Ombyggnad Yamaha tr1

ja skulle helst köra med dämpare men allt blir mycket lättare om det är
ofjädrat med skärm och sitsen plus att man har utrymmet till elen men den är skruvad i ramen så det går att byta tillbaka om man vill man får
ha en tjock dyna så det blir mjukt:D

såg tight ut just där du satt plåten, men dubbeldämpare på sidorna kanske skulle funka? angående skärm i förhållande till resten av hojen så kan du ju alltid montera skärmen på svingen så att avståndet mellan skärm och däck alltid är konstant, hur mycket det än fjädrar:tummenupp
 
Kanske en retard-fråga men... är svingen dimensionerad för att klara ofjädrat?
ja det är ju inte klenare material i svingen än dom ramarna som finns att köpa original ofjädrat så det håller:D
ja precis det är ju bara att vänta och se:tummenupp
såg tight ut just där du satt plåten, men dubbeldämpare på sidorna kanske skulle funka? angående skärm i förhållande till resten av hojen så kan du ju alltid montera skärmen på svingen så att avståndet mellan skärm och däck alltid är konstant, hur mycket det än fjädrar:tummenupp
jo det är ju ett alternativ men mer jobb plus att jag vill ha den mer clean bak
så smal som möjligt.
 
Kul projekt! Har också funderat på att utgå från TR1. :tummenupp
Behövde du göra några större modifikationer för att få på R1 gaffeln?

Har det hänt nåt sen senaste uppdateringen?
 
angående skärm i förhållande till resten av hojen så kan du ju alltid montera skärmen på svingen så att avståndet mellan skärm och däck alltid är konstant, hur mycket det än fjädrar:tummenupp
Så satt det original på de första TR1orna.
Bakändan ändrades efter ett eller två år.
Första såg underlig ut.
Andra tråkig.
 
Så satt det original på de första TR1orna.
Bakändan ändrades efter ett eller två år.
Första såg underlig ut.
Andra tråkig.

Ok, men man kanske kan modifiera en av de första originaldelarna då så att man får bort underligheten men behåller resten av fördelarna?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top