Onboardcam CBR1137TIC

H4 skrev:
Läs och skratta vad bilfolket på zatzy skriver angående filmen:

http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&postid=1905506#post1905506


heheh, jo jag läste precis det.

Det finns verkligen en förakt på zatzy mot alla sporthojar.
Det finns även en gyllene regel där som säger att skall det tävlas mot en mc så ska bilen vara max turboladdad och mc skall vara helt orginal.

Sedan drar dom slutsatsen att bil är snabbare än mc

Många av dom over there är verkligen riktiga muppar

:rofl :rofl :rofl
 
Last edited:
Angående zatzy-gubbarna...För det första, varför skulle jag dreva ner en Blade med BB-motor och turbo? Jag åkte 18/41 ända tills för nån vecka sedan...En turbo-motor jobbar bättre mot hög utväxling. Anledning till att jag jag nu åker 17/42 är jag åkte med lite för slak kedja och 18-drevet fyller ut rätt bra där fram...kedjan kuggade över och slet sönder drevkåpan som även innehåller slavcylinder till kopplingen. Jag har gjort en provisorisk lagning av den för att kunna åka lite till innan vintern, och nu får max 17-drev plats där fram...På filmen ser man en wheelande 954 framför mig, han wheelar på 3:an nästan till varvstoppen och stuvar i 4:an när hojen går ner....alla som har en sån vet att då går det i ca. 220-240...

Naturligtvis har jag en glädjemätare men vem har inte det när det närmar sig 300...När jag ligger bakom en bil på 70-sträckan så visar nålen 70...

Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a

PS...Förresten..även om den nu skulle vara nerdrevad...ser det ut som den inte skulle orka med större drev???
 
Jag tror inte att du behöver förklara för någon som ens åkt med på en modern sporthoj att din turbohoj går fort som fan. Om du vill bråka med zatzy gänget go for it.


heliac skrev:
Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a

Jag är påväg.
 
heliac skrev:
Angående zatzy-gubbarna...För det första, varför skulle jag dreva ner en Blade med BB-motor och turbo? Jag åkte 18/41 ända tills för nån vecka sedan...En turbo-motor jobbar bättre mot hög utväxling. Anledning till att jag jag nu åker 17/42 är jag åkte med lite för slak kedja och 18-drevet fyller ut rätt bra där fram...kedjan kuggade över och slet sönder drevkåpan som även innehåller slavcylinder till kopplingen. Jag har gjort en provisorisk lagning av den för att kunna åka lite till innan vintern, och nu får max 17-drev plats där fram...På filmen ser man en wheelande 954 framför mig, han wheelar på 3:an nästan till varvstoppen och stuvar i 4:an när hojen går ner....alla som har en sån vet att då går det i ca. 220-240...

Naturligtvis har jag en glädjemätare men vem har inte det när det närmar sig 300...När jag ligger bakom en bil på 70-sträckan så visar nålen 70...

Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a

PS...Förresten..även om den nu skulle vara nerdrevad...ser det ut som den inte skulle orka med större drev???

Spelar inte så stor att du försöker att förklara dig, på zatzy råder mentaliteten att bil alltid är snabbare.
Ser dom en snabbare hoj på film så är den fejk.

Snart kommer säkert något och skriver att han drar dig ändå med sin M3'a med 300HK i alla hastigheter
:rofl
 
heliac skrev:
Anledning till att jag jag nu åker 17/42 är jag åkte med lite för slak kedja och 18-drevet fyller ut rätt bra där fram...kedjan kuggade över och slet sönder drevkåpan som även innehåller slavcylinder till kopplingen. Jag har gjort en provisorisk lagning av den för att kunna åka lite till innan vintern, och nu får max 17-drev plats där fram...

Nå ja...

Nu vet ju jag att det inte var du som körde när denna fadäs inträffade! :(
 
heliac skrev:
På filmen kör jag med 17/42 (annars 18/41)...Med ökad utväxling visar mätaren för lite. Att axet ökar ju fortare det går beror på att jag kan gå på hårdare utan att den wheelar...

Skönt att se att det är någon annan som också kör med uppdrevad turbohoj, jag fattar inte varför många som åker turbohoj åker med original utväxling. Hojen blir ju totalt galen att köra, den vill bara uppåt iställe för framåt, jag åker med 16/40 (original 14/47) och jag tycker det funkar kanon bra. Hojen känns inte speciellt svag :D trots den ökade utväxlingen, den wheelar hur mycket jag vill. Det är ganska kul att titta på hastighets mätaren när man axar fullt (cykeldator), den tar 30-35km i taget när den växlar siffror, tex 163, 197, 223 osv
 
Fy helvete vilken hoj... Vågar inte titta på mätaren :galen...
BTW vilka låtar är med i filmen??
 
Tack, nu vet jag vad tomten skall få ge mig i julklapp! (men som vanligt får man väl bara mjuka j-vla paket)

Ser ut att gå fint!

//D
 
Men allvarligt....va tror folk ska hända när man stoppar i en Blackbird-motor i ett blade-chassi med 1,2 bars laddtryck?? Men jag har givetvis gjort detta bygge för att fuska mig upp till 300 mätarkilometer.....
 
Det ser bra ut det där. Sälvklart är den god för över 300, har man aldrig kört en turbohoj har man ingen aning om hur jävligt det axar på de högre växlarna.

Lite mer bilder på heliacs hoj finns på http://www.turbo-bike.com
 
Kenta skrev:
Var kameramannen som filmade den wheelande, gula 954n jävligt pissnödig eller saknar kameran steady shot?

Annars är stativ en bra grej :)

Heh tänkte prescis säga samma sak :)
Grymt tryck i den hojjen! Montera på cykeldator som klarar högre'hastigheter
och ut på en flygraka och titta hur snabbt den går vettja! :tummenupp
 
heliac skrev:
Men allvarligt....va tror folk ska hända när man stoppar i en Blackbird-motor i ett blade-chassi med 1,2 bars laddtryck?? Men jag har givetvis gjort detta bygge för att fuska mig upp till 300 mätarkilometer.....


Folk som jag inser inte innan provkörning hur jävligt det går....
Kan säga att jag ALDRIG upplevt något likande!

Otroligt :yoparty
 
Går ju som satan, men killen på gula bladen behöver mycket mer höjd på wheelien..
 
heliac skrev:
Men allvarligt....va tror folk ska hända när man stoppar i en Blackbird-motor i ett blade-chassi med 1,2 bars laddtryck?? Men jag har givetvis gjort detta bygge för att fuska mig upp till 300 mätarkilometer.....

Sluta fuska nu Heliac. Ta av dina tolvtumshjul, så tror jag att det är. -Skäms på Er gubbs.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top