onödig tråd kan en del tycka..

Allround skrev:
Testa att sänka ner bränslenålen till max.
Annars byt till mindre munstycke.

Måste vara munstycket helt enkelt.


Aj aj! Aldrig bränslenålen på annat än mitten, möjligtvis ett hack ifrån mitten.

Fråga mig inte varför, men det har jag fått lära mig av en bra vän som har varit 2-takt specialist i 30 år typ.
 
SolitudE skrev:
Aj aj! Aldrig bränslenålen på annat än mitten, möjligtvis ett hack ifrån mitten.

Fråga mig inte varför, men det har jag fått lära mig av en bra vän som har varit 2-takt specialist i 30 år typ.

Hmm vill du kan du gärna fråga honom varför.

Han har (troligvis) sagt till dig att Hålla dig där kanske för han kanske anser att flyttar man den högre/lägre borde man byte huvudmunstycke men jag ser inget fel att köra med nålen på lägsta eller högsta hacket så länge allt går som det ska. Skulle det varigt farligt för motorn skulle hacken nog inte finnas där. Det är ju bara en inställning av hur mycket/lite soppa hojen får på mellangas.
 
Jo jag tycker också man borde kunna göra som man vill med den, men han påpekade iaf tydligt att jag inte borde flytta den. Ska fråga varför, jag träffar honom kanske imorgon.
 
inget mer spam nu. annars blev detta ju en hyffsad tråd. tack för alla svar :) :Bugar

ska titta lite sen. kanske ska slänga på effekt systemet & gasa fullt & gå ner i munstycke imorrn. då kanske den inte får för mkt soppa iaf ;) :arsele
 
SolitudE skrev:
Jo jag tycker också man borde kunna göra som man vill med den, men han påpekade iaf tydligt att jag inte borde flytta den. Ska fråga varför, jag träffar honom kanske imorgon.


Tackar.

Ska bli intressant att höra.
 
hmm, skumt skumt. nu när jag flyttat ner nålen så går den bra/klockrent på alla växlar förutom 5,6. men nu blev ju stiftet lite vitt. vilken konst detta med förgasare är :va
 
granath_ skrev:
hmm, skumt skumt. nu när jag flyttat ner nålen så går den bra/klockrent på alla växlar förutom 5,6. men nu blev ju stiftet lite vitt. vilken konst detta med förgasare är :va


Sparka hojfan på käften och säg åt den att skärpa sig om den inte vill hamna på motorcykel kyrkogården. :pannkyss
 
Det låter ju som att den får lite för mycket luft.

Kolla i fall att den drar lite tjuvluft nånstans kring anslutningarna till luftburken och insuget.
 
Allround skrev:
Det låter ju som att den får lite för mycket luft.

Kolla i fall att den drar lite tjuvluft nånstans kring anslutningarna till luftburken och insuget.

mm, börjar misstänka det. sitter ju ett koniskt på nu. & det är förmodligen det som är boven. kom på det idag när jag var ute & körde.
 
granath_ skrev:
mm, börjar misstänka det. sitter ju ett koniskt på nu. & det är förmodligen det som är boven. kom på det idag när jag var ute & körde.

Att det satt koniskt på hojen? :rolleyes:

:rofl :rofl
 
Hehe prova bestycka ner några storlekar prova dig fram så kmr det säkert gå fint :) du kan ju prova justera lite på luftskruven också ;)
 
Padde skrev:
Att det satt koniskt på hojen? :rolleyes:

:rofl :rofl

ajaja. kalla mej idiot :hihi

men så är fallet. inte tänkte jag på det först inte. :4skrika
man ska inte hålla på med gammla hojar. -02 dtr funkar aldeles lagomt åt mej ;)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top