Om ni bara hade en månad kvar att leva... vad skulle ni göra?

• Thread starter Thread starter Mcbrud
  • Start date Start date

Mcbrud

Guest
som rubriken lyder?
Ni får reda på att ni lider av en dödlig sjukdom och har endast en månad kvar att leva, vad skulle ni göra under eran sista levnadstid?
Pengar, kändisar och allt sådant är inget hinder! Fram för fantasin!!

ja detta var ju en rolig tråd...
har lurat döden två gånger och kämpar nu för att lura den en tredje.. tack för att du påminner mig.

Last edited:
Gifta mig, göra sambon på tjocken, köpa ferrari och ha jäääkligt kul, eller ja... Så kul man nu kan ha när man vet att allt snart är slut.

Äta och dricka gott varje dag i sällskap av dom som jag verkligen gillar. Sen skulle jag nog softa med min sambo på övrig tid...
Tråkigt kanske, men så är det.

Då man är frisk och inte i den situationen så tänker man ofta på allt spännande och häftigt som man skulle vilja göra....

Men hamnar man där så är det inte det som är det viktiga, det viktiga blir familj och vänner, inte vad man gör.

Mitt svar på frågan är väl så trist som det kan vara, men jag själv hamnade i den situationen att det fanns en stor risk att det inte var länge kvar.... Då ställs allt på sin spets och det första man tänker på är inte allt spännande man skulle vilja hinna göra.

Som tur är så ordnade det upp sig för min del, men ens värderingar ändras för alltid efter en sådan händelse.

umgås med flickvän och vänner en vecka, göra riktigt roliga (och dyra) grejor, helst saker man aldrig gjort innan eller verkligen uppskattat.

sen blir att köpa (eller sno... who cares? hehe) en Lamborghini eller R1'a eller liknande och bara dra iväg mot någåt håll (söderut mycket troligen hehe).

(alternativt: bli programmeringsproffs och programmera in mig själv in i cyberspace ho ho ho)

Tacka för mig på jobbet och ordna upp all ekonomi m.m., sedan tillbringa 24h om dygnet med familjen och vänner m.fl. Säkert spela in en film där jag pratar till mina barn, så de har någon hum om vem jag var och inte glömmer bort mig, när de växt upp. Det finns inget viktigare än familjen. Så skit i det där med fräsiga bilar, fallskärmshoppning och resa till Maldiverna osv. - det hamnar långt ner på listan.

Sedan jag bildade familj, så har det slagit mig att jag inte längre är rädd för att dö eller vad olika risker innebär, för egen del. Utan allt handlar om att jag inte vill lämna min fru och barnen i en otrygg situation och det tomrum som skulle bli efter mig (känslomässigt, ekonomiskt och på alla sätt och vis).

Skulle låna pengar och köpa allt jag vill ha för att kunna leka av mig, typ sportbil, värsting hoj m.m

säga hej då till nära o kära .. sen ett snabbt avslut

Mrs. Laphroaig skrev:
2458874 ja detta var ju en rolig tråd...
har lurat döden två gånger och kämpar nu för att lura den en tredje.. tack för att du påminner mig.

Kämpa på! Du verkar ha varit med om mer än man förtjänar i flera livstider! Så länge det finns liv finns det hopp! :pannkyss

Skulle göra som min pappa.... Inte säga till någon att jag var sjuk, förrens det var uppenbart. Vara hemma så länge jag kunde tillsammans med de som betyder mest. Inte behöva oroa mej för mina efterlevande, eftersom jag vet att de klarar sig bra...
Det enda jag vill göra annorlunda är att jag vill inte dö på sjukhus, men samtidigt inte belasta mina nära med att ta hand om mej...

/Carin

Kapa ett plan och flyga rätt in i ett kärnkraftverk.

En månad på ngn privat nudiststrand med tillhörande lyxvilla och betjänter samt Jessica Alba som sällskap skulle inte skada så hårt.... skule nog kunna hålla ut i 2 månader hur sjuk jag än var :D

Skriva mitt testamente, ta med familjen på en galen resa nånstans där man aldrig skulle åka annars. Sen skulle det bära hemåt och bo hos föräldrarna, grilla på kvällarna, busa med Max (deras hund) köra lite hoj.

Råna 3-4 banker, skänka bort pengarna till mina intet on vetande släktingar och behålla en egen del av dem för att ta mig på en jorden-runt-resa med flickvännen. Som avslutning skicka upp mig själv i en kapsel i omloppsbana runt månen och givetvis nedfrusen ihop med katten, tjejen också om hon vill. Sen får de plocka ned mig när de kan bota mig :D

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år