Onsdags träningar Gelleråsen 2008

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Är det alltid så att b-licens förarna börjar med att köra kl 16.00?

har tajt att hinna dit till kl 16. och vill ju inte missa något pass.
 
Hej Kollade lite på hemsidan ni hade i ett inlägg tidigare till motorstadium. men jag hitta inget info om onsdagarna:va
Måste man ha licens för att få köra där då? nån som snabbt kan berätta hur man tar licens lr kan vissa någon länk...?
Är grymt sugen på att börja köra bana nu!!!
//ToMMy
 
Hej Kollade lite på hemsidan ni hade i ett inlägg tidigare till motorstadium. men jag hitta inget info om onsdagarna:va
Måste man ha licens för att få köra där då? nån som snabbt kan berätta hur man tar licens lr kan vissa någon länk...?
Är grymt sugen på att börja köra bana nu!!!
//ToMMy

Finns i kalenderindex http://www.karlskogamotorstadion.com/kalender/calenderindex.htm

På Karlskoga Karlskoga Motorstadion krävs licens för att träna på Onsdagarna.
Däremot finns flera bandagsarrangörer och även SMC arrangerar banåkningar för allmänheten.
Se på http://www.highsider.se/page33.html för banträffkalender.

Annars kan jag rek att åka till Sviestad LMS som har sk trafikövningar för allmänheten
 
Kul träning me bra väder, kan de blir bättre? :)
Och till dej som stod och tog kort, lägg upp dom tack :yoparty
 
Resume:
Började dåligt främre däckvärmaren la av visade sig att kontakten med adaptern glappade.
Efter första passet såg däcken ut som en fransjacka :eek:
det visade sig att poscheklubben? hade kört hela dagen och massivt med gummirester från deras slicks fastnat.

Kanon väder, flaggvakten fick en mentalhärdsmälta då han trodde att vi var übersnabba a förare och stoppade oss :rolleyes:

Kraschdockan fick upp farten på slutet :tummenupp när jag hetsade honom, jag körde 1,15,7 måste våga attackera och slappna av så kommer tiderna.
Bytt till mjukare gaffelfjädrar fram (från 100-95 Nm/mm) och tryckte upp gaffelbenen 2,5 mm.
Styrde klart bättre (snabbare) tyckte jag och svalde den tidvis ganska ojämna beläggningen ffa in i hårnålen.

Fästet i Bridgestone slicksen är mycket bra!!Använde varm tryck 2,5 fram (kallt 2,1) och bak 2,4 (kallt 2,0).Temp i luft ca 20 C

Det var många 125 Jr som tränade, kanon bra för framtiden:tummenupp .
Fartskillnaden är dock för stor och avåkningen för en 125 jr (gick bra)var en sån konsekvens.

Kommer att försöka åka A gruppen nästa gång
 
Last edited:
personbästa kan du ju inte bara nämna i förbifarten, vad blev det för tider?

Det vet jag inte om jag vågar erkänna bland er alla snabba, men jag måste ju säga i förbifarten här att jag är nybörjare, innan va mitt bästa 1.15.25 och nu hade jag fyra 14 tider varav den bästa tiden var 1.14.43. Är väldigt nöjd, snart kanske man vågar anmäla sig till en rookie tävlig och känna sig hyffsat säker att kvala in me... 3 träningar till sen ska de va en 13 tider! :tungan
 
Resume:
Började dåligt främre däckvärmaren la av visade sig att kontakten med adaptern glappade.
Efter första passet såg däcken ut som en fransjacka :eek:
det visade sig att poscheklubben? hade kört hela dagen och massivt med gummirester från deras slicks fastnat.

Kanon väder, flaggvakten fick en mentalhärdsmälta då han trodde att vi var übersnabba a förare och stoppade oss :rolleyes:

Kraschdockan fick upp farten på slutet :tummenupp när jag hetsade honom, jag körde 1,15,7 måste våga attackera och slappna av så kommer tiderna.
Bytt till mjukare gaffelfjädrar fram (från 100-95 Nm/mm) och tryckte upp gaffelbenen 2,5 mm.
Styrde klart bättre (snabbare) tyckte jag och svalde den tidvis ganska ojämna beläggningen ffa in i hårnålen.

Fästet i Bridgestone slicksen är mycket bra!!Använde varm tryck 2,5 fram (kallt 2,1) och bak 2,4 (kallt 2,0).Temp i luft ca 20 C

Det var många 125 Jr som tränade, kanon bra för framtiden:tummenupp .
Fartskillnaden är dock för stor och avåkningen för en 125 jr (gick bra)var en sån konsekvens.

Kommer att försöka åka A gruppen nästa gång

bra o bra jag må jävligt piss!!!
bara för att jag inte grinar och skriker så hade jag jävligt ont redan efteråt...
vet ni hur det gick till?
var en jävel som skulle gå om mig i kurvan och inte klarade det så han kom in i mitt spår... jag fick styra uppprecis innan vi hade gått omkull... jag flög av hojjen och slog mig rätt illa tycker jag iaf!!!
blir så jävla förbannad är det okej att man gör så , då kan ju jag börja göra så mot dom långsamma jävlarna som kör stora hojjar med, är ju en del som kör långsammare i vissa kurvor en vad jag gör med 125an har jag märkt när man kommer ifatt nån vid inbromsningen som kört om innan...
självklart ska jag inte visa lika låg nivå som den idioten som gjorde det här mot mig... men jag är jävligt förbannad!!!!!!

//PB
 
bra o bra jag må jävligt piss!!!
bara för att jag inte grinar och skriker så hade jag jävligt ont redan efteråt...
vet ni hur det gick till?
var en jävel som skulle gå om mig i kurvan och inte klarade det så han kom in i mitt spår... jag fick styra uppprecis innan vi hade gått omkull... jag flög av hojjen och slog mig rätt illa tycker jag iaf!!!
blir så jävla förbannad är det okej att man gör så , då kan ju jag börja göra så mot dom långsamma jävlarna som kör stora hojjar med, är ju en del som kör långsammare i vissa kurvor en vad jag gör med 125an har jag märkt när man kommer ifatt nån vid inbromsningen som kört om innan...
självklart ska jag inte visa lika låg nivå som den idioten som gjorde det här mot mig... men jag är jävligt förbannad!!!!!!

//PB

Förstår att du är förbannad men det är racing du håller på med, det sker misstag och olyckor. Har du aldrig missbedömt en inbromsning och kommit för fort in i en kurva och gått brett?

Dåligt dock av den andre att ej söka upp dig och be om ursäkt se hur du mådde.

För övrigt är gruppindelningen på gelleråsens träningar riktigt dålig beroende på vilka som är med och kör. Förra året höll jag sjäkv på att torpedera classic-hojar och 125-or. Ruskig fartskillnad ibland.

Fick bytt till A-gruppen istället till slut.
 
bra o bra jag må jävligt piss!!
självklart ska jag inte visa lika låg nivå som den idioten som gjorde det här mot mig... men jag är jävligt förbannad!!!!!!

//PB


Trist :( såg att du satt upp med flygvapen loggan på stället? du såg ok ut.
Baksidan av sporten är just skadorna men i de flesta fall inkl ditt kommer du att läka ihop, hojen din kommer att fixas ihop.
Vems är felet ? arrangören , han som körde om dig in i esset? eller den han körde om innan dig.

Jag har sett de som kommer in med knäleden krossad i vad vi kallar bags of bones, har sett hojar så trasiga ut att inget finns kvar att använda.

Risker finns alltid, ett sätt minska dessa är att dela in efter hur snabbt man åker runt vilket jag tycker är självklart.

Vilker man gör på sviestad oavsett A lr B förar licens.

Se framåt och krya på dig så ses vi framöver på flera Ons träningar.

:Edit såg ditt andra inlägg
Vi kan säkert samordna så vi kan åka tillsammans, har några kontakter som säkert kan fixa din sving till självkostnadspris.
 
Last edited:
bra o bra jag må jävligt piss!!!
bara för att jag inte grinar och skriker så hade jag jävligt ont redan efteråt...
vet ni hur det gick till?
var en jävel som skulle gå om mig i kurvan och inte klarade det så han kom in i mitt spår... jag fick styra uppprecis innan vi hade gått omkull... jag flög av hojjen och slog mig rätt illa tycker jag iaf!!!
blir så jävla förbannad är det okej att man gör så , då kan ju jag börja göra så mot dom långsamma jävlarna som kör stora hojjar med, är ju en del som kör långsammare i vissa kurvor en vad jag gör med 125an har jag märkt när man kommer ifatt nån vid inbromsningen som kört om innan...
självklart ska jag inte visa lika låg nivå som den idioten som gjorde det här mot mig... men jag är jävligt förbannad!!!!!!

//PB

Sitter och funderar om jag kört om dig där. men tror inte det hehe.
Börja med att köpa ett skinn i din storlek och som är från det här årtusendet, så slår du dig inte lika mycket när du vurpar. Lindénskinnet kan du rama in i garaget och betrakta som svenskt racinghistoria.¨Är du arg och förbannad så är det bättre att prata med personen du är arg på istället för att gasta på ett forum.
Du är en riktigt duktig förare och kommer att komma långt om du får rätt förutsättningar. Folk kommer dock alltid att stjäla spår för dig, Andra kommer att missa kurvan mitt framför dig, eftersom 125 bromsar senare in i kurvorna. Folk kommer tom. köra rakt in i dig bakifrån, det är en del av sporten. Hoppas du läkt ihop tills nästa tävling iaf. :tummenupp

Det vet jag inte om jag vågar erkänna bland er alla snabba, men jag måste ju säga i förbifarten här att jag är nybörjare, innan va mitt bästa 1.15.25 och nu hade jag fyra 14 tider varav den bästa tiden var 1.14.43. Är väldigt nöjd, snart kanske man vågar anmäla sig till en rookie tävlig och känna sig hyffsat säker att kvala in me... 3 träningar till sen ska de va en 13 tider! :tungan

Du behöver inte skämmas, du är redan snabbare än mig.
:D
 
Last edited:
Jag röstar för att en moderator stänger ner denna tråd!

Jag klarar inte av att sitta och läsa allt kul men inte kunna vara med och köra:huvet
 
Varning för sönderkörd Asfalt efter Helgens nötande, igår var flash engineering där med hertigen av värmland och andra kändisar körde sönde banan ännu mer.:näsblod

Hur som helst försöker dom laga ffa i ejes kurva där asfalten släppt.

I övrigt diskuterade jag med de ansvariga angående fartskillnader och olika grupper.
Fart skillnader kommer alltid att finnas och alla vill åka allt från de som kör pro sbk till classic åkare.

I mån om plats är det ok att byta upp sig men helt klart kommer det ändå uppstå problem.
Det bästa är ändå att åka bandagar med olika grupper indelad efter snabbhet
 
Last edited:
Varning för sönderkörd Asfalt efter Helgens nötande, igår var flash engineering där med hertigen av värmland och andra kändisar körde sönde banan ännu mer.:näsblod

Hur som helst försöker dom laga ffa i ejes kurva där asfalten släppt.

I övrigt diskuterade jag med de ansvariga angående fartskillnader och olika grupper.
Fart skillnader kommer alltid att finnas och alla vill åka allt från de som kör pro sbk till classic åkare.

I mån om plats är det ok att byta upp sig men helt klart kommer det ändå uppstå problem.
Det bästa är ändå att åka bandagar med olika grupper indelad efter snabbhet
Jag tror vi kan komma långt med sunt förnuft och lite hänsyn. Det är ju träning.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top