Omkullknuffad hoj...

Nån talang som passade på att provsitta den säkert.

Låter inte helt omöjligt. Finns ju ett par videos på dutuben med diverse fulla drägg som försöker provsitta hojar och välter dem och sedan springer så fort de kan från platsen.

Silvertejp !!!

Lider med dig.... :/ har du ingen hojbroder som kan låna ut sin sport-tourer för en guldpeng, så du och kjoltyget ditt får eran sköna hojsemester!? Hoppas det är ljust i slutet i tunneln på denna grishistoria.. :(

Såhär slutar denna episod.

Två veckor på verkstad och de ger kostnadsförslag på 39k till FK vilket leder till att de beslutar att lösa in den.

Lider med dig, det är för sånt här jag är sjukt nojig att parka hojen ute offentligt.. Det räcker med att man ibland stannar i gamla stan för att chilla/fika och har uppsyn på hojen, och då varje gång ser klåfingriga jävlar och nyfikna som ska peka och ibland känna lite.

Fy helvete för människor! :huvet

Synd. Den såg väldigt fin ut på bilderna.
Men å andra sidan är det aldrig kul att få tillbaka någon man bryr sig om efter sabotage. Den känns besudlad på ett sätt som är svårt att förklara. Det blir aldrig riktigt samma sak.

Jag hade min första bil, en superfin Audi, som jag putsade på varje helg. En morgon kommer jag ut och någon har lyft upp en parkeringsskylt och satt den i motorhuven. Vart försäkringsärende och fick tillbaka den med ny front och huv efter cirka 4 veckor. Det var ett snyggt jobb och ingenting syntes. Men det bara kändes helt fel. Svårt att förklara. Men man blir så irriterad och förbannad och lägger så mycket negativ energi på det att man blir bara less på att se skiten sen.

Lika bra, nu kan du köpa dig något nytt :)

Blev du nöjd? Rimlig inlösen? Insats till en fet sporttourer :D
well... De ger 21 för den. Så jag vet inte, borde väl anses som rimligt. -01, superfräsch, lite diskret lull lull, nybes utan problem, däck som var två resp en säsong gamla... Men men, vad ska man göra, bara att leta sig en ny hoj :)

Vi önskar att vi kunde vara snabbare men hela gården är tyvärr full av kraschade, sabbade och stöldskadade hojar.
Jag vet inte vad det brukar ligga på, men är ganska nöjd med att hela ärendet tagit två veckor och några dagar.

Synd. Den såg väldigt fin ut på bilderna.
Men å andra sidan är det aldrig kul att få tillbaka någon man bryr sig om efter sabotage. Den känns besudlad på ett sätt som är svårt att förklara. Det blir aldrig riktigt samma sak.

Jag hade min första bil, en superfin Audi, som jag putsade på varje helg. En morgon kommer jag ut och någon har lyft upp en parkeringsskylt och satt den i motorhuven. Vart försäkringsärende och fick tillbaka den med ny front och huv efter cirka 4 veckor. Det var ett snyggt jobb och ingenting syntes. Men det bara kändes helt fel. Svårt att förklara. Men man blir så irriterad och förbannad och lägger så mycket negativ energi på det att man blir bara less på att se skiten sen.

Lika bra, nu kan du köpa dig något nytt :)
den var väldigt fin, ingen som kunde tro att den var 12 år gammal :)
Jag vet precis vad du menar, känslan av orördhet kommer aldrig infinna sig igen...

Har svårt för det där med många konsonanter, tyckte det stod "Omkuffknullad" hoj....sorry :)

Det går alltid att diskutera med försäkringsbolag.
Dom är ju som vilken annan köpare som helst.
Har själv fått göra det flera gånger, både privat och i jobbet. Det går att få upp inlösensumman ganska mycket i vissa fall. Lägger man en dag eller tre på att förhandla så brukar det lösa sig. Jag har hittills aldrig accepterat första budet.
Och andra sidan så förstår jag om man inte vill dra ut på det i onödan, och om man tycker att man har fått ett schysst bud.
Men möjligheten finns alltid att få några tusenlappar extra.

Tycker btw att det är fördjävligt att folk inte kan låta andras grejer vara.
Vad o helvete vinner man på att sabba någon annans egendom? :va

Nåja, hoppas du gör ett klipp på nästa hojaffär och att du får ha den i fred.

Så här skulle du ha gjort Om ett annat okänt motordrivet fordon orsakat skadorna på din bil, en ”parkerings-, eller smitningsskada” måste du göra en polisanmälan. Du måste kunna styrka att ett okänt motordrivet fordon orsakat skadorna, om möjligt, med ett vittne. Bedöms skadan som en ”parkerings-, eller smitningsskada” är det Trafikförsäkringsföreningen som slutgiltigt står för skadekostnaden.

Har råkat ut för det en gång "någon" hade backat/kört på min mc på en parkeringsplats( stormarknad, ställ aldrig en mc på en sådan plats )
Täcker en halvförsäkrad hoj det då? .. om annat motordrivet fordon orsakt...
Vad gäller om den "endast" är omkullknuffad?

/J

Fyfan, och den snubben som gjorde det här kanske man kommer stanna för vid ett övergånställe tex i framtiden. Sånt retar mig.

well... De ger 21 för den. Så jag vet inte, borde väl anses som rimligt. -01, superfräsch, lite diskret lull lull, nybes utan problem, däck som var två resp en säsong gamla... Men men, vad ska man göra, bara att leta sig en ny hoj :)

Jag vet inte vad det brukar ligga på, men är ganska nöjd med att hela ärendet tagit två veckor och några dagar.

Nu har jag ingen koll på vad din hoj egentligen är värd.
Men om du anser att du fått ett dåligt bud av försäkringsbolaget så ska du inte godta första budet!

Jag var med om en olycka för några år sedan där hojen blev skadad såpass att det inte var värt att reparera den. Första budet låg långt under marknadsvärdet på hojen och jag fick prata ett par gånger med handläggaren för att få ut det jag ville. Jag tror det skiljde ca 20% på första budet och det jag faktiskt fick.

Hoppas det löser sig och att du hittar en annan fin hoj :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park