skall strypa om min 125 från 17 till 11kw, först vill jag veta vart jag kan få tag på strypning, eller om det är billigare att en verkstad fixxar en strypning? och ok det finns någon verkstad som har bromsbänk i hudiksvalls området?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
philsson skrev:Strypningar kan du säkert köpa ifrån http://www.mc-kompaniet.se/ men de lär inte vara helt gratis. Billigast är om du stryper den själv och visar upp bänkpapper vid besiktning.
Strypningarna du ska ha på den hojen är en bricka i utblåset med innerdiameter 25mm och urkopplad och pluggad ATAC ventil. Fixar du detta själv så lär inte hojen överkrida 11kw och du kan köra in den på bänkning.
Bromsbänk är inte helt ovanligt. Vad gäller ATAC ventilen så skall den vara pluggad i öppet läge.kleinealf skrev:ok, tackar som fan... bara det att jag inte vet vart det finns någon bromsbänk
philsson skrev:Bromsbänk är inte helt ovanligt. Vad gäller ATAC ventilen så skall den vara pluggad i öppet läge.
Nu vet jag inte vart du kan få tag på det men det är en plugg du ska ha dit. ATAC porten skruvar du ut (den äg gängad) och så bara monterar du dit en gängad plugg.kleinealf skrev:så den ska alltså vara öppen? men hur får jag fast den i det läget?
Man låser den i öppet läge så att avgaserna cirkulerar i kompressionskammaren och på så vis tappar man toppeffekt. Det är helt klart billigare att bänka än att köpa godkända strypningar ifrån till ex MC kompaniet. Bänkning nära mig (vetlanda) kostar 500kr.Ljunghusen skrev:När du slängt i stypningarna du köpt från mc-kompaniet skriver du ett intyg på att de är korrekt monterade och knallar till bilprovningen med papprena du fick med strypningarna... Bänkning gör man inte
Varför ska han pilla på ATAC´en?
philsson skrev:Man låser den i öppet läge så att avgaserna cirkulerar i kompressionskammaren och på så vis tappar man toppeffekt. Det är helt klart billigare att bänka än att köpa godkända strypningar ifrån till ex MC kompaniet. Bänkning nära mig (vetlanda) kostar 500kr.

Det fungerar alldeles utmärkt. Du får gärna berätta vad som skulle vara så konstigt med det.Ljunghusen skrev:Mycket tveksam till att "strypa, bänka och visa intyg" funkar hos bilprovningen.. men vad vet jag
bänka med choken utdragen isf![]()
Om du köper strypningar från mc kompaniet så kostar de kanske 2000kr dem då får du med ett effektintyg. Det tillsammans med ett monteringsintyg så går hojen igenom en reggbesiktning vilken kostar 600kr. dvs 2600kr för kalaset.kleinealf skrev:ok, men hur mycket kostar det att typa om den?

lejfan skrev:Om du måste ha den strypt kanske det är idé att köra strypt också?
Kanske inte så konstigt att mamma vill det?
kleinealf skrev:ja, men det är bara det att jag inte vill köra strypt, sen fick ag köra moppe trimmad, men inte ostrypt mc som är precis lika olagligt

lejfan skrev:Det är inte DET som är själva grejen, att du inte får för din morsa.
Funderat på VARFÖR det är OLAGLIGT då kanske?![]()
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!