Olyckstråden 2011

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Nån som vet hur det gick för den som gick av på Bulten idag vid 15.00? Ryktesvägar säger att det inte alls va specieltt bra :( Ambulanshelikopter kom och hämta personen.
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Nån som vet hur det gick för den som gick av på Bulten idag vid 15.00? Ryktesvägar säger att det inte alls va specieltt bra :( Ambulanshelikopter kom och hämta personen.



24-åring skadad i mc-olycka
Stockholm 21 maj 20:36

Två olika motorcykelolyckor inträffade i Stockholm under lördagseftermiddagen. En 24-årig man fördes till sjukhus med ambulanshelikopter.

24-åringen körde av väg 257 vid Rosenhill i Botkyrka strax efter klockan 15.

- Han blev lätt avsvimmad, men kvicknade till efter ett tag, säger Björn Åhlin, stationsbefäl på polisen i Huddinge, till Sveriges Nyheter.

När mannen fördes till Karolinska sjukhuset var han vid medvetande.

- Han är inte så allvarligt skadad, säger Björn Åhlin.

Vid klockan 17.30 inträffade ytterligare en singelolycka med motorcykel. Denna gång i Rågsved i södra Stockholm. Polisen har inga uppgifter om några personskador.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Nån som vet hur det gick för den som gick av på Bulten idag vid 15.00? Ryktesvägar säger att det inte alls va specieltt bra :( Ambulanshelikopter kom och hämta personen.

Jag mår efter omständigheterna bra. Värre med hojen vad jag förstår, har inte själv sett den efter olyckan...

Jag blir liggande till på måndag då det ska beslutas om operation. Tur det finns några snygga sköterskor. :)
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Skönt att höra! Vad hände? Vi såg dig åka förbi bajsdammen strax innan.

Styrvobbel som jag aldrig riktigt fick kontroll på, trots styrdämpare. Kastades av hojen och gled in på en grusväg, missade alla träd som tur var.
Bakomliggande berättade att hojen kastades upp i luften 4-5m och var nära på att träffa mig när den kom ner igen. Jag har haft riktigt tur i oturen!
 

Gingan

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
Östermalm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Faan va skönt att höra att det gick bra för dig Biifer!!
Det va jag som hade den röda mitsubishi 300gt som stod vid bajsdammen tillsammans med 3 st andra när du susade förbi. Trodde att det gick riktigt illa för dig när vi kom bort till olycksplatsen. Krya på dig!!
 

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Ort
by
Hoj
1989
Länka

Swedie, ta inte bara bort, flytta gärna inläggen till rätt tråd eller länka dit iaf. /Tack
 

Monica

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
Kawa Z750s, MT-01 och Suzuki GSX1400
Bil och mc-polis i olycka Abbekås

"En polisbil och en polismotorcykel var på väg till Trelleborg när olyckan var framme. Polismotorcykeln körde bakom polisbilen när en bilist som skulle svänga släppte fram polisbilen innan denne svängde vänster.

– Bilisten ser inte motorcykeln och de kolliderar. Motorcykeln träffade höger sida av personbilen, säger Ewa-Gun Westford."

http://www.ystadsallehanda.se/skurup/abbekas/article1476550/Polis-inblandad-i-trafikolycka.html

Antingen var bilisten blind eller så kan vi kasta ut teorin om att vi behöver bli mer "synliga". Ser man inte en mc-polis då kvittar det nog hur mycket "blänk" vi har på oss.......

Jag hoppas det går bra för killen...
 

Snowman89

Guest
Blev påkörd bakifrån idag när jag saktade ner för några som gick över vägen.. hojjen som jag haft 1månad är skrot och jag har brutit handleden.. FML
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
2011-05-27 11:32, Trafikolycka, personskada, Botkyrka

Flaggplan, Tullinge


Räddningstjänsten och polis är på väg till platsen efter larm om en sammanstötning mellan en personbil och en motorcykel.

Mc-föraren förd till sjukhus. Okänt vilka skador föraren ådragit sig.

2011-05-27 14:00, Trafikolycka, personskada, Södertälje

Orrlöt


Räddningstjänsten och polis är på väg fram till platsen med anledning av att en motorcykel kört på ett rådjur. Oklart i nuläget ifall föreren har skadat sig.

Polis upprättar en trafikmålsanteckning kl 14.30 och jaktvårdare är kontaktad för att ta hand om rådjuret.

2011-05-28 17:09, Trafikolycka, personskada, Stockholm

Sockenvägen


Ambulans och polis är på väg fram till platsen med anledning av att en personbil och motorcykel har kolliderat. Oklar skadestatus på de inblandade i nuläget.

Polis upprättar en trafikmålsanteckning.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan/sv/
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top