Olyckstråden 2011

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Mc-förare omkom i frontalkrock
Uppdaterat: kl 15:34 (publicerades kl 15:11) , Nyheter P4 Skaraborg

En 49-årig man omkom när han med sin motorcykel frontalkrockade med en personbil på en mindre väg vid Håkantorp utanför Falköping på lördagseftermiddagen. Bakom körde ännu en motorcyklist som rände in i den första motorcykeln. Den mannan klarade sig med lindrigare skador.

Föraren av bilen chockades men klarade sig utan fysiska skador.

Bulten

En som åkte av i fotokurvan på eftermiddagen, fick flygas bort, men var i hyffsat skick enligt åskådare.

En kille som hade kört av åt Tungelsta hållet idag också, ungefär i höjd med Vedasjön. Föraren satt vid vägkanten med sällskap dock så förhoppningsvis bara materiella skador!

Mc-förare omkom i frontalkrock
Uppdaterat: kl 15:34 (publicerades kl 15:11) , Nyheter P4 Skaraborg

En 49-årig man omkom när han med sin motorcykel frontalkrockade med en personbil på en mindre väg vid Håkantorp utanför Falköping på lördagseftermiddagen. Bakom körde ännu en motorcyklist som rände in i den första motorcykeln. Den mannan klarade sig med lindrigare skador.

Föraren av bilen chockades men klarade sig utan fysiska skador.

Fy fan vad kall jag blev nu!

Finns det mer länkar, källor eller whatever? Mina kvarter och jag har en ytlig bekant i just den åldern.

En som åkte av i fotokurvan på eftermiddagen, fick flygas bort, men var i hyffsat skick enligt åskådare.

1.jpg

Klagade på smärtor i foten men annars i bra skick. Hojjen var väl inte tokfin men mest kosmetiskt.

Mc-förare omkom i Falköping
Skaraborg 10 sep 16:08

En 49-årig man omkom när hans motorcykel krockade med en bil i Håkanstorp i Falköping vid 13-tiden på lördagen.

Ytterligare en motorcykel var inblandad i olyckan. Den sistnämnde föraren fördes till sjukhus med lindriga skador, rapporterar SR Skaraborg.

Förare Kör 20 meter i diket Lerum.

Jag var på väg hem från jobbet idag 13:15, då jag ser en kille på custom som kör i diket kastenhof avfarten mot Alingsås.

Han körde om mig på motorvägen innan och såg rätt vinglig ut. Tänkte stanna å hjälpa till få upp mc ur diket, men han lyckades själv reda ut det. Han körde ju mcn i diket så han och cykeln verkar ha klarat sig.

Staffanstorp, Sydsvenskan 18 sept 2011

Mototcyklist skadad vid singelolycka

En motorcyklist skadades vid 11-tiden på lördagen i Staffanstorp i en singelolycka. Mannen åkte på Möllebergavägen när han plötsligt körde av vägen. När polis kom till platsen klagade han över smärtor i rygg och ben. Han fördes med ambulans till sjukhus.

En död i mc-olycka
24 september 2011 kl 08:24, uppdaterad: 24 september 2011 kl 08:29

En man i 30-årsåldern avled natten mot lördagen i en mc-olycka på länsväg 556 i Tungelsta i Haninge söder om Stockholm. Motorcykeln körde av vägen och mannen avled troligen omedelbart, uppger stationsbefälet i Handen.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en-dod-i-mc-olycka_6497498.svd

Fråga: Var i h_____e ligger länsväg 556?

En död i mc-olycka

En man i 30-årsåldern avled natten mot lördagen i en mc-olycka på länsväg 556 i Tungelsta i Haninge söder om Stockholm. Motorcykeln körde av vägen och mannen avled troligen omedelbart, uppger stationsbefälet i Handen.

dom måste mena LV 569 för det var tydligen en mc olycka där inatt fick jag höra men det var tydligen 2 st olyckor inatt, en utan dödlig utgång och en lättare avåkning.

Össeby vägen

Det var jag som åkte av på Össebyvägen (mellan Åkersberga och Brottby) vid halv ett tiden.

Inget grus alls på vägen och så i en höger svagt uppåt med solen i ryggen försvann hojen under mig. Någon hade bestämt sig för att det var en bra ide att fixa en lång, tjock och bred stäng grus av samma färg som asfalten mitt i kurvan.

Som tur var så gick det inte så fort och inget möte. Hojen bärgad och bärgaren lämnade av mig vid roslagsbanan. sen Tbana och Buss till jobbet där jag har min bil.

Lite ont i axeln och revbenen på vänster sida.

Ett bra skinnställ med riktiga skydd, ett par bra handskar, en juste hjälm, ryggskydd och bra dojor är faen värt varenda peng.:tummenupp

Last edited:
Det var jag som åkte av på Össebyvägen (mellan Åkersberga och Brottby) vid halv ett tiden.

Inget grus alls på vägen och så i en höger svagt uppåt med solen i ryggen försvann hojen under mig.

Som tur var så gick det inte så fort och inget möte. Hojen bärgad och bärgaren lämnade av mig vid roslagsbanan. sen Tbana och Buss till jobbet där jag har min bil.

Lite ont i axeln och revbenen på vänster sida.

Ett bra skinnställ med riktiga skydd, ett par bra handskar, en juste hjälm, ryggskydd och bra dojor är faen värt varenda peng.:tummenupp

Vi mötte er precis innan, skönt att det gick bra för dig! :tummenupp

En död i mc-olycka

Det måste stå fel.... Länsväg 556 ligger nämligen i Katrineholms Kommun.....

Kan tillägga att nu känner jag mig som 55:rolleyes:

Helvete vad stel man är.

såg att någon hade klotat med vad jag tror var en CBR 954 vid bergslagsvägen bromma ca 9.40. Polis och ambulans var på plats men såg aldrig föraren hoppas att det har gått bra iaf.

Från DN:
Avstängt från Västerbron mot Rålambshovsleden...

"Trafikolycka på Västerbron
Publicerad i dag 11:33

Västerbron är vid lunchtid på onsdagen delvis avstängd efter en trafikolycka. En personbil kolliderade på onsdagsförmiddagen med en motorcykel på Västerbrons norrgående körbana, dvs i riktning mot Kungsholmen.
Enligt de första rapporterna har minst en person skadats, uppger polisens Länskommunikationscentral. Men det hade vid 11.30-tiden inte kommit någon bekräftelse på hur allvarliga skador det rör sig om."

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back