Only in Sweden

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Militärer varnas för att gå i uniform
Halland 03 mar 15:59
Överbefälhavararen ÖB uppmanar nu de försvarsanställda att tänka efter kring att klä sig i uniform om de vistas ensamma på vissa offentliga platser. Det finns nämligen en hotbild mot dem. Annicka Engblom, moderat riksdagsledamot i försvarsutskottet, reagerade mot det här. Hon tycker att själva frågan om att man inte ska uppleva obehag och hot av att bära arbetskläder är en principiellt viktig diskussion även om hon inte tar avstånd från varningen i sig, erfar radions P4
.....
 

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Tenere 700
Det här är så bisarrt att jag inte kan tro det är på riktigt.

http://www.dagenssamhalle.se/kronika/vem-anade-att-bostadskoen-kan-bli-saknad-14281

Händer det här? Finns det riktiga förslag att invaderare skall ha förtur i bostadsköerna? Alla de som väntar redan då?

Var det ingen som lyssnade på Reinfeld. När han efter en inflygning över Sverige, konstaterade att det finns hur mycket plats som helst att bygga på. Han till och med ville att folk skule flyga mer, för att se själva!. Såg dessutom ingenstans att miljöpartiet protesterade mot uppmaningen!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Var det ingen som lyssnade på Reinfeld. När han efter en inflygning över Sverige, konstaterade att det finns hur mycket plats som helst att bygga på. Han till och med ville att folk skule flyga mer, för att se själva!. Såg dessutom ingenstans att miljöpartiet protesterade mot uppmaningen!
Just där befäste han bilden av sig som totalt nedknarkad. På ett filosofiskt plan har han naturligtvis rätt, "man kan tycka" att Sverige borde rymma nästan hur många "flyktingar" som helst. Men de skall som bekant inte bo under en gran och äta kottar.

Fy fan för vad moderaterna gjort med Sverige. En framtida sanningskommission kommer inte bli nådig mot detta svek.

SD får minst 30% om det där går igenom.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Visst är Sverige obefolkat men visst har man hört innan att flyktingar inte kan bo där det är snö eller finns vilda djur
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Visst är Sverige obefolkat men visst har man hört innan att flyktingar inte kan bo där det är snö eller finns vilda djur
Problemet är allt annat de "behöver": livslång försörjning utan motprestation (inklusive hela släkten), fashionabelt boende, en rejäl pension, gratis sjuk- och tandvård och så vidare. Att några får jobb i företrädesvis offentlig sektor är knappast bra nog.

När tar mardrömmen slut? Hur kan det vara så här konstigt?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Problemet är allt annat de "behöver": livslång försörjning utan motprestation (inklusive hela släkten), fashionabelt boende, en rejäl pension, gratis sjuk- och tandvård och så vidare. Att några får jobb i företrädesvis offentlig sektor är knappast bra nog.

När tar mardrömmen slut? Hur kan det vara så här konstigt?

Det är snarare. Hur kan det vara så här konstigt och nästan ingen reagerar.

Man kanske borde införa att all skatt ska betalas till årets slut. Då skulle kanske folk reagera på hur mycket skatt var och en verkligen betalar.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172

Det är beklagligt, absolut. Men det är samma människor som har tillåtit samhället utveckla sig till det vi har idag. Inte bara pensionärerna kommer få uppleva konsekvenserna av ett toppstyre, där vi tillåtit svenska politiker att behandla den svenska befolkning som undersåtar för de nya främmande grupper som ska tas plats i det nya globala Sverige.

Jag och många andra yngre kommer inte att uppleva statlig pension. Den bästa pensionen jag kan skaffa mig är att hålla hälsan i topp.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har svårt att tänka mig att det där kommer att gå igenom. Det kommer ju isåfall att drabba innerstadsvänstern också så det är nog bara att glömma.

Nja, varför då? De har ju redan riggat sina svartkontrakt.
De som står i kö är normalt sett riktiga arbetare, sådana innerstadsvänstern undviker till varje pris. Det är ju redan de lägst betalda svenskarna som betalar det högsta priset för nuvarande fiasko, ju högre upp samhällshierarkin, desto lägre risk att du drabbas eller därmed förstår, och även om de förstår så bryr de sig för sällan. De har ju sommarställen och blir det för mycket tiggare i Åre så åker de till Alperna på sportlovet, sedan kan de fira jul och nyår i NY och komma hem och prata med glittrande ögon om amerikansk mångkultur medan de zappar förbi senaste gängskjutningen i något "svenskt" (fd i alla fall) miljonprogram i sin sekelskiftesvåning.

Överklassen är inte konservativ, det är problemet med den. Om den vore det skulle Sverige sett helt annorlunda ut.
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
För min del börjar den sista gnuttan hopp om landets framtid rinna ut. Dagens mord i Göteborg. Löfven reser dit. Vad ska han där att göra? Det tjänar liksom inget till att resa dit, visa sympati och sedan återgå till kontoret utan att göra det minsta lilla för att förändra situationen i landet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
För min del börjar den sista gnuttan hopp om landets framtid rinna ut. Dagens mord i Göteborg. Löfven reser dit. Vad ska han där att göra? Det tjänar liksom inget till att resa dit, visa sympati och sedan återgå till kontoret utan att göra det minsta lilla för att förändra situationen i landet.

Jag kunde verkligen inte bry mig mindre om vad de där gör med varandra, men att vanligt folk inte ens får ha ett litet handeldvapen medan spänniga anabolagangsters från Balkan med Kalasnjikovs mer eller mindre tillåts ränna runt är en skymf. Alla eller ingen borde få ha vapen så klart, nu har bara kriminella den rättigheten - Only In Sweden. :3freak
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Jag kunde verkligen inte bry mig mindre om vad de där gör med varandra, men att vanligt folk inte ens får ha ett litet handeldvapen medan spänniga anabolagangsters från Balkan med Kalasnjikovs mer eller mindre tillåts ränna runt är en skymf. Alla eller ingen borde få ha vapen så klart, nu har bara kriminella den rättigheten - Only In Sweden. :3freak

De flesta är ju övertygade att genom att förbjuda legala vapen så långt som möjligt kan ett säkrare samhälle uppnås.

487985_10151074795247238_1694796393_n.jpg
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
:glömdet
Jag kunde verkligen inte bry mig mindre om vad de där gör med varandra, men att vanligt folk inte ens får ha ett litet handeldvapen medan spänniga anabolagangsters från Balkan med Kalasnjikovs mer eller mindre tillåts ränna runt är en skymf. Alla eller ingen borde få ha vapen så klart, nu har bara kriminella den rättigheten - Only In Sweden. :3freak



Jag brukar se något liknande det där som bumper stickers i staterna.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top