Onödiga OS grenar

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Gång. Varför finns denna sjuka gren

Simning. Vem bryr sig om man simmar medley, rygg .Antingen är man snabbast eller inte.Vem skulle vilja se 1500m stavgång?

Ridsporter dressyr tex hur många sysslar med det i 3:e världen ???

Simningens specialdesignade varianter för att mjölka ut så mycket medaljer som möjligt. En genomsnittlig svensk simmare man inte ens hört talas om har väl 25 SM-medaljer...

Ge dem ett par distanser och låt dem välja simstil fritt så får det vara bra med det.

Det är ju inte som att det skulle vara ett gigantiskt intresse för 100 meter indianhopp eller 200 meter baklängeslöpning.

:mad:

Bollsporterna...ta fotbollen t.ex...det är ju helt klart rätt devalverat med tanke på mängden mästerskap som spelas...

Och simningen lär man hålla med om, det är verkligen ett par varianter för mycket.

/J

Well. De flesta grenarna är väl onödiga? :va

Slägga, spjut, höjdhopp, HÄCK osv?

Tänk er, en person tränar en stor del av sitt liv för att hoppa 4 cm högre, eller kasta 1 meter längre. Sen går det åt pipan, och vad har de då åstadkommit i sitt liv?

"Jippi, efter 15 år av träning kan jag hoppa jämfota 240 cm. Tjohoo!"

Det är ju därför dom har en stor eld brinnande hela tiden, dom avverkar en massa onödiga grenar...

Man har ju tagit bort alla intressanta grenar. Vad sägs om litteratur? 1896-1912. Eller jämfota höjdhopp?

För att spara tid kan vi väl vända på steken och lista nödiga OS-grenar i stället .

1. Ehhmmm .. invigningsceremonin
2. Avslutningsfyrverkeriet

Vi bojkottar sommar-OS, flyttar 100metersloppen till en inomhusbana o tar det samtidigt som vinter-OS.
Hmm... simning vill jag faktiskt se 25 o 50m frisim, o de görs ju redan inomhus så vi flyttar me även det till vintern.
Längdhopp tycker jag också är lite kul så vi tar med det me.

Ja o självklart är OS endast för herrar så dedäringa kvinnotygen kan ställa sig vid spisen igen o hitta sin riktiga plats här i livet.

Detta OS var det sämsta genom tiderna heter det. undrar varför?

Jag har missat alla Taekwondomatcher och knappt ens hört nåt om nåt annat från nån annan om just OS. Märkligt, det brukar ju vara ett sådant ståhej om OS.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8