Såg precis på TV4-nyheterna angående nätförsäljning av droger. En kvinna som hade agerat kurir och skickat ut brev med droger dömdes till 10 års fängelse. Men jag måste ha hört fel för hon sa att hon hade aldrig i livet riskerat det om hon hade vetat att man kunde få så höga straff. Sen måste jag hört fel igen när hon experten sa att det är bra att de får höga straff för att det avskräcker andra att göra samma sak.
Äh fan, när jag tänker efter måste jag ha drömt. För alla vet ju att låga straff verkar mer avskräckande än höga och att det finns jeti många trovärdiga rapporter på det. Rapporter vet alltid bättre än de som själva varit inblandade. Det gäller även alla de gamla kåkfarare man hört säga att de önskat sig en rejäl näsbränna redan vid unga år för att de inte skulle ha dragits längre ner i skiten. De vet ingenting. Hjärnskrynklarundersökningar rules!
Förövrigt är det rätt anmärkningsvärt att ett brott där det i princip saknas brottsoffer genererar mycket högre straff än seriepedofili.