Om ni skulle starta eget..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det finns säkert fler därute i världen som är måttlig trött på sina jobb.
Att kämpa sig upp ur sängen runt 5 på mornarna för att åka till jobbet och ändå inte känna en gnutta glädje över att få vara där.
Visserligen är det tufft som attan att starta eget. Men att istället få gå upp 5 på morgonen för sin egen skull lockar ju en aning mer.

Vad skulle ni vilja hålla på med om ni skulle starta eget?

Jag skulle vilja bli uppfinnare :rodnar

Har tänkt tanken en och annan gång -varför gör man så,det borde ju gå att lösa på det sättet istället.

Men har inte kommit på något tillräckligt bra som jag själv tror på,men det kanske kommer.

Behöver inte starta eget. Starta ett nytt jobb helt enkelt, annat yrke..vad som helst!

jag går upp kl 9 för att vara på jobbet kl 9:20 går hem vid 16...17 :banana

Kommer säkerligen göra det.

Läser ju rätt mycket entreprenörsskap och min förhoppning är givetvis att kunna leva på det som är riktigt skojigt att pyssla med. Alltså mecka med nyinnovationer och fiffiga saker.

Tanken är att mitt exjobb kommer att leda till ett företag, men vi får se. Allt är möjligt.

Allex skrev:
Behöver inte starta eget. Starta ett nytt jobb helt enkelt, annat yrke..vad som helst!

jag går upp kl 9 för att vara på jobbet kl 9:20 går hem vid 16...17 :banana

!!!!!!!!!!!!!!! vad jobbar du med !?

hållundan skrev:
Kommer säkerligen göra det.

Läser ju rätt mycket entreprenörsskap och min förhoppning är givetvis att kunna leva på det som är riktigt skojigt att pyssla med. Alltså mecka med nyinnovationer och fiffiga saker.

Tanken är att mitt exjobb kommer att leda till ett företag, men vi får se. Allt är möjligt.

Jag tar gärna en kopia på exjobbsrapporten om det går bra, Henke..? :) En *.pdf funkar fint.

Starta eget är kul men kräver endel "måsten":

1) Självdiciplin att få saker gjort.
2) Enorma mängder tid och arbete de 2 första åren. Utan inkommande pengar ofta.
3) Långsiktigt tänkande.
4) Bra personkemi mellan kollegorna.

Har slutat jobba för andra... Har många roliga saker på gång nu. Bland annat ska jag till sthlm på onsdag och köpa ett nytt varumärke som kommer bli riktigt bra :banana

Har kört eget av och till sedan 94 å det är fanimig ingen dans på rosor..

Sverige är inget roligt land att driva eget företag i...

Zee skrev:
Jag tar gärna en kopia på exjobbsrapporten om det går bra, Henke..? :) En *.pdf funkar fint.

Starta eget är kul men kräver endel "måsten":

1) Självdiciplin att få saker gjort.
2) Enorma mängder tid och arbete de 2 första åren. Utan inkommande pengar ofta.
3) Långsiktigt tänkande.
4) Bra personkemi mellan kollegorna.
Det löser vi. Jag kan iallafall yppa litet om att det kommer att bli en MC-relaterad verksamhet. Fakk yäh...

Jag bor vid göta kanal, ser de stora passagerarbåtarna och masterna från seglarbåtar från mitt sovrumsfönster så jag har en massa ideer. :banana T ex turridning utmed kanalen. Dock svårt att få ihop det ekonomiskt om ingen kommer in och sponsrar och så bör man vara nga stycken.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
Jag bor vid göta kanal så jag har en massa ideer. :banana T ex turridning utmed kanalen. Dock svårt att få ihop det ekonomiskt om ingen kommer in och sponsrar.
Finns en hel del vägar att gå för att lösa pengar till potentiella projekt/företag. Man måste dock har BRA och VÄLFORMULERADE idéer...

Ädit: Nu snackar vi inga monsterpengar, men ändå...

hållundan skrev:
Finns en hel del vägar att gå för att lösa pengar till potentiella projekt/företag. Man måste dock har BRA och VÄLFORMULERADE idéer...

Ädit: Nu snackar vi inga monsterpengar, men ändå...

Bygget av en miniversion av kanalen vid Norrkvarn vid Lyrestad är ett exempel, lönande för det som hyr ut boende osv men själva bygget är sponsrat av EU-pengar.

Bikerbitch skrev:
Det finns säkert fler därute i världen som är måttlig trött på sina jobb.
Att kämpa sig upp ur sängen runt 5 på mornarna för att åka till jobbet och ändå inte känna en gnutta glädje över att få vara där.
Visserligen är det tufft som attan att starta eget. Men att istället få gå upp 5 på morgonen för sin egen skull lockar ju en aning mer.

Vad skulle ni vilja hålla på med om ni skulle starta eget?

Precis så tänkte jag och längtade efter att få bestämma själv. Så jag startade eget (ihop med en kompis) för snart 2 månader sedan. Han hade flera års erfarenhet av byggbranschen och jag hade några färre....
Så vi startade en byggfirma ihop efter att vi hade blivit beviljade starta-eget-bidrag (utan det hade det aldrig gått) även fast både han och jag hade jobb bara någon månad tidigare. Han sa upp sig och jag är fortfarande anställd och har numera FA-skatt vilket kan vara bra om det är taskigt med jobb inom byggbranschen.
Så om någon vill ha nåt byggt så är det bara att höra av sig :gnissla

ps: det är skitskönt att vara egen, man kan sova länge om dagarna och bara gapa på folk som missköter sig och aldrig få skit själv :hihi

2fast4hjo skrev:
Lite ot men det byggs som aldrig förr i Oslo nu om ni skulle vara intresserad av att åka dit och jobba.

Jo jag har jobbat i oslo tidigare och skulle gärna åka tillbaka dit och bygga. Har lite kontakter inom balkong-branschen men jag klarar inte av höga höjder längre (det gjorde att jag inte stannade kvar där) så jag behöver andra kontakter. Har dock ett badrumsbygge på g utanför oslo till en privatperson men det varar bara i en vecka eller två...

Åk till Tokyo, gå på en uppfinnaremässa, köp en billig bra produkt utan patent utanför Japan och därefter säljer du den till ett fåtal personer i Sverige. Funkar det bra och det är något du inte behöver lämna några garantier du inte kan hålla så börja importera.

Jag skulle vilja starta ett företag som tillverkar svenskproducerade bärsjalar. Själv sitter jag och syr roliga ABC-selar och udda kläder för barn. Bara på hobbynivå, men heltid vore toppen...
Bifogar bild på mina kreationer:

Bifogat

• abc_punk.jpg
    abc_punk.jpg
    118.9 KB · Visningar: 171
  • phpbrycee.jpg
    phpbrycee.jpg
    65 KB · Visningar: 142
  • phpayrsel.jpg
    phpayrsel.jpg
    51.2 KB · Visningar: 144
  • phpofhir2.jpg
    phpofhir2.jpg
    36.4 KB · Visningar: 170
  • phpepn3tt.jpg
    phpepn3tt.jpg
    79.1 KB · Visningar: 96
Last edited:
exiteme skrev:
Jag skulle vilja starta ett företag som tillverkar svenskproducerade bärsjalar. Själv sitter jag och syr roliga ABC-selar och udda kläder för barn. Bara på hobbynivå, men heltid vore toppen...
Bifogar bild på mina kreationer:

:yoparty :yoparty

Grymma saker detdära!

*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back