Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag svarar aldrig om jag inte vet, men i detta fall kan jag säga att det är garanterat lättare att ta licens iaf, så kan du ju köra lagligt ändå. Utan blinkers![]()
Philipsson eller vad han heter gjorde det med en Husa,det var många turer och endast genom ren tur så fick han igenom det.
(mins jag rätt så var det en motorsågshandlare inblandad i det också)
Dock kostade det mer än vad en LV reggad skulle kosta ifrån början med alla besiktningar,avgifter,intyg osv.
Inget att rekommendera, mer problem än fördelar.
Jag svarar aldrig om jag inte vet, men i detta fall kan jag säga att det är garanterat lättare att ta licens iaf, så kan du ju köra lagligt ändå. Utan blinkers![]()
Fast om det är som förr, får man bara åka till och från träning och tävling
(Å andra sidan så är hela livet en träning)![]()
Inreggnings avgifter, regbesiktning osv kan jag förstå. Jag förstår dock inte var det skulle skita sig?
Varför?
Bullerprov, coc-intyg.
Finns modellen LV reggad så går det säkert att lösa,finns den inte så är det som du regga in ett helt nytt fordon dvs samma vända som tillverkaren får göra för att få sälja sina hojar.
En gammal tråd i ämnent.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111377&page=2
Bullerprov, coc-intyg.
Finns modellen LV reggad så går det säkert att lösa,finns den inte så är det som du regga in ett helt nytt fordon dvs samma vända som tillverkaren får göra för att få sälja sina hojar.
En gammal tråd i ämnent.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111377&page=2
Skall du regga in en YZ125 så kan du lägga ner projektet på direkten. Var med om alla turer när en kompis som 2001 LV reggade en YZ426 som LV cykel och det var milt sagt tidsödande och dyrt. Med de nya reglerna kring ursprungskontroll och avgasrening är jag dessutom tveksam om det går öht.
Är den inte euro-3 godkänd kan du lägga ner direkt.
Vad innebär det och hur ser jag det?
Vet du vad COC intyget egentligen är? Jag förstod det som en enduro variant av ett regbevis?
Isf har man väl redan det om hojen är enduro reggad?
Jag har förstått det hela såhär:
Stryp ner hojen med orginalstrypningar så den klarar av landsvägsreglerna av buller, fixa bromsarna, visa upp COC-intyget och tillslut besiktiga.
Av Philsons tråd att dömma så verkade han ha haft extrem otur.
Det är den garanterat inte. Endurocyklar är det från -08 eller -09 beroende på tillverkare. Innefattar bla katalysator och en del annat skräp.
Hur kan dom kräva att man ska klara det ? Det låter ganska konstigt.
eller skit i det och kör e-reggat, du lär hinna köra många tusen mil innan böterna du får kommer upp i samma kostnad som LV reggningen...
Hur de kan kräva att man måste klara avgaskrav EU har satt upp? Tja vår lagstiftande församling har beslutat om detta och är du missnöjd föreslår jag att du kontaktar din riksdagsman/kvinna.
Att du behöver uppfylla Euro3 står dock inte hugget i sten från min sida. Reglerna gäller vid inregistrering av fordon efter 1jan 2008. Att byta från e-regg till Lv-regg har tidigare betytt att man måste göra en helt ny registreringsbesiktning och därmed måste man uppfylla samtliga krav även avgaskrav. Men det är möjligt att det med lite lagvrängande går att få igenom det som en begränsad regbesiktning och därmed förändring av befintligt godkännande istället för ett nytt. Det är dock absolut inget jag skulle räkna med.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |