Only in Sweden

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Only in Sweden:
Asylsökande mördar civila på IKEA - polisen utökar skyddet för asylsökande. :rofl

Att ingen reporter har stake nog att ställa frågan 90% av folket sannolikt funderar på nu:

vore det inte bättre att stärka skyddet för svenskarna?

http://www.svd.se/flyktingboenden-far-skydd-mot-morka-krafter/om/knivattacken-pa-ikea

Antagligen för att hotbilden har ökat mot flyktingar på boendena och att den inte har ökat mot svenskar, även OM offren anfölls just för det var svenskar så är de två GM gripna och polisen verkar inte tro att någon annan person eller grupp är inblandad. Inte särskilt only in sweden heller, har skett likartat i länder vid ett antal tillfällen, exempelvis har oskyldiga muslimer fått skydd i USA efter 11 september.

Men det är såklart en blockflöjtsförklaring.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Antagligen för att hotbilden har ökat mot flyktingar på boendena och att den inte har ökat mot svenskar, även OM offren anfölls just för det var svenskar så är de två GM gripna och polisen verkar inte tro att någon annan person eller grupp är inblandad. Inte särskilt only in sweden heller, har skett likartat i länder vid ett antal tillfällen, exempelvis har oskyldiga muslimer fått skydd i USA efter 11 september.

Men det är såklart en blockflöjtsförklaring.
Japp, det där är blockflöjt. 110%
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kränkt Press-sekreterare polisen västmanland
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Haha, in your face sjuklöverväljare! :D :tungan

”Förskolenivå på Sveriges arbete mot radikalisering”

Efter terrordåden i Köpenhamn har en expertgrupp tagit fram en ny plan för hur staden ska arbeta för att bekämpa radikalisering. Och enligt gruppens ledare – svenske terrorforskaren Magnus Ranstorp – är danskarna långt före Sverige.

– Vi är på förskolenivå och de på universitetsnivå.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här landet har blivit så ofattbart vidrigt:

Göteborgarna har fått rösta om vad stadens nya utomhuspool ska få heta. Och natten till torsdagen var röstningen klar. Poolen ska heta ”Pöl Harbour”.


Om en muslim eller annan minoritet ylar om vilken påstådd oförrätt som helst så blåser twitterstormen upp på nolltid, när man skojar om en krigsskådeplats där endast onda imperialister slaktades så är det skratt och skrän.


:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol-harbour-goteborgs-nya-utomhuspool/
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det här landet har blivit så ofattbart vidrigt:

Göteborgarna har fått rösta om vad stadens nya utomhuspool ska få heta. Och natten till torsdagen var röstningen klar. Poolen ska heta ”Pöl Harbour”.


Om en muslim eller annan minoritet ylar om vilken påstådd oförrätt som helst så blåser twitterstormen upp på nolltid, när man skojar om en krigsskådeplats där endast onda imperialister slaktades så är det skratt och skrän.


:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol-harbour-goteborgs-nya-utomhuspool/

Varför inte "Blodbadet"?

För sent ute förstås.

Edit;

"Inälvsbadet" var tydligen ett av toppalternativen...

Vitsigt såväl som osmakligt. Ber om ursäkt för min tafatta putslustighet. Här är det de som behärskar buskis betydligt bättre. (Kommer inte förlora sömn över den saken.)

Såg f ö ett klipp där förre statsministern läser upp de vinnande alternativen. Han verkade inte tycka det var något fel. Kan de inte namna bastun? Där finns en del makabra exempel i historien som skulle kunna bli "kul". Romson kan nog tipsa.
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
arbetslosa_201507.png


Det är inte lätt att vara ungdom på dagens arbetsmarknad... men det är fan så mycket "värre" att vara före detta riksdagsledamot... :mad:

"Riksdagsledamöter kan tydligen lyfta 36 000:- - 50 000:- i arbetslösehetsersättning om man ska tro artikeln. Utan att ens behöva anmäla till Arbetsförmedlingen att man fejkat jobbansökningar eller delta i några förnedrande kurser."

http://www.sporthoj.com/forum/showt...blernas-Land&p=6193457&viewfull=1#post6193457
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den här tråden blandar ju högt och lågt och ibland med en skämtsam underton, så jag vet inte om det är rätt att ta det här, men vad FAN är detta?

Jag blir helt mållös, artikeln i gårdagens SvD fortsatte med att kontastera att ofta när ambulanspersonal anländer så står folk och filmar istället för att hjälpa till.

Jag skulle hemskt gärna höra någon av de närvarande på Maltesholmsbadets version. De ombads hjälpa till att rädda en femåring men avstod alltså. Avstod.

uploadfromtaptalk1440404230030.jpg
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Den här tråden blandar ju högt och lågt och ibland med en skämtsam underton, så jag vet inte om det är rätt att ta det här, men vad FAN är detta?

Jag blir helt mållös, artikeln i gårdagens SvD fortsatte med att kontastera att ofta när ambulanspersonal anländer så står folk och filmar istället för att hjälpa till.

Jag skulle hemskt gärna höra någon av de närvarande på Maltesholmsbadets version. De ombads hjälpa till att rädda en femåring men avstod alltså. Avstod.

View attachment 423069

Mådde illa när jag hörde det, vidriga jävla patrask till badjävlar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
arbetslosa_201507.png


Det är inte lätt att vara ungdom på dagens arbetsmarknad... men det är fan så mycket "värre" att vara före detta riksdagsledamot... :mad:

"Riksdagsledamöter kan tydligen lyfta 36 000:- - 50 000:- i arbetslösehetsersättning om man ska tro artikeln. Utan att ens behöva anmäla till Arbetsförmedlingen att man fejkat jobbansökningar eller delta i några förnedrande kurser."

http://www.sporthoj.com/forum/showt...blernas-Land&p=6193457&viewfull=1#post6193457

Stört, å andra sidan kan jag tycka att Göran Hägglund hade en bra poäng i den aktuella frågan:

– Om man lever på statsrådspension så får man kritik. Och tar man ett jobb inom näringslivet så får man kritik. Jag tar det här uppdraget med rent samvete, säger Hägglund till Svenska Dagbladet efter beskedet att han blir styrelseledamot i sjukvårdskoncernen Aleris.


Nu är ju inte Statsråd och Riksdagsledamot riktigt att jämställa, men ändå.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Den här tråden blandar ju högt och lågt och ibland med en skämtsam underton, så jag vet inte om det är rätt att ta det här, men vad FAN är detta?

Jag blir helt mållös, artikeln i gårdagens SvD fortsatte med att kontastera att ofta när ambulanspersonal anländer så står folk och filmar istället för att hjälpa till.

Ja, folk är dumma i huvudet. Det här är ju lite samma. En gärningsman, flera vittnen. Ingen gör nåt. Men filma går bra. Filmen kanske var tänkt för privat bruk eller nåt.

Under söndagsförmiddagen våldtogs en kvinna i 25-årsåldern i Malmö.

Inför flera vittnen förgrep sig en man på kvinnan, som vid tillfället inte ska ha varit vid medvetande.

Polisen larmades snabbt till platsen och mannen kunde gripas.

– Ett av vittnena ska ha fångat händelsen på sin mobiltelefon, säger Lars Förstell, informationsdirektör vid Skånepolisen.

http://www.expressen.se/kvallsposten/medvetslos-kvinna-valdtogs-framfor-vittne/
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Den här tråden blandar ju högt och lågt och ibland med en skämtsam underton, så jag vet inte om det är rätt att ta det här, men vad FAN är detta?

Jag blir helt mållös, artikeln i gårdagens SvD fortsatte med att kontastera att ofta när ambulanspersonal anländer så står folk och filmar istället för att hjälpa till.

Jag skulle hemskt gärna höra någon av de närvarande på Maltesholmsbadets version. De ombads hjälpa till att rädda en femåring men avstod alltså. Avstod.
Jag var med om en liknande situation på en badplats för typ 10 år sedan.
Ej simkunnig kille i 9-årsåldern hade ramlat ur gummibåt och försvunnit i vattnet.
Jag såg inte vad som hände, utan låg på stranden längre bort.
Det spreds en hel del förvirring bland människorna närvarande, ingen visste riktigt vad som hänt.
Till slut tog någon (ej räddningspersonal) tag i saken och började organisera folk i sökkedjor, det var först då man fick berättat för sej vad som skett, och ingen på stranden slapp vara med.
Söket pågick ungefär en timme innan det avbröts.

Jag gissar att det tog runt 30 minuter från drunkning tills att söket påbörjades. Vid det laget är det inte ett liv man försöker rädda, även om nog många försöker intala sej det.

Man söker alltså efter ett lik, och det är nog ganska få som vill vara med om något sådant, mej inkluderat.

Jag tänker mej att samma ovilja kan kännas hos de i artikeln, om man ansåg att det var lönlöst att kunna rädda liv.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag var med om en liknande situation på en badplats för typ 10 år sedan.
Ej simkunnig kille i 9-årsåldern hade ramlat ur gummibåt och försvunnit i vattnet.
Jag såg inte vad som hände, utan låg på stranden längre bort.
Det spreds en hel del förvirring bland människorna närvarande, ingen visste riktigt vad som hänt.
Till slut tog någon (ej räddningspersonal) tag i saken och började organisera folk i sökkedjor, det var först då man fick berättat för sej vad som skett, och ingen på stranden slapp vara med.
Söket pågick ungefär en timme innan det avbröts.

Jag gissar att det tog runt 30 minuter från drunkning tills att söket påbörjades. Vid det laget är det inte ett liv man försöker rädda, även om nog många försöker intala sej det.

Man söker alltså efter ett lik, och det är nog ganska få som vill vara med om något sådant, mej inkluderat.

Jag tänker mej att samma ovilja kan kännas hos de i artikeln, om man ansåg att det var lönlöst att kunna rädda liv.

Ursäkta mej, men är det här en förklaring till varför du inte deltog i räddningen av en 9-årig pojke som drunknade medan du låg och solade?

Jag skall bara gå och spy, så det är ingen brådska med svaret.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top