Only in America

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Bra text Steffo_b.

Ja minskar man utbudet så blir det så, helt enligt marknadsdynamiken.

Generellt så är det från federal nivå i princip förbjudet med vapen i skolor över hela US ans A. Detta gör också min poäng, brottslingar som inte bryr sig om lagar har vapen, inte laglydiga medborgare. Nere på stan kan det vara dumt att skjuta någon för då kan det finnas någon annan som skjuter tillbaka, men i skolorna är det mlm fritt fram. Ingen där kommer att ha samma våldskapital som dig för att försvara sig med.

Försvann dödsskjutningarna för att ingen vill dödsskjuta längre? Vapen försvinner inte från de som inte bryr sig om lagen, och det gör man inte om man vill dödsskjuta. Det lagen gjorde var avväpna fredliga laglydiga människor.

Staten ska inte förbjuda mig att äga ett äpple eller något annat föremål. Det är min ensak att bestämma det. Det är inget argument mot förbud att tjuven kanske eskalerar sitt våldskapital. Jaha då får han väl göra det då. De som inte bryr sig om att man ska vara snäll mot andra kommer att använda nödvändigt våldskapital.
Är tjuven som vill åt din klocka beredd att mörda dig för den tror du? Idag behövs inte det iom att du inte har ett vapen.
Att vara tjuv är redan olagligt.
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag tror jag börjar älska Biden
Det var Reagan som började med honnör trots att han var civilt klädd. 2009 blev det tillåtet för civilklädda veteraner att göra honnör för flaggan istället för att hålla höger hand över hjärtat.

Citat:
“The President of the United States, as the commander in chief, will be saluted by Army personnel in uniform."

“Civilian personnel, to include civilian guards, are not required to render the hand salute to military personnel or other civilian personnel."

“Salutes are not required to be rendered or returned when the senior or subordinate, or both are in civilian attire.”
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det var Reagan som började med honnör trots att han var civilt klädd. 2009 blev det tillåtet för civilklädda veteraner att göra honnör för flaggan istället för att hålla höger hand över hjärtat.

Citat:
“The President of the United States, as the commander in chief, will be saluted by Army personnel in uniform."

“Civilian personnel, to include civilian guards, are not required to render the hand salute to military personnel or other civilian personnel."

“Salutes are not required to be rendered or returned when the senior or subordinate, or both are in civilian attire.”
Ok?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Biden har suttit i senaten sedan 1972 och gjorde sin första presidentkampanj 1987. Gammal i gården och dessutom vicepresident under två perioder. En av de mest erfarna politiker som finns i USA.

Jag fattar inte ett dugg av den svartsyn som sprids i vissa extrema kretsar kring Biden. Och definitivt inte när det görs i Sverige. En hel värld andades ut när den vansinnige tomten åkte ut på arslet från Vita Huset.

Eller förresten; några få tyckte förstås att det var jobbigt. Putin, Kim Jong Un, Órban, Bolsonaro och kanske någon ytterligare diktator. Ett i sanning näpet sällskap fredsivrare...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Fattar du svartsynen som sprids i vissa extrema(really?) kretsar kring trump?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det är bättre om du lägger in ett citat eller en skärmdump istället för att bara länka till Twitter. Jag vill inte gärna klicka på länken och stödja sidan.
Ok. Ska försöka tänka på det, om det passar och inte förtar själva storyn.
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Åjj va dukti du e samhällsanslytikern!! Vad tycker du om hunter bidens crackberoende, horknullande och incestuösa relation med en brorsdotter då? Kineserna läcker redan oerhört fina bilder på det nya goda folket som ska styra Land of the free. Jag spyr på allihop, men puckon som ensidigt spyr på trump hör hemma på dagcenter.
Vad har Hunter för roll i den nya administrationen och oavsett hur stor tror du sanningshalten är?
Hallie Biden var hans döda brors änka.

Grab em by the pussy.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om man använder Hunter Biden som ett argument för att inte tillsätta Joe Biden...vad har man då för åsikt om clownen som faktiskt ledde landet, sprang runt och klämde kärringar på musen, knullade minst en porrstjärna och dessutom gifte sig med en uppenbart prostituerad kvinna som fick sitt gröna kort på ett väldigt tveksamt sätt...?

Cheesus...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Inte heller det är väl ett särskilt bra argument emot Joe Biden...?

Det är uppenbart att konspiratoriska Trumpanhängare gärna tar saker ur sitt sammanhang för att svartmåla politiska motståndare. Tyvärr verkar de ha betydligt svårare att inse att konsekvenser av ett tidigare styre även kan spilla över på nästa styre. Om clownen som ledde landet under 2020 lagt lite mer energi på coronakrisen istället för Twitter så kanske senare insatser mot corona hade fungerat riktigt bra istället för att bli verkanslösa...?

Jag förstår inte heller meningen med att försöka svartmåla Joe Biden just nu...? Det är nästan tre månader sedan valet, han vann valet, han är tillsatt som president och i Vita Huset kan han ändå inte höra det patetiska gnället...?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
i Vita Huset kan han ändå inte höra det patetiska gnället...?
Typ som gnäll från Fucker Carlson adresserat Rutger Bregman... men i det svenska SH-forat finns det lyckligtvis en funktion som visar "You are ignoring content by this member. Visa ignorerat innehåll" från vissa skribblenter - ifall vissa funderar över varför de aldrig får något mothugg. Orka. ?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Typ som gnäll från Fucker Carlson adresserat Rutger Bregman... men i det svenska SH-forat finns det lyckligtvis en funktion som visar "You are ignoring content by this member. Visa ignorerat innehåll" från vissa skribblenter - ifall vissa funderar över varför de aldrig får något mothugg. Orka. ?

Vissa skribblenter! :tummenupp

Synd att det blir så... För ibland kan det komma något vettigt, även blind höna, men nu använder jag den manuella funktionen att hoppa över dessa inlägg. Och är inte ledsen över om jag missar något...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag väljer att se det som ren och skär underhållning...extremisternas påhopp på etablissemanget är ju snudd på skrattretande så här en söndag morgon...
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika

Självklart har skogsbränder startats med laserstrålar från rymden, dödshot mot demokrater är bra och masskjutningarna är något demokraterna ligger bakom för att ta bort amerikanernas vapen för att nämna något.

Undra hur illa det är med Republikanerna, hon lär inte vara ensam med att vara helt verklighetsfrånvänd?

Givetvis är hon en Trumpvän och enligt egen utsago skall de träffas.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top