#Olsson#
Ny medlem
Se då till att ordentligt diskutera mätarställning med säljaren eller MC-handlaren. Saken är den att på Mille 04 och eventuellt nyare så verkar det vara en bugg (eller miss av annat slag) i systemet. Vad som sker är att om batteriet kopplas ur (möjligen endast när det sker under en längre tid) så re-set;ar mätarställningen ned till "0" (noll). Enligt vissa (men osäkra källor) så sker det endast en gång. D v s vid nästa följande urkopplingar kommer mätarställning finnas kvar och lagrat i systemet. (en skottkärra salt gäller dock för det sistnämnda som möjligen är helt fel)
Att den re-set;ar till 0 första gång, kan jag bekräfta till 100 % säkerhet dock. Jag kan också bekräfta att kortare urkopplingar på någon halv-timme INTE re-set;ar mätarställningen. Efter ca 600 mil under första säsong, kopplades batteriet ur under en längre tid. När jag kopplade in batteriet igen inför säsong-2, stod mätarställningen på 0 km. Om det är åtgärdat på 05 och 06 har jag inte minsta koll på.
Att den re-set;ar till 0 första gång, kan jag bekräfta till 100 % säkerhet dock. Jag kan också bekräfta att kortare urkopplingar på någon halv-timme INTE re-set;ar mätarställningen. Efter ca 600 mil under första säsong, kopplades batteriet ur under en längre tid. När jag kopplade in batteriet igen inför säsong-2, stod mätarställningen på 0 km. Om det är åtgärdat på 05 och 06 har jag inte minsta koll på.
Last edited:

så jävla klockrent, men det ser ut som att du åker utan skyddskläder