Långa farbron
Yster tokfrans
Respekt...... säger Farbron.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
H4 skrev:Läs och skratta vad bilfolket på zatzy skriver angående filmen:
http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&postid=1905506#post1905506
heliac skrev:Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a
heliac skrev:Angående zatzy-gubbarna...För det första, varför skulle jag dreva ner en Blade med BB-motor och turbo? Jag åkte 18/41 ända tills för nån vecka sedan...En turbo-motor jobbar bättre mot hög utväxling. Anledning till att jag jag nu åker 17/42 är jag åkte med lite för slak kedja och 18-drevet fyller ut rätt bra där fram...kedjan kuggade över och slet sönder drevkåpan som även innehåller slavcylinder till kopplingen. Jag har gjort en provisorisk lagning av den för att kunna åka lite till innan vintern, och nu får max 17-drev plats där fram...På filmen ser man en wheelande 954 framför mig, han wheelar på 3:an nästan till varvstoppen och stuvar i 4:an när hojen går ner....alla som har en sån vet att då går det i ca. 220-240...
Naturligtvis har jag en glädjemätare men vem har inte det när det närmar sig 300...När jag ligger bakom en bil på 70-sträckan så visar nålen 70...
Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a
PS...Förresten..även om den nu skulle vara nerdrevad...ser det ut som den inte skulle orka med större drev???
heliac skrev:Vem som helst kan komma och provköra de e bara å PM:a
QUOTE]
Ska vi ta provkörningen i år eller till våren,
PLÖTSLIGT vill jag tvivla på dina påståenden...![]()
![]()
![]()
heliac skrev:Anledning till att jag jag nu åker 17/42 är jag åkte med lite för slak kedja och 18-drevet fyller ut rätt bra där fram...kedjan kuggade över och slet sönder drevkåpan som även innehåller slavcylinder till kopplingen. Jag har gjort en provisorisk lagning av den för att kunna åka lite till innan vintern, och nu får max 17-drev plats där fram...
heliac skrev:På filmen kör jag med 17/42 (annars 18/41)...Med ökad utväxling visar mätaren för lite. Att axet ökar ju fortare det går beror på att jag kan gå på hårdare utan att den wheelar...
Kenta skrev:Var kameramannen som filmade den wheelande, gula 954n jävligt pissnödig eller saknar kameran steady shot?
Annars är stativ en bra grej![]()
heliac skrev:Men allvarligt....va tror folk ska hända när man stoppar i en Blackbird-motor i ett blade-chassi med 1,2 bars laddtryck?? Men jag har givetvis gjort detta bygge för att fuska mig upp till 300 mätarkilometer.....
heliac skrev:Men allvarligt....va tror folk ska hända när man stoppar i en Blackbird-motor i ett blade-chassi med 1,2 bars laddtryck?? Men jag har givetvis gjort detta bygge för att fuska mig upp till 300 mätarkilometer.....
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |