Once in a lifetime - napalm köpes!

Har du fel i huvudet eller? :mad: Du kan ge dig fan på att det där är en av de bättre skjutningarna som gjorts av svensk sheriff. :fakta

mjaa, missförstå mig inte. Jag är inte ledsen för att han blev skjuten, men i den situationen där han i princip är ensam kvar mot över 50 poliser, först slänger en gatsten som inte är i närheten av att ens nå fram till främre polisledet (den skadade ligger skyddad längre bak med hjälm(?) och skydd på) sedan tar upp en mindre sten som på sin höjd kan ge en liten skråma på någon, utgör han inte nåt hot mot någons liv. Att påstå det är ju löjligt. Dessutom skjuts han efter han kastat den andra stenen och är på väg därifrån.

Sen att jag tycker han förtjänar att skjutas pga vem han är och vad han har gjort är en annan femma. Jag köper helt enkelt inte polisens förklaring till varför de sköt men vad ska de säga? 'Han gav fingret åt oss så vi tröttnade på honom och sköt!'?

Något som däremot inte var så jävla bra skjutet var det sk "varningsskottet" som sitter i en lyktstolpe lite längre bort i korsningen, ca en meter ovanför huvudhöjd... :rolleyes:

Jag har också undrat över det skottet. Det kan inte ha varit menat som varningsskott.

Blev förvånansvärt lite rabalder trots tv-bilder och vad jag vet ingent efterspel alls.

Mycket konstigt faktiskt.

Last edited:
utgör han inte nåt hot mot någons liv. Att påstå det är ju löjligt. Dessutom skjuts han efter han kastat den andra stenen och är på väg därifrån.

Näe, polisen kunde lätt ha drabbats av en hjärnblödning på grund av ilska om han inte fick utlopp för den genom att blya ner vänsterslyngeln. Det kan visst med trovärdighet hävdas att det räddade ett eller flera liv. Dessutom tror jag flera medborgares liv räddades, bl.a. genom:
  • En förstärkt respekt gente samhället och dess resoluta åtgärder mot slyunglar medför flera positiva effekter, så som anmälningsbenägenhet, patriotism osv
  • Många skattekronor sparade som förstärker bl.a. sjukvården genom att slyngeln blev sängliggandes istället för stenkastandes
  • Antalet stenkastande slynglar har vid få tillfällen efter det aktuella uppgått till samma svindlande höjd på grund av avskräckande effekt

All together var det endast av godo, eller som min dåvarande chef sade kanske är mer rätt:
"-Vilken kass skytt, han dog ju inte ens"

:banana

Förresten var jag trots hektisk helg tvungen att ta mitt medborgerliga ansvar och skicka min dagliga dos med gnäll-mail till media:

Den 09-03-08 21.49, skrev "Markus " <xx@hotmail.com>:

Apopå artikeln om demonstrationerna i Malmö, varför förekommer det uppgifter om att vapen dragits och vem tycker det är relevant att rapportera det? Är det någon kultursidearbetare som känner sig kränkt då den firat helgen med att terrorisera polisen eller vad an denna ointressanta nyhet?

Mvh, Markus

Hej Markus!
Under demonstrationsdagen skrev jag flera kortare artiklar om det som hände i Malmö och min tanke med den här artikeln var att visa allvaret i situationen där borta.

Mvh
Marie

Jag har förvisso inget emot att han blev skjuten men jag tycker faktiskt inte att det var berättigat med tanke på situationen. I alla fall inte när man sitter i hemmets lugna, trygga vrå och tittar på tv-bilderna. Taser - sure, skarpladdat - mjaa.
Jag köper helt enkelt inte polisens förklaring till varför de sköt men vad ska de säga? 'Han gav fingret åt oss så vi tröttnade på honom och sköt!'?
Nu blev jag besviken :(. Ingripandet är ju rena runkmaterialet om du frågar mig.

Förstår inte varför just detta tillfälle skulle vara så speciellt, en generös omgång napalm den 30 november eller (Salem vilket datum det nu är där) skulle väl också kunna utradera en hel del av det värsta vänster och högerdrägget?
:brinnerup

Hej Markus!
Under demonstrationsdagen skrev jag flera kortare artiklar om det som hände i Malmö och min tanke med den här artikeln var att visa allvaret i situationen där borta.

Mvh
Marie
:rofl Hon får det att låta som att hon skildrat Munkslakten i Tibet. Jag ogillar journalister.

Förstår inte varför just detta tillfälle skulle vara så speciellt, en generös omgång napalm den 30 november eller (Salem vilket datum det nu är där) skulle väl också kunna utradera en hel del av det värsta vänster och högerdrägget?
:brinnerup

Ett strålande tillfälle även det men till den festen brukar få islamister dyka upp, de verkar däremot varit i majoritet mot judarna förra helgen.

mycket snack och liten verkstad markus ;)

fast det gnälls på nassarna och på afa som verkligen gör ngt de tror på...

Jag hade lätt gått i tåget om jag bodde i Malmö. Lungt och stillsamt hade jag gått. Det gjorde de flesta malmöbor som deltog vad jag hörde från bekanta.

/J

Jag hade lätt gått i tåget om jag bodde i Malmö. Lungt och stillsamt hade jag gått. Det gjorde de flesta malmöbor som deltog vad jag hörde från bekanta.

/J

Mja, förutom "det tysta medhållet" då förstås. När arrangören inser att AFA och islamostdräggen också gick med i tåget och bl.a. slängde färgbomber på vanliga malmöbor som var ute på stan, borde tåget stoppats. Inte som snyftare Olof Holmgren säger "media sysslar med kravallporr och rapporterar inte seriöst från vår fredliga demonstration, vi sa till dem att sluta". Men vafan - gör nåt åt dräggen som går med er då? Det var 6000 i tåget varav ca 100 maskerade korkskallar. Det är bara att ställa ultimatum, antingen så avlägsnar sig drägget eller också blir det inget tåg.

Heder åt sossetalaren som vägrade tala, utan lämnade stället och åkte hem när hon insåg att AFA-drägget var en del av tåget. Per Gahrton och Ohlyckan däremot borde fått smaka jättelik strap-on. Utan glidmedel. Per Gahrton har ju dessutom kallat dem för "entusiastiska ungdomar" :rofl

Mja, förutom "det tysta medhållet" då förstås. När arrangören inser att AFA och islamostdräggen också gick med i tåget och bl.a. slängde färgbomber på vanliga malmöbor som var ute på stan, borde tåget stoppats. Inte som snyftare Olof Holmgren säger "media sysslar med kravallporr och rapporterar inte seriöst från vår fredliga demonstration, vi sa till dem att sluta". Men vafan - gör nåt åt dräggen som går med er då? Det var 6000 i tåget varav ca 100 maskerade korkskallar. Det är bara att ställa ultimatum, antingen så avlägsnar sig drägget eller också blir det inget tåg.

Heder åt sossetalaren som vägrade tala, utan lämnade stället och åkte hem när hon insåg att AFA-drägget var en del av tåget. Per Gahrton och Ohlyckan däremot borde fått smaka jättelik strap-on. Utan glidmedel. Per Gahrton har ju dessutom kallat dem för "entusiastiska ungdomar" :rofl
Du som "var där". Menar du att media målade upp en rättvis bild av demonstrationen? Eller spelade man kanske aktivisterna i händerna genom att ge dem oskäligt stort mediautrymme?

Edit: Framstår som lite morgonaggressiv, det är inte meningen.

mycket snack och liten verkstad markus ;)

fast det gnälls på nassarna och på afa som verkligen gör ngt de tror på...

Ja du får ursäkta att jag varken fick tag på napalm eller luftballong. :(
Är inte helt säker på att man skall beundra några våldsextremister på grund av deras idealism dock, även om jag har respekt för engagemang vilket det än må vara så länge man håller sig till någorlunda renhåriga spelregler, t.ex. inte bryter mot brottsbalken å det tydligaste/gröfvsta.

Varför vill du inte att judar ska få spela tennis i Sverige?

Det intressanta är väl huruvida israeler ska få spela tennis i Sverige eller inte, oavsett om dom nu råkar vara judar eller inte.

Även om jag tycker att Israels hantering av senaste konflikten är klart tvivelaktig så kan man undra om alla länder som begår mer eller mindre brott i samband med krig också bojkottas? USA och Ryssland lär ju ha gjort betydligt mycket värre saker än Israel det senaste året, säkerligen kan vi även lassa in ett gäng andra länder som idag får vara med i idrottstävlingar utan att nåra större krav på bojkotter lyfts (Kina, Thailand etc).

/J

Härligt att gå på samma sida som AFA-drägg och rosengårdsturkar. Vilken härlig gemenskap ni hade kunnat känna. Hur länge vill du straffa enskilda israeliska idrottsutövare för nåt deras regering har gjort som vissa anser är fel?

Jag har hört att de flesta malmöbor spyr rejält med galla över det där tåget.

Heder åt sossetalaren som vägrade tala,

Det finns inget hedersamt hos någon som ens kan tänka sig att befinna sig på det stället för det syftet de var där.

Förövrigt stavas 'Mja' med litet m och två a:n.

Last edited:
Det intressanta är väl huruvida israeler ska få spela tennis i Sverige eller inte, oavsett om dom nu råkar vara judar eller inte.

Det framställs gärna så men det tror jag inte alls. För det första hade ett gäng israeliska araber snarare mottagits med röd matta och rosenblad. För det andra så går det här hand i hand med eskalerande trakasserier av judar i sverige i allmänhet och i Skåne (Sveriges Mekka) i synnerhet.

...ett gäng andra länder som idag får vara med i idrottstävlingar utan att nåra större krav på bojkotter lyfts (Kina, Thailand etc).

OS i Kina säger jag bara, inga stenkastningar från de "solidariska" då inte.

Förövrigt stavas 'Mja' med litet m och två a:n.

Förlåt. Det ska inte upprepas. :rodnar

Det finns inget hedersamt hos någon som ens kan tänka sig att befinna sig på det stället för det syftet de var där.

Mja, vi lever trots allt i ett demokratiskt land (även om det inte alltid verkar så eftersom dräggen får sin vilja fram) vilket innebär att den fredliga delen av demonstranterna har all rätt att framföra sina ÅSIKTER. Det betyder inte att jag delar dem, för det gör jag verkligen inte. Men vi kan inte inskränka demonstrationsfriheten bara för att vi inte gillar deras åsikter. Nu talar vi om fredliga demonstrationer naturligtvis, inte stenkastarvänstern eller Hannes Westbergs terroristpolare.
Det jag menade med "heder åt" var att hon var så hedersam hon kunde vara, trots hennes vrickade syn på situationen. Olika grader av helveten, så att säga.

Men vi kan inte inskränka demonstrationsfriheten bara för att vi inte gillar deras åsikter.

Det menar ju jag att vi absolut borde göra. Det har aldrig kommit nåt gott ur demonstrationer och när det väl är någon demonstration som man delvis förstår står direkt vänstermaffian, som annars gärna framhäver demonstrationsrätten, och förstör för dem.

Alla grupper över 3 personer på offentlig plats borde resolut upplösas. Möjligen med Markus metod - napalm och luftballong.

Vem fan har förövrigt tid att demonstrera?

Det menar ju jag att vi absolut borde göra. Det har aldrig kommit nåt gott ur demonstrationer och när det väl är någon demonstration som man delvis förstår står direkt vänstermaffian, som annars gärna framhäver demonstrationsrätten, och förstör för dem.

Vem fan har förövrigt tid att demonstrera?
Jag hoppas att du skämtar :rofl

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...