Olyckstråden 2011

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Från DN:
"Trafikolycka på Västerbron
Publicerad i dag 11:33

Tuffade förbi precis när det hänt.
Eu-moped av minsta kalibern som mosats av taxi på övergångsstället
precis där vägen delar sig och dyker ner under bron.

Föraren redan bortforslad.
Taxiförare och polis kvar på plats.

En klassisk olycksspot, har sett flera olyckor med både cykel och gående precis där. :gnissla

Bilar kommer i 70++ från västerbron å så viker en gående/cykel ut från sidan. :död

Vraket stor kvar vid 15.00.

/e
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
Mc-förare i singelolycka
Stockholm 28 sep 18:11


En motorcyklist körde omkull på länsväg 257 i Rosenhill i Botkyrka söder om Stockholm på onsdagen.

Olyckan inträffade vid halv sex-tiden och räddningstjänst och polis skickades till platsen.

Motorcyklisten fick föras till sjukhus men det är oklart hur allvarligt skadad personen är.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Mc krockade med bil
Stockholm 28 sep 20:24

En motorcyklist och en personbil kolliderade på Edvard Griegsgången i Kista på onsdagskvällen.

Polis och räddningstjänst skickades till olycksplatsen vid 20.00 och enligt larmet befaras personskador.
 

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Åkte precis förbi en tilltuffsad sporthoj i korsningen Valhallavägen/Lidingövägen. Måste ha hänt för en stund sen då det inte var några personer på plats runt den.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Mc-förare skadad i olycka
Stockholm 29 sep 15:31

En motorcyklist fördes sjukhus efter en singelolycka på E4 i höjd med trafikplats Rotebro i Sollentuna på torsdagen.

Olyckan inträffade vid kvart i tre på eftermiddagen och räddningstjänst, polis och ambulans kallades till platsen.

Personen fördes med ambulans till sjukhus och det är oklart med vilka skador.
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
Bil krockade med mc i Vallentuna
Stockholm 01 okt 14:35

En mc-förare skadades på lördagen i en krock med en personbil.

Olyckan inträffade vid 13-tiden på länsväg 268 nära Össeby-Granby i Vallentuna kommun. Mc-föraren fördes till sjukhus med okända skador.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Torövägen/Torö 2011.10.07 Kl 1300

En person från SH fick erfara en highsider, ont i axel, höft, huvud, men klarade sig hyffsat bra.
Riktigt otäck att själv få uppleva det som andra person.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
En person från SH fick erfara en highsider, ont i axel, höft, huvud, men klarade sig hyffsat bra.
Riktigt otäck att själv få uppleva det som andra person.

2011-10-07 13:24, Trafikolycka, personskada, Nynäshamn
Lv 528, Torö

En singelolycka med en mc har inträffat på lv 528 i närheten av busshållplats Norrskog.

Räddningstjänsten och polispatrull har varit på plats och en person har förts till sjukhus med ambulanshelikopter.

Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Södertörn
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag mår bra! Skallen fick en redig smäll och jag är allmänt blåslagen och hjärnskakning. Men klarade mig utan frakturer och alla organ verkar fungera. :tummenupp

Hastigheten vid tillfället var väldigt låg och körningen avslappnad. Softåkning alltså och absolut inget bombåka. Men olyckor händer tydligen ändå.

Tack MrC för all hjälp :)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Jag mår bra! Skallen fick en redig smäll och jag är allmänt blåslagen och hjärnskakning. Men klarade mig utan frakturer och alla organ verkar fungera. :tummenupp

Hastigheten vid tillfället var väldigt låg och körningen avslappnad. Softåkning alltså och absolut inget bombåka. Men olyckor händer tydligen ändå.

Tack MrC för all hjälp :)



huvudsaken e att du e ok, resten e bara pengar :tummenupp


e det superhöstpris på din hoj nu då ?

eller blir den lagad / inlöst ?
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag mår bra! Skallen fick en redig smäll och jag är allmänt blåslagen och hjärnskakning. Men klarade mig utan frakturer och alla organ verkar fungera. :tummenupp

Hastigheten vid tillfället var väldigt låg och körningen avslappnad. Softåkning alltså och absolut inget bombåka. Men olyckor händer tydligen ändå.

Tack MrC för all hjälp :)

Låter inge bra alls det där! Du får satsa på en klotfri säsong nästa år. Take care m8!
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
huvudsaken e att du e ok, resten e bara pengar :tummenupp


e det superhöstpris på din hoj nu då ?

eller blir den lagad / inlöst ?

Jag har inte riktigt hunnit tänka på det än. Allt är bara dimmigt och yrt nu och det är en ansträngning att bara använda datorn. Har inte sett hojen än, och just nu vet jag inte om jag kommer vilja gränsla en hoj igen.
 

Lassesthlm

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Vällingby
Hoj
Aprilia Tuono-14, Monster 1100 EVO, BMW F800R CF, Yamaha TT600, KTM 525 stulen, BMW 1150R Rockster, XT-500, Suzuki GS-1000, Honda 750, Honda 125.
Mc krockade med bil
Stockholm 28 sep 20:24

En motorcyklist och en personbil kolliderade på Edvard Griegsgången i Kista på onsdagskvällen.

Polis och räddningstjänst skickades till olycksplatsen vid 20.00 och enligt larmet befaras personskador.

Det är väl en parkväg....men där är det nästan lika mycket trafik som på gatorna
 

Linkan123

Medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Linköping
Hoj
Såld!
Åkte precis förbi en mcolycka vid utfarten mot e4 från vallarondellen, Linköping. En kille låg vid sidan och hans hoj, en grön speed triple (tror jag) på andra sidan. Han hade redan fått en filt och såg ut att bli väl omhändertagen. Hoppas inte det var så illa, åkte buss så jag kunde inte stanna :(
 

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Ort
.
Hoj
VFR750
Åkte precis förbi en mcolycka vid utfarten mot e4 från vallarondellen, Linköping. En kille låg vid sidan och hans hoj, en grön speed triple (tror jag) på andra sidan. Han hade redan fått en filt och såg ut att bli väl omhändertagen. Hoppas inte det var så illa, åkte buss så jag kunde inte stanna :(

Åkte förbi en liten stund senare, Trippeln stod vid sidan av vägen. Räddningstjänst och ambulans på plats. Polis anlände när jag passerade.

Edit: http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5807912&date=&menuids=
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top