Ombyggnad inför besiktning

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Vad behövs göras för att få denna genom besiktning? Sitter diodlyse med inbyggda blinkers ute i kanterna på bromsljuset.

Tacksam för hjälpen!

garage.php

Vad behövs göras för att få denna genom besiktning? Sitter diodlyse med inbyggda blinkers ute i kanterna på bromsljuset.

Tacksam för hjälpen!

garage.php

Har du tur slinker du igenom utan problem, men har du otur så blir det ombesiktning(när hade man tur på en besiktning senast...).
Mitt tips är att göra en simpel besiktningsbrygga med E-märkta blinkers som sticker ut så att de syns i 20graders vinkel från hojen samt ett E-märkt baklyse. Koppla förbi befintlig installation tillfälligt.
Åkte på att göra denna lösning själv i samband med besikting i höstas.

Har du tur slinker du igenom utan problem, men har du otur så blir det ombesiktning(när hade man tur på en besiktning senast...).
Mitt tips är att göra en simpel besiktningsbrygga med E-märkta blinkers som sticker ut så att de syns i 20graders vinkel från hojen samt ett E-märkt baklyse. Koppla förbi befintlig installation tillfälligt.
Åkte på att göra denna lösning själv i samband med besikting i höstas.

Hehe nä precis,när hade man d senast. Ja jag hade tänkt att byta ut lyset mot andra runda som är E märkta om d nu finns. Sen borde jag kunna göra som du sa en liten ramp som håller både skylt och blinkers som sticker ut,d borde funka.

Någon som har förslag på andra runda baklampor(diod) MED E märkning?

Mvh//Tobbe

Glöm inte skyltbelysning och reflex.

Har gjort två hållare en med blinkers, rätt vinkel, fäste för diod och en utan blinkers med skarpare vinkel och då har jag blinkersen i bakljuset.

Givetvis fixar jag med reflex o regskyltlyse. Jag vet vilka mått dem får sitta på.

Frågan kvarstår, nån som vet nåt bra ställe att köpa diodbromsljus som är E märkta? Vill ha runda som jag har nu.

Mvh//Tobbe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...