Har du fel i huvudet eller?Du kan ge dig fan på att det där är en av de bättre skjutningarna som gjorts av svensk sheriff.
![]()
mjaa, missförstå mig inte. Jag är inte ledsen för att han blev skjuten, men i den situationen där han i princip är ensam kvar mot över 50 poliser, först slänger en gatsten som inte är i närheten av att ens nå fram till främre polisledet (den skadade ligger skyddad längre bak med hjälm(?) och skydd på) sedan tar upp en mindre sten som på sin höjd kan ge en liten skråma på någon, utgör han inte nåt hot mot någons liv. Att påstå det är ju löjligt. Dessutom skjuts han efter han kastat den andra stenen och är på väg därifrån.
Sen att jag tycker han förtjänar att skjutas pga vem han är och vad han har gjort är en annan femma. Jag köper helt enkelt inte polisens förklaring till varför de sköt men vad ska de säga? 'Han gav fingret åt oss så vi tröttnade på honom och sköt!'?
Något som däremot inte var så jävla bra skjutet var det sk "varningsskottet" som sitter i en lyktstolpe lite längre bort i korsningen, ca en meter ovanför huvudhöjd...![]()
Jag har också undrat över det skottet. Det kan inte ha varit menat som varningsskott.
Blev förvånansvärt lite rabalder trots tv-bilder och vad jag vet ingent efterspel alls.
Mycket konstigt faktiskt.
Last edited: