Only in America

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fullständigt vansinne. :dummer
Jag såg Mr Floyds bror på TV be folk protestera fredligt.
Går inte det fram går inget fram.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag gissar att typ hälften av de som "protesterar" helt enkelt ser sin chans att leva rövare, plundra osv. Har egentligen inget med någon protest som pågår parrallelt att göra.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kollade du videona? MAGA-människorna protesterar ju inte för att de har slut på pengar och vill jobba. De protesterar för att de vill att folk i serviceyrken ska gå tillbaka till sina jobb så att de kan få sina tjänster.
Därav många plakat med texten "I NEED A HAIRCUT!"...

Skillnaden mellan MAGA-människorna och dagens protester:

Varför var det inget MAGA-folk som bärsärkade stans butiker och eldade upp bilar? Den kan man klura på..
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Skillnaden mellan MAGA-människorna och dagens protester:

Varför var det inget MAGA-folk som bärsärkade stans butiker och eldade upp bilar? Den kan man klura på..
Alltså... Vad svamlar du om?
Har jag försvarat vandaliseringen i samband med dödandet av George Floyd? Det hade ju inte ens inträffat när jag skrev om protesterande MAGA-folk. Kolla datumet på inlägget om du tror jag ljuger.
Tycker du på allvar att protesterna bör jämföras?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Alltså... Vad svamlar du om?
Har jag försvarat vandaliseringen i samband med dödandet av George Floyd? Det hade ju inte ens inträffat när jag skrev om protesterande MAGA-folk. Kolla datumet på inlägget om du tror jag ljuger.
Tycker du på allvar att protesterna bör jämföras?

Vad jag svamlar om? Två helt olika protester med i huvudsak två olika väljargrupper. Den ena protesterar, till synes genom minimalt skadeutfall. Den andra har gång efter annan en svärm med våldsverkare omkring sig. Vet mycket väl att ditt inlägg handla om april eller när det nu var. Det är inte så länge sen och hade en tydlig skilllnad mot nu.


Det är kanske bara otur, att plundring och förstörelse är en inte allt för ovanlig syn kring en del protester. Givetvis har dessa ingenting med (i detta fallet Floyd) huvudbudskapet att göra. Det är inte det som är intressant, utan att de lyckas pricka sitt svineri när det råkar vara nåt anti-/vänster/etc budskap som frambringas.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om jag tycker det var skönt att slippa ta beslut om Corona är det ingenting mot hur skönt det är att inte behöva fixa denna soppa.
Lite Corona, 40 miljoner extra arbetslösa, gissningsvis närmare 40 miljoner fler utanför sjukvårdssystemet (kan vara fel), galna plundrare, lite rasism, identitetspolitik och en enormt polariserad politik i övrigt.
Tycker uppriktigt synd om Trump som skall försöka ordna det.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
https://youtu.be/phPXTWJhnYM

1) Svarta utgör 13% av den amerikanska befolkningen.
2) Över 50% av alla mord i USA begås av svarta.
3) Svarta mördar vita mer än 10 ggr. så ofta som vice versa.
4) Amerikansk polis skjuter vita misstänkta oftare än de skjuter svarta.
5) Av alla dessa mord som varje år begås av svarta i USA är även offret svart i ett 95% av fallen.

Källa: US Bureau of Justice Statistics



Det finns så jävla mycket ondska i världen och skit, men att det sker baserat på hudfärg och att svarta förtrycks... ju mer statistik jag läser, desto mindre faller jag för det narrativet.

Som någon skrev på Twitter: Afroamerikaner lever ofta dåliga liv TROTS sina privilegier som positiv särbehandling, friheten att kunna ödelägga en hel stad utan polisens ingripande, att de har egna intressegrupper och att de har media, Hollywood, tech-jättarna på sin sida. Inte på grund av avsaknad.

Och nu finns klipp där vita människor t.o.m. kysser skorna på svarta, vilket jävla självhat och nedlåtande.
Var finns viljan att mötas på lika nivå och blicka framåt?


EZedpYLXgAAnX0P


Förövrigt så dog den här butiksägaren idag, försökte försvara det lilla som fanns kvar i hans plundrare butik... (finns filmklipp där människor tar sats och sparkar honom i huvudet när han redan ligger där medvetslös)

Vad fan är detta för "protester"?...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vad jag svamlar om? Två helt olika protester med i huvudsak två olika väljargrupper. Den ena protesterar, till synes genom minimalt skadeutfall. Den andra har gång efter annan en svärm med våldsverkare omkring sig. Vet mycket väl att ditt inlägg handla om april eller när det nu var. Det är inte så länge sen och hade en tydlig skilllnad mot nu.


Det är kanske bara otur, att plundring och förstörelse är en inte allt för ovanlig syn kring en del protester. Givetvis har dessa ingenting med (i detta fallet Floyd) huvudbudskapet att göra. Det är inte det som är intressant, utan att de lyckas pricka sitt svineri när det råkar vara nåt anti-/vänster/etc budskap som frambringas.
Tack för klargörandet.
Tycker ändå inte protesterna är särskilt jämförbara, för även om majoriteten av protesterna är fredliga i båda fallen så är den klicken som uppviglar, vandaliserar, plundrar och gör upplopp på inget sätt representativ för någon enskild politisk rörelse. Ofta handlar det om rena så kallade "kravallturister", de som i normalfallet knappast
är särskilt engagerade, men som nu ser en chans att försöka rättfärdiga sitt svineri.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tack för klargörandet.
Tycker ändå inte protesterna är särskilt jämförbara, för även om majoriteten av protesterna är fredliga i båda fallen så är den klicken som uppviglar, vandaliserar, plundrar och gör upplopp på inget sätt representativ för någon enskild politisk rörelse. Ofta handlar det om rena så kallade "kravallturister", de som i normalfallet knappast
är särskilt engagerade, men som nu ser en chans att försöka rättfärdiga sitt svineri.

Ja det är ju bara otur att de inte passar på när annat än woke/vänster/lib/dem är ute, eller hur?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Slö-tittade på CNN ett par timmar igår samtidigt som jag slö-surfade (ja, en slö-kväll.)
Efter ett par timmar tror jag att de hade nämnt plundring vid ett tillfälle men de hade visat POTUS poserande med bibeln vid minst 10 tillfällen.
(Iofs korkat men religion har en förmåga att fuqqa med folks förmåga att tänka.)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Slö-tittade på CNN ett par timmar igår samtidigt som jag slö-surfade (ja, en slö-kväll.)
Efter ett par timmar tror jag att de hade nämnt plundring vid ett tillfälle men de hade visat POTUS poserande med bibeln vid minst 10 tillfällen.
(Iofs korkat men religion har en förmåga att fuqqa med folks förmåga att tänka.)
Jag lyssnade på Trumps tal på lunchen, har svårt att se att någon kan kritisera det sakligt på någon punkt faktiskt.

Det är uppenbart att det pågår ett informationskrig och att Trump kallar CNN fake news är en helt korrekt beskrivning.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag lyssnade på Trumps tal på lunchen, har svårt att se att någon kan kritisera det sakligt på någon punkt faktiskt.

Det är uppenbart att det pågår ett informationskrig och att Trump kallar CNN fake news är en helt korrekt beskrivning.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Jag tror hela USA, utom de kräk som plundrar, vill ha slut på plundringen.
Och det var ju det POTUS sa.
Att han har konstitutionell, och även moralisk, rätt att stoppa plundring är också rätt klart.

Att CNN är politiskt vinklade är det knappast någon fråga om.
Och att det blir allt tydligare är det heller ingen tvekan om.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om USAs president är ytterst ansvarig för vad som skett i USA de senaste dagarna - vem i Sverige är då ytterst ansvarig för:

Fusk i Pisa-undersökn
Världstoppen av döda i CV-19
Förnedringsrånvåg
Europatoppen i arbetslöshet
Skenande gängkriminalitet

Med mera.

Any takers?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om USAs president är ytterst ansvarig för vad som skett i USA de senaste dagarna - vem i Sverige är då ytterst ansvarig för:

Fusk i Pisa-undersökn
Världstoppen av döda i CV-19
Förnedringsrånvåg
Europatoppen i arbetslöshet
Skenande gängkriminalitet

Med mera.

Any takers?

En "regering med sin statschef" är väl alltid ytterst ansvarig i ett land?
Vem skulle annars vara det?
I demokratier kan man kanske hävda "folket" som valt regeringen som ytterst ansvariga.

Om du egentligen menar ENSAMT ansvariga så är svaret enligt mig:
Trump de senaste dagarna - Nej
Pisa - Troligen (ska bli spännande att se om det kommer utdelas ansvar. gissar på nej.)
Covid - Absolut
Arbetslöshet - Ja
Förnedringsrånvåg - Nej
Gängkriminalitet - Nej
Ett "Nej" på de sista två betyder på inget vis att jag fråntar regeringen från ansvar. Men jag ser dem inte som ENSAMT ansvariga.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top