Only in Sweden

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Å exakt var i den rapporten hittar du något om invandring?

För du har väl läst den???


Nämen ojsan då! Rapporten blev inte ens inkluderad i det slutgiltiga dokumentet.

http://www.metro.se/nyheter/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-ar-2030/EVHnju!GDNHA6zL9uIXQ/

Som du själv sa: spelar ingen roll vem som rapportera bara de rapporter det som du redan vet! (lite fri tolkning men du förstår nog!)
Å någon varning fanns ju inte med tanke på den seriösa sidan där du hittade den.
Plus att om du nu har läst rapporten är det ju uppenbart att du inte ens har förstått vad där står, vilket blir så charmerande när du parar det med din ödmjuka hållning om hur lättledda och lättlurade alla andra är.

Det positiva med inlägget är jag påmindes om varför jag är så trött på delar av SH...


Jag skriver inget som avviker med upphovspersonen vid FN, B. Dapont uttrycke. Det framgår i text och diagram tämligen tydligt att Sverige går neråt och tredje världen uppåt. Svårt att ta till sig och jag har full förståelse för att du inte vill det heller..För jag undrar om du läst eller bara nöjde dig med att skumma metro.

Var jag gör koppling till invandring? Jaa.. Du får väl följa denna artikelserien då.
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/pa-lordag-start-for-ny-serie-om-sveriges-nya-underklass/ har ju en tämligen signifikant koppling till HDI, eller hur, Bonny?
Att exempelvis klass har en tydlig koppling till livslängd, hälsa, köpkraft, utbildning och utveckling. Men för all del, skit i det. Som är i direkt korrelation med Human Development Index. Du kan säkert anlita nån billig husa, så för din del är det ju uppenbart fördelaktigt med denna utveckling(bara för att vara på din lite lagom "för mer nivå" som illa dolt lyser igenom ovan).. Att en stor andel, ja en majoritet av senare tids invandrare kommer hamna i denna nya underklass råder det nog ingen direkt brist på bevis för.


Din frenesi i att tolka inlägget som invandringsfientligt är tämligen iögonfallande.

Edit; Jag är mycket nyfiken på vad den negativa utveckling Sverige haft i HDI mätt kommer sig av och den av relativt kunniga forskare i området predikterar framgent kommer sig av, i jämförelse med våra grannländer.. Osvsett slutgiltig utgåva eller ej 2014.
Är det återigen SD svansen som beställt de tidigare undersökningarna som FN nyttjat sen 90? -tal? Du verkar vara sv diametralt avvikande åsikt mot angivet värde. Låt höra, idel öra.
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag skriver inget som avviker med upphovspersonen vid FN, B. Dapont uttrycke.
Jo det gör du! Han nämner inget om invandring det är en koppling som du gör. Han förnekar dessutom att Sverige håller på att bli ett u-land, man har liksom inte helt förstått begreppet HDI om man nu tror det.

Du har helt enkelt tagit en dålig rapport från en sida med en tydlig agenda och blåst upp till en sanning utan att reflektera över andra förklaringsmodeller eller svagheter i det material som du hänvisar till. Fast du tycker inte att den är dålig eftersom den stöttar din bild av världen.

Du skriver att Sverige har haft negativ utveckling vad gäller HDI. Ett råd: kolla upp dem siffrorna lite bättre. Vi har faktiskt legat ganska stabilt från 2005 och framöver och då på en nivå över både 80- och 90-talet.

Det finns en liten intressant sak med din lilla artikel och det är var de som skrev rapporten fått sina siffror ifrån då de värden som de anger på Sverige samtliga är högre än de som vi har nu. De anger ju 0.949 som värde för 2010 medan de flesta menar att det var första året vi precis som över 0.900. Slutvärdet som de anger är t.ex. även det högre än 2010 års värde och inte f-n såg vi oss som ett u-land då.

Du kan välja att svara eller inte dock kommer jag nu att åter ta semester från denna sida...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Å exakt var i den rapporten hittar du något om invandring?

För du har väl läst den???


Nämen ojsan då! Rapporten blev inte ens inkluderad i det slutgiltiga dokumentet.

http://www.metro.se/nyheter/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-ar-2030/EVHnju!GDNHA6zL9uIXQ/

Som du själv sa: spelar ingen roll vem som rapportera bara de rapporter det som du redan vet! (lite fri tolkning men du förstår nog!)
Å någon varning fanns ju inte med tanke på den seriösa sidan där du hittade den.
Plus att om du nu har läst rapporten är det ju uppenbart att du inte ens har förstått vad där står, vilket blir så charmerande när du parar det med din ödmjuka hållning om hur lättledda och lättlurade alla andra är.

Det positiva med inlägget är jag påmindes om varför jag är så trött på delar av SH...

Vilken förklaring till skillnaderna kom du fram till då?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jo det gör du! Han nämner inget om invandring det är en koppling som du gör. Han förnekar dessutom att Sverige håller på att bli ett u-land, man har liksom inte helt förstått begreppet HDI om man nu tror det.

Du har helt enkelt tagit en dålig rapport från en sida med en tydlig agenda och blåst upp till en sanning utan att reflektera över andra förklaringsmodeller eller svagheter i det material som du hänvisar till. Fast du tycker inte att den är dålig eftersom den stöttar din bild av världen.

Du skriver att Sverige har haft negativ utveckling vad gäller HDI. Ett råd: kolla upp dem siffrorna lite bättre. Vi har faktiskt legat ganska stabilt från 2005 och framöver och då på en nivå över både 80- och 90-talet.

Det finns en liten intressant sak med din lilla artikel och det är var de som skrev rapporten fått sina siffror ifrån då de värden som de anger på Sverige samtliga är högre än de som vi har nu. De anger ju 0.949 som värde för 2010 medan de flesta menar att det var första året vi precis som över 0.900. Slutvärdet som de anger är t.ex. även det högre än 2010 års värde och inte f-n såg vi oss som ett u-land då.

Du kan välja att svara eller inte dock kommer jag nu att åter ta semester från denna sida...

Det var märkligt. Vart skrev jag u-land? Att Sverige närmar sig tredje världen och blir passerade av länder som libyen (i den dåliga rapporten) är ju det jag skrev från början och som står. På tal om att tolka saker för sin egen åsikts skull. Som man känner sig själv..

Jag skriver heller inte att dapont kopplat det till invandring jag var oerhört tydlig med att jag gjorde den kopplingen i mitt andra inlägg och som du valde att enbart citera en liten del och ur ett sammanhang.

Frågan ville du inte ens fundera på.. Men som så mycket annat så verkar det vara svårt att diskutera när det blir jobbigt.. Jaja, trevlig semester.:hej
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jo det gör du! Han nämner inget om invandring det är en koppling som du gör. Han förnekar dessutom att Sverige håller på att bli ett u-land, man har liksom inte helt förstått begreppet HDI om man nu tror det.

Du har helt enkelt tagit en dålig rapport från en sida med en tydlig agenda och blåst upp till en sanning utan att reflektera över andra förklaringsmodeller eller svagheter i det material som du hänvisar till. Fast du tycker inte att den är dålig eftersom den stöttar din bild av världen.

Du skriver att Sverige har haft negativ utveckling vad gäller HDI. Ett råd: kolla upp dem siffrorna lite bättre. Vi har faktiskt legat ganska stabilt från 2005 och framöver och då på en nivå över både 80- och 90-talet.

Det finns en liten intressant sak med din lilla artikel och det är var de som skrev rapporten fått sina siffror ifrån då de värden som de anger på Sverige samtliga är högre än de som vi har nu. De anger ju 0.949 som värde för 2010 medan de flesta menar att det var första året vi precis som över 0.900. Slutvärdet som de anger är t.ex. även det högre än 2010 års värde och inte f-n såg vi oss som ett u-land då.

Du kan välja att svara eller inte dock kommer jag nu att åter ta semester från denna sida...

Inte så insatt i termerna, men bör inte typ hdi stadigt vara på ökning?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Only In Sweden - Deluxe version

Företrädesvis svenska huliganer muckar gräl - 120 gripna. :tummenupp

(http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=6173790)

Företrädesvis nyanlända muckar gräl - 0 gripna. :tummenner

http://www.svd.se/valdsamt-upplopp-i-tensta_4587402

Det är helt makalöst vilket daltande det är med invandrarna, i de flesta civiliserade länder åtnjuter medborgarna fördelar som utlänningar inte gör, i Absurdistan där jag bor är det precis tvärtom. :3freak

Polisen har dessutom mage att kalla det ena för våldsamt upplopp och det andra för oroligheter. :zpy
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror det är OIS det är så lätt och sanktionerat att bli barnamördare, våldtäktsman, krigsförbrytare osv. Heja Löfvén o Co!

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2725944-inga-atal-vacks-mot-svenska-is-hemvandare

Vet i och för sig inte om en snutjävel som valt att joobba som "integrationspolis" är värd att få yttra sig i någon fråga, ser nog honom som ett lika stort problem som de s.k. "IS-krigarna" som åker i skytteltrafik till Arabien.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så uselt att man kräks, och inte bara för att jag druckit mellanöl och Fernet:

uploadfromtaptalk1432677854577.jpguploadfromtaptalk1432677860538.jpg

Observera sista meningen, hur blasé hon är, landsförrädaren.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Afrikansk asylflykting + invandrargäng pissar på 7-årig flicka, kastar en pall mot henne och misshandlar henne med en planka. Anledningen var att hon hade hittat ett bär som hon visade upp för dom. Tingsrätten tog i med hårdhandskarna och dömde mannen till att betala böter på hisnande 3000 kr + 7600 kr i skadestånd. Nu lär han sig nog.

http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/omringade-och-skvatte-kiss-pa-sjuarig-flicka

http://avpixlat.info/2015/05/24/misshandlade-och-urinerade-pa-7-arig-flicka/
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men, det är ju synd om dem, dessa läkare och ingenjörer från fjärran land som inte får något jobb. De är ju frustrerade så att misshandla ett barn och kissa på densamma är fullt förståeligt. :dummer:3freak Fi...

Fota ut asen, långt åt helvetet och förhindra dem att försöka sig genom att skära kulorna av dem, allihop. Med slö sked. Ja, det är proportionerligt. Fy för fan.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Måste vara jävligt ois: Spara på skolan, det är en framgångsfaktor..
Vad går pengarna istället? Nåt konstprojekt i en rondell? Eller?

En ljusnande framtid.

Tror det är en modern tappning på "brända jordens taktik". Sabba landet så mycket det går, så vill inte ens ryssen ta det, ens som brohuvud...
http://m.hallandsposten.se/Default.aspx?pageid=1108&parentid=0&link=1.4025425
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Måste vara jävligt ois: Spara på skolan, det är en framgångsfaktor..
Vad går pengarna istället? Nåt konstprojekt i en rondell? Eller?

En ljusnande framtid.

Tror det är en modern tappning på "brända jordens taktik". Sabba landet så mycket det går, så vill inte ens ryssen ta det, ens som brohuvud...
http://m.hallandsposten.se/Default.aspx?pageid=1108&parentid=0&link=1.4025425

Det finns som bekant ett högt viktigare mål för detta land än att erbjuda en bra skola, och det målet får kosta precis hur mycket som helst och det gör det också, och 7 av riksdagspartierna tycker det är toppen.

På ett pyttelite relaterat tema, men garanterat OiS, så konstaterar jag att SvD de senaste >2 veckorna har haft en granskning av Nya Karolinska Universitetssjukhuset som huvudgrej. Det handlar om huruvida det kommer kosta 10 miljarder eller 20 miljarder.

Undrar när en liknande granskning av det övergripande målet kommer...

För övrigt lutar jag mer och mer åt att en rysk invasion det bästa som kunde hända oss långsiktigt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Måste vara jävligt ois: Spara på skolan, det är en framgångsfaktor..
Vad går pengarna istället? Nåt konstprojekt i en rondell? Eller?

En ljusnande framtid.

Tror det är en modern tappning på "brända jordens taktik". Sabba landet så mycket det går, så vill inte ens ryssen ta det, ens som brohuvud...
http://m.hallandsposten.se/Default.aspx?pageid=1108&parentid=0&link=1.4025425

Det finns som bekant ett högt viktigare mål för detta land än att erbjuda en bra skola, och det målet får kosta precis hur mycket som helst och det gör det också, och 7 av riksdagspartierna tycker det är toppen.

På ett pyttelite relaterat tema, men garanterat OiS, så konstaterar jag att SvD de senaste >2 veckorna har haft en granskning av Nya Karolinska Universitetssjukhuset som huvudgrej. Det handlar om huruvida det kommer kosta 10 miljarder eller 20 miljarder.

Undrar när en liknande granskning av det övergripande målet kommer...

För övrigt lutar jag mer och mer åt att en rysk invasion det bästa som kunde hända oss långsiktigt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Läste precis om det och fattar inte hur svensk media orkar vara både blinda och trångsynta...

"Åh nej, svenska vapen kan användas till att neutralisera självmordsbombare innan de når sina ofta civila mål!? IS-idioter dessutom!..."

Ja, det är ju verkligen det hemskaste våra vapen kan användas till... Vad är deras andra planer? Att vi ska nyttja dem för att bomba ut svenska villaområden för att göra mer plats åt Kaplanslum?... :zpy

Börjar tröttna riktigt jävla rejält på den här regeringen och den här median...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Läste precis om det och fattar inte hur svensk media orkar vara både blinda och trångsynta...

"Åh nej, svenska vapen kan användas till att neutralisera självmordsbombare innan de når sina ofta civila mål!? IS-idioter dessutom!..."

Ja, det är ju verkligen det hemskaste våra vapen kan användas till... Vad är deras andra planer? Att vi ska nyttja dem för att bomba ut svenska villaområden för att göra mer plats åt Kaplanslum?... :zpy

Börjar tröttna riktigt jävla rejält på den här regeringen och den här median...

Jag tror att det intressanta i det som pågår är att motreaktionen till den bisarra politiska korrektheten kommer rita upp ett helt annat landskap, både medialt men framför allt politiskt. Redan nu är det ju "små" aktörer, idealister, som driver mycket av det journalistiska arbetet framför allt på högersidan men säkert också på vänstersidan. De stora tidningarna säger inte som det är eller så är de i total otakt med folkets åsikter, samtidigt som de stora partierna inte har en aning om hur de skall hantera opinionen.

Se bara igår, samtliga riksmedia blev glada för att det pågår ett "kompetensregn" över Sverige (!!!) i form av syriska flyktingar. Det var två akademiker de menade. Två. (2).
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top