Om man vill bli mekaniker i MotoGP...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
...så kan man göra som Liam i den här tråden, sälja allt man äger och sätta sig på ett plan till Spanien! Varning för mängder av drägelbilder från olika försäsongstester!

Liam's Wild Ride

Torkel den jäkla idioten skickade denna till mig precis innan jag skulle ut och motionera. I tre(3!) timmar satt jag och läste, alla 53 sidor som det var då. Inte bara fotar han en massa roligt, han skriver dessutom väldigt roande, även om det handlar om något helt annat...

/Joakim

Edit: Nej, jag har inget liv.

Last edited:
Pålle skrev:
Torkel den jäkla idioten skickade denna till mig precis innan jag skulle ut och motionera. I tre(3!) timmar satt jag och läste, alla 53 sidor som det var då. Inte bara fotar han en massa roligt, han skriver dessutom väldigt roande, även om det handlar om något helt annat...

/Joakim

Edit: Nej, jag har inget liv.

Jag sprang igår....första gången på tio år. Jag var halvdö innan jag ens kommit till motionsspåret och dit är det några hundra meter..
Hursomhelst så ska jag ut imorgon igen! Tysk inomhusgympa verkar inte vara någon optimal träning.

/Jörgen

Man blir ju lite avis på sånt där !! Jag kan lägga upp en bild-tråd om min närvaro i GP-depån där jag fick se M1-prylar på nära håll (toni elias box).

Fy fasen vad häftigt.... Jag är så gryyyymt avundsjuk.
Varför vågar man inte göra nåt sånt själv.

Swedie skrev:
Man blir ju lite avis på sånt där !! Jag kan lägga upp en bild-tråd om min närvaro i GP-depån där jag fick se M1-prylar på nära håll (toni elias box).

ja tack gärna ! :)

Verkar vara intressant läsning som jag börjar på snart,att man inte vågar släppa allt och bara dra iväg,då skulle det bli usa nästa isåfall.Flytta in i nån husvagn på nån trailer park eller vad det heter.Det är drömmen det :tomten
skämtåsido,men ni som bor i usa och om ni läser den här tråden har ni nån särskild utbildning eller liknande eftersom ni flyttade dit? menar var det nått bra jobb som lockade eller vad?

Firefly skrev:
Varför vågar man inte göra nåt sånt själv.

För att man inser att man inte har något att hämta om man jämför sig med mekaniker i tex. Spanska eller Italienska mästerskap som kört länge själv och mekat med topteam som inte ligger långt efter i har VM klass, och oftast har fjolårsgrejor därifrån... De känner VM-teamen och pratar deras språk. Förutom Öhlinstekniker är det bara Micke Larsson som meckar/meckade i VM (vad jag vet) och han kom in med Stiggy i 250. Med tanke på att vi har svenskar med ambitioner kanske det finns fler som har samma tur i framtiden. Det är garanterat värt mödan. VM-depåer ger ståhud, men det är långa dagar och tungt ansvar.

/Joakim

Pålle skrev:
VM-depåer ger ståhud.... Joakim

Ord!

Stod utanför Haydens box på Assen och studerade arbetet där en japs stod i förkläde och mekade växellåda. Han rullade sedan ut hojen utanför boxen och fick hjälp av två andra mekar att starta den. Ljuv musik såklart och den stod han och lyssnade på i säkert 5 minuter innan han började vrida lite på rullen i ett, vad det verkade som, väldigt bestämt mönster. Efter ytterligare 10 minuter hoppade han upp på hojen, gav lite gas och började sen trampa i växlarna. Det enda man hörde, utöver motorporrljudet, var att det rasslade till i kedjan när nästa växel kom i! Efteråt rullade han in knarren i boxen igen, kliade sig lite i huvudet och började småpilla med nästa grej! Man kan ju ha ett sämre liv...

oscar skrev:
Ord!

Stod utanför Haydens box på Assen och studerade arbetet där en japs stod i förkläde och mekade växellåda. Han rullade sedan ut hojen utanför boxen och fick hjälp av två andra mekar att starta den. Ljuv musik såklart och den stod han och lyssnade på i säkert 5 minuter innan han började vrida lite på rullen i ett, vad det verkade som, väldigt bestämt mönster. Efter ytterligare 10 minuter hoppade han upp på hojen, gav lite gas och började sen trampa i växlarna. Det enda man hörde, utöver motorporrljudet, var att det rasslade till i kedjan när nästa växel kom i! Efteråt rullade han in knarren i boxen igen, kliade sig lite i huvudet och började småpilla med nästa grej! Man kan ju ha ett sämre liv...
fick bilder i huvet, vilket jobb.... ngt som man kan drömma om..
ska läsa igenom alla sidor med men får börja med det senare idag :banana

Vilken helt underbar story! Känns som bästa läsningen på hela vintern...tack Torkel för länken!

Han lyckades till slut. Nu jobbar han i D´Antin Ducati och Mugello var hans första race. Jävligt fränt! Hoppas han kan skriva intressanta krönikor till Svensk Roadracing-tidningen nu.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back