Olyckstråden 2011

moltospazioso

Same shit different day
Gick med
14 Feb 2009
Ort
3:e våning
Hoj
Ducati SS 1000 DS
Mc-förare omkom i frontalkrock
Uppdaterat: kl 15:34 (publicerades kl 15:11) , Nyheter P4 Skaraborg

En 49-årig man omkom när han med sin motorcykel frontalkrockade med en personbil på en mindre väg vid Håkantorp utanför Falköping på lördagseftermiddagen. Bakom körde ännu en motorcyklist som rände in i den första motorcykeln. Den mannan klarade sig med lindrigare skador.

Föraren av bilen chockades men klarade sig utan fysiska skador.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Bulten

En som åkte av i fotokurvan på eftermiddagen, fick flygas bort, men var i hyffsat skick enligt åskådare.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
En kille som hade kört av åt Tungelsta hållet idag också, ungefär i höjd med Vedasjön. Föraren satt vid vägkanten med sällskap dock så förhoppningsvis bara materiella skador!
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Mc-förare omkom i frontalkrock
Uppdaterat: kl 15:34 (publicerades kl 15:11) , Nyheter P4 Skaraborg

En 49-årig man omkom när han med sin motorcykel frontalkrockade med en personbil på en mindre väg vid Håkantorp utanför Falköping på lördagseftermiddagen. Bakom körde ännu en motorcyklist som rände in i den första motorcykeln. Den mannan klarade sig med lindrigare skador.

Föraren av bilen chockades men klarade sig utan fysiska skador.

Fy fan vad kall jag blev nu!

Finns det mer länkar, källor eller whatever? Mina kvarter och jag har en ytlig bekant i just den åldern.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
En som åkte av i fotokurvan på eftermiddagen, fick flygas bort, men var i hyffsat skick enligt åskådare.

1.jpg


Klagade på smärtor i foten men annars i bra skick. Hojjen var väl inte tokfin men mest kosmetiskt.
 

Birdy_81

Ac-fyllning Utföres Billigt
Gick med
2 Jul 2011
Ort
falköping
Hoj
suzuki bandit 1200 99
Mc-förare omkom i Falköping
Skaraborg 10 sep 16:08

En 49-årig man omkom när hans motorcykel krockade med en bil i Håkanstorp i Falköping vid 13-tiden på lördagen.

Ytterligare en motorcykel var inblandad i olyckan. Den sistnämnde föraren fördes till sjukhus med lindriga skador, rapporterar SR Skaraborg.
 

Pimp

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Götet
Hoj
2010 street Triple
Förare Kör 20 meter i diket Lerum.

Jag var på väg hem från jobbet idag 13:15, då jag ser en kille på custom som kör i diket kastenhof avfarten mot Alingsås.

Han körde om mig på motorvägen innan och såg rätt vinglig ut. Tänkte stanna å hjälpa till få upp mc ur diket, men han lyckades själv reda ut det. Han körde ju mcn i diket så han och cykeln verkar ha klarat sig.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Staffanstorp, Sydsvenskan 18 sept 2011

Mototcyklist skadad vid singelolycka

En motorcyklist skadades vid 11-tiden på lördagen i Staffanstorp i en singelolycka. Mannen åkte på Möllebergavägen när han plötsligt körde av vägen. När polis kom till platsen klagade han över smärtor i rygg och ben. Han fördes med ambulans till sjukhus.
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
En död i mc-olycka
24 september 2011 kl 08:24, uppdaterad: 24 september 2011 kl 08:29

En man i 30-årsåldern avled natten mot lördagen i en mc-olycka på länsväg 556 i Tungelsta i Haninge söder om Stockholm. Motorcykeln körde av vägen och mannen avled troligen omedelbart, uppger stationsbefälet i Handen.



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en-dod-i-mc-olycka_6497498.svd

Fråga: Var i h_____e ligger länsväg 556?
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
En död i mc-olycka
24 september 2011 kl 08:24, uppdaterad: 24 september 2011 kl 08:29

En man i 30-årsåldern avled natten mot lördagen i en mc-olycka på länsväg 556 i Tungelsta i Haninge söder om Stockholm. Motorcykeln körde av vägen och mannen avled troligen omedelbart, uppger stationsbefälet i Handen.



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en-dod-i-mc-olycka_6497498.svd

Fråga: Var i h_____e ligger länsväg 556?

dom måste mena LV 569 för det var tydligen en mc olycka där inatt fick jag höra men det var tydligen 2 st olyckor inatt, en utan dödlig utgång och en lättare avåkning.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Össeby vägen

Det var jag som åkte av på Össebyvägen (mellan Åkersberga och Brottby) vid halv ett tiden.

Inget grus alls på vägen och så i en höger svagt uppåt med solen i ryggen försvann hojen under mig. Någon hade bestämt sig för att det var en bra ide att fixa en lång, tjock och bred stäng grus av samma färg som asfalten mitt i kurvan.

Som tur var så gick det inte så fort och inget möte. Hojen bärgad och bärgaren lämnade av mig vid roslagsbanan. sen Tbana och Buss till jobbet där jag har min bil.

Lite ont i axeln och revbenen på vänster sida.

Ett bra skinnställ med riktiga skydd, ett par bra handskar, en juste hjälm, ryggskydd och bra dojor är faen värt varenda peng.:tummenupp
 
Last edited:

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Det var jag som åkte av på Össebyvägen (mellan Åkersberga och Brottby) vid halv ett tiden.

Inget grus alls på vägen och så i en höger svagt uppåt med solen i ryggen försvann hojen under mig.

Som tur var så gick det inte så fort och inget möte. Hojen bärgad och bärgaren lämnade av mig vid roslagsbanan. sen Tbana och Buss till jobbet där jag har min bil.

Lite ont i axeln och revbenen på vänster sida.

Ett bra skinnställ med riktiga skydd, ett par bra handskar, en juste hjälm, ryggskydd och bra dojor är faen värt varenda peng.:tummenupp

Vi mötte er precis innan, skönt att det gick bra för dig! :tummenupp
 

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
En död i mc-olycka
24 september 2011 kl 08:24, uppdaterad: 24 september 2011 kl 08:29

En man i 30-årsåldern avled natten mot lördagen i en mc-olycka på länsväg 556 i Tungelsta i Haninge söder om Stockholm. Motorcykeln körde av vägen och mannen avled troligen omedelbart, uppger stationsbefälet i Handen.



http://www.svd.se/nyheter/inrikes/en-dod-i-mc-olycka_6497498.svd

Fråga: Var i h_____e ligger länsväg 556?

Det måste stå fel.... Länsväg 556 ligger nämligen i Katrineholms Kommun.....
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Kan tillägga att nu känner jag mig som 55:rolleyes:

Helvete vad stel man är.
 

Rosborg

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Skarpnäck
Hoj
Suzuki K7 1000
såg att någon hade klotat med vad jag tror var en CBR 954 vid bergslagsvägen bromma ca 9.40. Polis och ambulans var på plats men såg aldrig föraren hoppas att det har gått bra iaf.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Från DN:
Avstängt från Västerbron mot Rålambshovsleden...

"Trafikolycka på Västerbron
Publicerad i dag 11:33

Västerbron är vid lunchtid på onsdagen delvis avstängd efter en trafikolycka. En personbil kolliderade på onsdagsförmiddagen med en motorcykel på Västerbrons norrgående körbana, dvs i riktning mot Kungsholmen.
Enligt de första rapporterna har minst en person skadats, uppger polisens Länskommunikationscentral. Men det hade vid 11.30-tiden inte kommit någon bekräftelse på hur allvarliga skador det rör sig om."
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top