Ombestyckning efter montering av micron slipon behövs ej!

Som du ser när du läser den länken så rekommenderar dom Dynojet och K&N-filter. Slip-on är inte så annorlunda i bestyckningsväg än original, den stora effektvinsten kan man göra med att byta grenröret. Några 5-7% på att enbart byta ljuddämpare har jag svårt att tro på.

Istället för ett dyrt Dynojetkit ska man lägga pengarna på att justera in hojen i bänk. Det kostar lite extra, men man får en ordentligt injusterad hoj. Dynojet är inget annat än större munstycken och hårdare fjädrar och i vissa fall andra nålar.
 
micron

Ok
Men det är lugnt att köra med originalbestyckningen om man har Micron slipon på då?
Inte skadligt för motorn?
 
Den går förmodligen lite snålt om du bara slänger på slip-on:et utan att byta munstycken. Eftersom ett öppnare avgassystem ökar genomströmningen av luft så får du alltså en magrare bränsle/luftblandning, motorn går varmare i och med att det är mer syre i förbränningsprocessen och därmed också hetare avgaser vilket kan skada utblåsventilerna i långa loppet.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top