastas av, men ibland av nån anledning går det helt mjukt. Har inte upptäckt något gupp rent okulärt.

Inget gupp där som jag upplever, men finns ett riktigt gupp inbromsning på rakan vid 50m skylten innan trösen ungefär.

Vet man om ojämnheterna är det helt ok att köra tycker jag, då man tar ett litet annat spår men asfalten är ganska sönderkörd på vissa ställen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top