Ommappning efter montering av slip-on?

  • Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Som topic säger, måste jag mappa om min hoj bara för att jag har monterat slip-on på den? Tycker det verkar onödigt att slänga så mycket pengar på det "bara" för att man slänger på 2 blås.

De har dessutom någon skum sak i utblåset, jag tror det är dB-killers, ser ut som originalutblåset och på sidorna ser man rakt ner längs det perforerade röret (som är MYCKET grövre än det lilla röret som sitter fast.)

Det lilla röret som jag tror är en dB-killer sitter med en svets och en popnit, piporna är från tyskland så det kanske är därför det sitter sånna där?
 
Ojjjj vad detta har diskuterats mkt, läs nån av dom 100 gamla trådarna och skaffa dig en egen uppfattning om du behöver mappa eller inte :)
 
Solid snake skrev:
2475425 Som topic säger, måste jag mappa om min hoj bara för att jag har monterat slip-on på den? Tycker det verkar onödigt att slänga så mycket pengar på det "bara" för att man slänger på 2 blås.

De har dessutom någon skum sak i utblåset, jag tror det är dB-killers, ser ut som originalutblåset och på sidorna ser man rakt ner längs det perforerade röret (som är MYCKET grövre än det lilla röret som sitter fast.)

Det lilla röret som jag tror är en dB-killer sitter med en svets och en popnit, piporna är från tyskland så det kanske är därför det sitter sånna där?

På din beskrivning låter det som om du har pipor som är godkända i Tyskland och som inte är av absorbtionstyp, alltså inte öppna. Då är de uppbyggda på samma sätt som originaldärmparna och det finns ingen anledning att göra nåt åt inprutet.

1.5M ECUn på SSien är ganska tolerant och det går bra att åka med standard ECUn även med öppna dämpare, även om du kan få lite bättre lågvarvsegenskaper om du monterar en Powercommander eller flashar om ECUn.

F.ö rekommenderar jag SDKs forum om du har Ducati-spörsmål.
www.ducceklubben.org
 
RedTop skrev:
2475470 På din beskrivning låter det som om du har pipor som är godkända i Tyskland och som inte är av absorbtionstyp, alltså inte öppna. Då är de uppbyggda på samma sätt som originaldärmparna och det finns ingen anledning att göra nåt åt inprutet.

1.5M ECUn på SSien är ganska tolerant och det går bra att åka med standard ECUn även med öppna dämpare, även om du kan få lite bättre lågvarvsegenskaper om du monterar en Powercommander eller flashar om ECUn.

F.ö rekommenderar jag SDKs forum om du har Ducati-spörsmål.
www.ducceklubben.org
Tackar för ditt svar, jag har betalat in till ducceklubben men inte fått socionummer och sånt där än så det blir svårt att läsa där. :gnissla

Men då är det la bara att tuta och köra antar jag, ska se om jag kan få bort de där grejerna i piporna, för de satt bara med popnit + svets, dremel borde fixa det, hoppas jag. :gnissla
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top