Ommappning efter montering av slip-on?

  • Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Som topic säger, måste jag mappa om min hoj bara för att jag har monterat slip-on på den? Tycker det verkar onödigt att slänga så mycket pengar på det "bara" för att man slänger på 2 blås.

De har dessutom någon skum sak i utblåset, jag tror det är dB-killers, ser ut som originalutblåset och på sidorna ser man rakt ner längs det perforerade röret (som är MYCKET grövre än det lilla röret som sitter fast.)

Det lilla röret som jag tror är en dB-killer sitter med en svets och en popnit, piporna är från tyskland så det kanske är därför det sitter sånna där?
 
Ojjjj vad detta har diskuterats mkt, läs nån av dom 100 gamla trådarna och skaffa dig en egen uppfattning om du behöver mappa eller inte :)
 
Solid snake skrev:
2475425 Som topic säger, måste jag mappa om min hoj bara för att jag har monterat slip-on på den? Tycker det verkar onödigt att slänga så mycket pengar på det "bara" för att man slänger på 2 blås.

De har dessutom någon skum sak i utblåset, jag tror det är dB-killers, ser ut som originalutblåset och på sidorna ser man rakt ner längs det perforerade röret (som är MYCKET grövre än det lilla röret som sitter fast.)

Det lilla röret som jag tror är en dB-killer sitter med en svets och en popnit, piporna är från tyskland så det kanske är därför det sitter sånna där?

På din beskrivning låter det som om du har pipor som är godkända i Tyskland och som inte är av absorbtionstyp, alltså inte öppna. Då är de uppbyggda på samma sätt som originaldärmparna och det finns ingen anledning att göra nåt åt inprutet.

1.5M ECUn på SSien är ganska tolerant och det går bra att åka med standard ECUn även med öppna dämpare, även om du kan få lite bättre lågvarvsegenskaper om du monterar en Powercommander eller flashar om ECUn.

F.ö rekommenderar jag SDKs forum om du har Ducati-spörsmål.
www.ducceklubben.org
 
RedTop skrev:
2475470 På din beskrivning låter det som om du har pipor som är godkända i Tyskland och som inte är av absorbtionstyp, alltså inte öppna. Då är de uppbyggda på samma sätt som originaldärmparna och det finns ingen anledning att göra nåt åt inprutet.

1.5M ECUn på SSien är ganska tolerant och det går bra att åka med standard ECUn även med öppna dämpare, även om du kan få lite bättre lågvarvsegenskaper om du monterar en Powercommander eller flashar om ECUn.

F.ö rekommenderar jag SDKs forum om du har Ducati-spörsmål.
www.ducceklubben.org
Tackar för ditt svar, jag har betalat in till ducceklubben men inte fått socionummer och sånt där än så det blir svårt att läsa där. :gnissla

Men då är det la bara att tuta och köra antar jag, ska se om jag kan få bort de där grejerna i piporna, för de satt bara med popnit + svets, dremel borde fixa det, hoppas jag. :gnissla
 
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Back
Top