Only in America

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Näe, det är inte speciellt viktigt, och jag tror inte så många skulle använda civil olydnad mot tv licensen om dom riskerade 75 år i fängelse.

Men grattis till honom om det nu var så att han ville visa lite civil olydnad.

Men i det ena klippet är det reportern som kläms åt, han hade ju inte ens filmat.

Vad gjorde han sig skyldig till, medhjälp till grov dokumentering?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som sagt jag håller inte ens med om att det är bra lag, så jag tänker inte försvara den, men det kanske var så att det var reportern som uppmanade att brottet skulle begås.

Har domen fallit så att det finns något underlag för att diskutera?
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Som sagt jag håller inte ens med om att det är bra lag, så jag tänker inte försvara den, men det kanske var så att det var reportern som uppmanade att brottet skulle begås.

Har domen fallit så att det finns något underlag för att diskutera?

För att vara ovillig att diskutera är du rätt snabb på att kommentera var gång usa kritiseras.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För att vara ovillig att diskutera är du rätt snabb på att kommentera var gång usa kritiseras.

Tvärtom, jag är villig att diskutera, men om ingen av dom är fällda så finns ju inte mycket att diskutera.

USA har massvis med korkade lagar, i någon delstat är det förbjudet att skala en apelsin offentlig, i ett par delstater är oralsex förbjudet osv...

I praktiken har ju ingen dömts för brotten i modern tid, så det är ju bara en kvarleva att skratta åt.

I Sverige har vi väl kvar en del gamla korkade lagar också, som man teoretiskt skulle kunna förfasa sig över om man vill.

Dessutom slutligen tycker jag att USA är ett riktigt jävla U-land.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Kul att de lärt sig något av Rodney King affären.
Men de skulle nog lärt sig något annat istället.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kul att de lärt sig något av Rodney King affären.
Men de skulle nog lärt sig något annat istället.

Jo, jag hade föredragit att dom hade rensat ut rötaggen ur kåren och upplyst dom övriga om att dom alltid ska förutsätta att dom blir filmade.

Givetvis att det skulle vara lagligt att filma poliserna också.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Och dom här har rösträtt? :va

Linda, som är lärare i kemi, fysik och biologi, visar en hel vägg med litteratur om kreationism, läran om att världen skapades som det beskrivs i Första Mosebok. Om hon tidigare trodde att jorden var miljarder år gammal, anser hon nu att ingenting på jorden är äldre än 6.000–10. 000 år.

– Ja, vi är fundamentalistiskt kristna. Det finns inga vetenskapliga bevis för evolutionen, medan det som står i Bibeln är sant, bokstavligen. Dinosaurierna nämns inte, de dog ut, men de fanns samtidigt som människan, säger hon.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/har-ar-guds-ord-lag--och-santorum-kung
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Även om jag ofta USA:s utrikespolitik, samt Sovjetunionens inrikespolitik.
Så an jag gilla USSR:s och USA:s ingenjörskonst. Amerikansk och rysk ingenjörskonst har mycket gemensamt.

Att vårda det man har. Robusta ruggade underhållsvänliga konstruktioner.
Lite urartade exempel, men ändå.

US
Tvåventils stötstångs Donovan V8
http://www.youtube.com/watch?v=UqO6msKE4G4

USSR
Ural släpandes i skogen
http://www.youtube.com/watch?v=TantBpfRczA
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag ogillar USA:s utrikespolitik, samt Sovjetunionens inrikespolitik.
Men jag gillar USSR:s och USA:s ingenjörskonst. Amerikansk och rysk ingenjörskonst har mycket gemensamt.

Bla att vårda det man har. Samt att skapa robusta underhållsvänliga konstruktioner. Lite som svensk militärteknik: meken ska känna igen sig från föregående modell, och objektet ska gå att starta ute i skogen.

US
Tvåventils stötstångs Donovan V8
http://www.youtube.com/watch?v=UqO6msKE4G4

USSR
Ural släpandes i skogen
http://www.youtube.com/watch?v=TantBpfRczA

Jag är hetero.
Du är homo.
Men vi tittar på samma porr.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Var försiktig med vad du twittrar innan du ska till USA.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/twitterskamt-tvingade-turister-att-aka-hem


Två brittiska turister greps vid ankomsten till USA och sattes sedan på ett plan tillbaka till Europa. Det amerikanska säkerhetsdepartementet ansåg att den ena utgjorde ett hot eftersom denne twittrat om att ”förstöra USA” och ”gräva upp Marilyn Monroe”, skriver brittiska Daily Mail.

– Det är så löjligt att det nästan är roligt men just då var det verkligen skrämmande. Agenterna behandlade mig som någon sorts terrorist, säger Leigh Van Bryan till Daily Mail.

Turisterna hade precis gått igenom passkontrollen på Los Angeles International Airport när de greps och fördes bort av beväpnade vakter i måndags förra veckan.

Anledningen var att den 26-årige Van Bryan inför resan skrivit på Twitter att han skulle "förstöra USA" och "gräva upp Marilyn Monroe", vilket det amerikanska säkerhetsdepartementet Homeland Security hade snappat upp.

Paret försökte förklara att förstöra ("destroy") är ett slanguttryck för att festa och att tweeten om Marilyn Monroe var ett citat från komediserien "Family Guy", men trots det konfiskerades deras pass och deras bagage undersöktes i jakt på spadar.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top