Onboard Gotland Ring på www.onboardcam.nu

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tjena!

Nu har jag snott ihop en film av materialet jag spelade in under bandagarna på Gotland Ring under Lelleträffen i somras. Finns att ladda ner på hemsidan (12 MB). N-Joy!

En variant med bättre kvalitet läggs nog upp på DC snart om efterfrågan finns

Bifogat

• Gotlandring.jpg
    Gotlandring.jpg
    44 KB · Visningar: 475
DÄR kan jag lätt se MotoGP om några år! Fatta va fett! Verkar vara en grym bana! önskar jag hade följt med dit o fått beträda banan ... hoppas det är nån mer körning där i år så man kan få testa på'n!

Klart snygg video!

Jag gillar framför allt att den är klippt som att man följer samma förare runt ett varv ur en massa olika kameravinklar. :tummenupp

Sweedie: Du om någon borde ju känna till reklamlänken i vänster marginalen om PowerDay: GRATIS banåkning på Gotland Ring lö 4 sept...

EDIT: ...om man har michelindäck!

Last edited:
Tokas skrev:
Klart snygg video!

Jag gillar framför allt att den är klippt som att man följer samma förare runt ett varv ur en massa olika kameravinklar. :tummenupp

Sweedie: Du om någon borde ju känna till reklamlänken i vänster marginalen om PowerDay: GRATIS banåkning på Gotland Ring lö 4 sept...
Jag vet oxå vad för regler som gäller....

Tack för komplimangen Tokas! Inte helt lätt att få det att se ut som TV-coverage när man bara har en enda videokamera. :) Filmen är ihopklippt av två dagars material.
Det kommer att komma mer GRing-film på DVD'n från Lelleträffen som ska komma nån gång runt jul. Kamerateamet fick kopiera allt mitt material då de inte hade nån ombordkamera på nån hoj själva.

GRYMT BRA FILM!

Den vill jag gärna ha i högkvalitetsversion... otroligt najs filmat, klippt, och kört. 1000 :klappar

Men.... varför *MÅSTE* det vara ett hårdrocksband med på alla hojvideor för? Dom var ju inte med när du körde, så varför dubba på det sen ? Hojjen låter ju gott så det räcker ändå... synd att man inte hör motorljudet ordentligt pga musiken....

Jag menar faktiskt allvar... det behöver inte vara musik på ombordkamera-filmer... vill du göra en person evigt tacksam så gör en högkvalle-version utan musik...

Hehe....Helt klart ett mycket trevligt videoklipp! :Bugar
Jävla snygg bild man får se med.... Någon hård snubbe med eldregn efter hojen! :hihi
Ser fram emot en version med högre kvallité!

FÅr väl passa på att hälsa välkommen till småland med, broder..hähähä :krama

K-Man skrev:
Tjena!

Nu har jag snott ihop en film av materialet jag spelade in under bandagarna på Gotland Ring under Lelleträffen i somras. Finns att ladda ner på hemsidan (12 MB). N-Joy!

En variant med bättre kvalitet läggs nog upp på DC snart om efterfrågan finns

Fan :yoparty Snyggt jobbat. Jag längtar redan tillbaks. För er som vill köra så rekommenderar jag tisdagskvällarna då det är allmänhetes körning.

Bra filmat & klippt, upp med fullversionen på SH hubben :tummenupp

Tack för alla komplimanger kamrater! Det värmer och sporrar! :tummenupp

Trigger: Detta är hela filmen men med låg bitrate för att inte bli alltför stor. Har knapert med serverutrymme. Eftersom efterfrågan finns så kommer jag lägga upp en större variant med bättre bildkvalitet på Sporthojs DC-hub snart.

Pejo: Personligen tycker jag att hojfilmer utan musik blir aningen tråkigare (likaså filmer utan motorljud) så jag kommer att fortsätta göra film med både musik och motorljud i. Lägg gärna upp en poll om detta. Med eller utan musik.

K-Man skrev:
Tack för alla komplimanger kamrater! Det värmer och sporrar! :tummenupp

Trigger: Detta är hela filmen men med låg bitrate för att inte bli alltför stor. Har knapert med serverutrymme. Eftersom efterfrågan finns så kommer jag lägga upp en större variant med bättre bildkvalitet på Sporthojs DC-hub snart.

Pejo: Personligen tycker jag att hojfilmer utan musik blir aningen tråkigare (likaså filmer utan motorljud) så jag kommer att fortsätta göra film med både musik och motorljud i. Lägg gärna upp en poll om detta. Med eller utan musik.

:tummenupp till film med bättre kvalitet på SH-Hubben

Musik: Det händer att jag brukar slå på winamp med 'egen' musik och sänka ljudet helt ibland på en del filmer... [där det är kass musk]. Trots allt är det filmskaparens rätt att bestämma musiken... men R750 låter ju så gott ändå, liksom.

Nu finns en variant med bättre bildkvalitet (50 MB) att ladda ner på DC. Är ansluten till Sporthojshubben och Alliance (alliance10Mbit.myftp.org ) 10Mbit only.

Sök efter GotlandRing2004(1500kbps).WMV

Last edited:
K-Man skrev:
Nu finns en variant med bättre bildkvalitet (50 MB) att ladda ner på DC. Är ansluten till Sporthojshubben och Alliance (alliance10Mbit.myftp.org ) 10Mbit only.

Sök efter GotlandRing2004(1500kbps).WMV
Gött mos Kalle :tummenupp

Dags att skicka upp denna tråden igen.....

Har mailat lite med banans skapare Alec Arho och han ville ev lägga denna film på Gotland Rings hemsida. *stolt*

Pejo skrev:
GRYMT BRA FILM!

Den vill jag gärna ha i högkvalitetsversion... otroligt najs filmat, klippt, och kört. 1000 :klappar

Men.... varför *MÅSTE* det vara ett hårdrocksband med på alla hojvideor för? Dom var ju inte med när du körde, så varför dubba på det sen ? Hojjen låter ju gott så det räcker ändå... synd att man inte hör motorljudet ordentligt pga musiken....

Jag menar faktiskt allvar... det behöver inte vara musik på ombordkamera-filmer... vill du göra en person evigt tacksam så gör en högkvalle-version utan musik...
Nu har jag på uppdrag av Gotland Ring själva gjort en film till deras hemsida och den är utan musik, endast ett varv, jagandes en gnisterpucksförsedd R1-förare. Finns att hämta på
http://www.wejdmark.org/~kman/
Filen heter GRing05web_1250.mpg

sen har ni säkert sett min film på Lelle-DVD'n oxå!

Snart är det vår!

K-Man skrev:
Nu har jag på uppdrag av Gotland Ring själva gjort en film till deras hemsida och den är utan musik, endast ett varv, jagandes en gnisterpucksförsedd R1-förare. Finns att hämta på
http://www.wejdmark.org/~kman/
Filen heter GRing05web_1250.mpg

sen har ni säkert sett min film på Lelle-DVD'n oxå!

Snart är det vår!

Jahaja. Nu vart ju inte livet lättare att leva !
Skämt åsido, gott o höra 750-moset... fin bana är det också...
Man kanske skulle orka dra sig ut i garaget ändå idag då... pilla lite :)
Tack, given rulle!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back