Omlackade sporthojar

Allt detta är bara snicksnack från köpare för att pruta på priset. Även de som tycker det är ok börjar diskutera priset för det är kina kåpor, annan lack, lagd lite lätt osv för det är till deras fördel så priset sjunker men i själva verket inte bryr sig.

Många ggr tjänar man mer om man säljer hojen i delar än sälja den komplet för folk vill ha allt så billigt.

Brukar säga det, vill man ha nytt får man köpa en i butik, mina grejer är använda. Trotts det sköter jag mina grejer bättre än de flesta, får ofta beröm av de som ser min hoj, men så fort nån ska komma och kolla på den ska de klaga på helt onödiga grejer.

Jajo men vi snackar om ommålade sporthojar, som i de flesta fall ser för jävliga ut och tappar värdet duktigt jämför med även nött orginalskick. Det betyder att folk över en viss ålder vill ha det så, inte att de är jobbiga jävlar som prutar på allt de ser.
 
då får man inte göra så här me andra ord
 

Bifogat

  • telebilder 084.jpg
    telebilder 084.jpg
    227.9 KB · Visningar: 194
Last edited:
Till ts och resten av gnällmaffian . Man behöver inte lägga tid på dom hojar man inte gillar . Om du inte gillar just den hojen och du inte råkar ha sammasmak som ägaren så är dwt enklaste att ge fan i att köpa den hojen istället för att sitta och gnälla över folks smak på sporthoj .
 
Köpte du den på Stibix i Borås? Snygg var det iaf :tummenupp

Jepp köpt och inhandlad från Stibix... De skulle vara i Västerås i helgen så de tog med hojen, slapp jag åka hela vägen till Borås, jäkligt bussigt av dem.
Hämtade den idag och är skit nöjd, lackjobbet är hur proffsigt som helst, Pärlemor vit metallic, ser ännu bättre ut i verkligheten och bättre ut än original :tummenupp

Synd att det vart sånt skitväder bara, annars hade det nog blivit en sväng :(
 
Last edited:
Så svårt är det ju inte att spara före-medans-efter bilder på lackeringen, då ser köparen i vilket skick den var innan.

så svårt är det inte att deleta bilden "frontalkrock_lastbil.jpg" som låg mellan före- och medans bilderna :tungan

jag tycker att 10 eller mer år gamla hojjar ska ha kvar original-lacken, blinkersen och regplåtslemmen. fabriksnya ska lackas om direkt.
 
jag tycker att 10 eller mer år gamla hojjar ska ha kvar original-lacken, blinkersen och regplåtslemmen. fabriksnya ska lackas om direkt.

bra tänkt där !!

hur många 2010-hojar med orginallack hittar du då om 10 år ??
när du vill ha den med den lacken igen :arsele
 
Jajo men vi snackar om ommålade sporthojar, som i de flesta fall ser för jävliga ut och tappar värdet duktigt jämför med även nött orginalskick. Det betyder att folk över en viss ålder vill ha det så, inte att de är jobbiga jävlar som prutar på allt de ser.
Vet inte vilka cycklar du tittar på, när du kan skriva att dom i flesta fall ser för jävliga ut :va, överlag ser väl dom nylackade bättre ut än dåligt :confused:, så många är ju inte lackade i annan kulört än orginal :rolleyes:, men du kanske vet något som ingen annan vet ?
 
Last edited:
Vet inte vilka cycklar du tittar på, när du kan skriva att dom i flesta fall ser för jävliga ut :va, överlag ser väl dom nylackade bättre ut än dåligt :confused:, så många är ju inte lackade i annan kulört än orginal :rolleyes:, men du kanske vet något som ingen annan vet ?

Jag vet massor som ingen annan vet, men jag var lite otydlig. All heder till omlackade hojar så länge det är snyggt gjort och orginal, eller jävligt smakfullt.

Men det är det inte, de blir ju saffransgula med kinesiska tecken eller tribals.
 
Jag vet massor som ingen annan vet, men jag var lite otydlig. All heder till omlackade hojar så länge det är snyggt gjort och orginal, eller jävligt smakfullt.

Men det är det inte, de blir ju saffransgula med kinesiska tecken eller tribals.

Tur att min inte är till salu, saffransgul å allt :D:D:D:tummenupp
 
Last edited:
Folk gör väl vad man vill med sin egen ägodel. Förstår inte vad folk gnäller om, vill man ha en original så behöver man inte kika på omlackade.
 
Det som gör att en omlackad hoj sjunker i värde är folks snäll och rädsla för en hoj som kanske har vart i backen och inte skicket i sig..
Synd att folk inte kan fatta att hojar faktiskt är till för att användas..:glömdet
 
Det som gör att en omlackad hoj sjunker i värde är folks snäll och rädsla för en hoj som kanske har vart i backen och inte skicket i sig..
Synd att folk inte kan fatta att hojar faktiskt är till för att användas..:glömdet
Begagnade kåpor är inte speciellt jobbigt att köpa till sin totalskrotade moppe. Sen är det bara sälja den i nyskick.
 
Begagnade kåpor är inte speciellt jobbigt att köpa till sin totalskrotade moppe. Sen är det bara sälja den i nyskick.

Har orginalkåpor till en R6 06 till salu.
Svarta varianten.
De är totalskrot. Inte en kåpdel som är hel, därav priset.
Halva nyskickpriset. 14.000:-
Först till kvarn.

Dal-Mausen
 
Har orginalkåpor till en R6 06 till salu.
Svarta varianten.
De är totalskrot. Inte en kåpdel som är hel, därav priset.
Halva nyskickpriset. 14.000:-
Först till kvarn.

Dal-Mausen
Då kan du köpa mina originalkåpor i toppskick inkl tank x2 när du får dina sålda.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top