Olycksstatistik Sporthoj

Har du kört sporthoj och skadat dig allvarligare än enbart smärta? (benbrott ed)

• Antal röstningar
    0

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Som referens till "Olycksstatistik motarder"

Rösta enbart om du under en period faktiskt åkt sporthoj.

Ingen olycka alls = nej (rösta alltså inte enbart om du faktiskt haft en olycka).

Daniel

Jag har gjort en vurpa och den var ...på sett och vis ..... ..självvållande. Jag har gjort åtskilliga rullande stoppies, säker rullat över en km på framhjulet men när jag skulle göra "den sista för dagen" utanför garaget så nöp jag till.
Kom precis upp med bakhjulet då framhjulet låste sig. Åkte i backen i typ 60-70 och gled 30m på asfalten med vänster ben under hojen :huvet

Men tack vare att jag använde vänster ben som krashpuck så klarade sig alla kåpor förutom toppkåpan :tummenupp. Lite prylar som sticker ut böjdes och repades samt att kylaren flyttades 1cm åt höger.

Otroligt nog ställde jag mig upp så fort jag stannat och rullade in hojen i garaget. När jag gick in kände jag att jag hade lite ont i knäet och höger tumme. Men det stannade där, vart nog mest lite chockad.

Så jag röstade NEJ

Räknas kvarstående smärta efter mer än ett år? Och även problem med låsningar i leden?
Röstade i af Nej.

Lowsidade strax under 100 ut på en åker förra hösten, blåmärke på ena foten var allt jag led av... Jag röstade Nej

EDIT: Gomorron, missade att det var i Supermotard/Offroadforumet. Hoppas det inte gör nåt att jag röstade... :tomten

vurpade i hårnålen på Knutstorp.. Men eftersom mitt högerben låg under hojen skrapades inget förutom ljuddämparen. Kunde köra nästa pass igen. =)
Så jag röstade Nej.

tog en skarp okänd kurva i 100+ då det helt plötsligt gick över till jordväg från nylagt asfalt som resulterade i att jag krossade muskelfästet i höften och hjärnskakning. Medans jag låg där på vägen kom en svart saab 9-5 med en snygg blondin med solbrillor. Yes! tänkte jag och räknade med att hon skulle gulla med mig och ta hand om mig men dem dumma #%¤nan körde bara förbi mig där jag låg på vägen. Jag fick hasa upp motorcykeln från lägdan och köra 6 kilometer hem.

där la jag mig och slocknade i sängen till dagen efter då jag fick åka plingplång till plåsterhuset.

och jag vet att det var mitt eget fel och det kommer inte hända igen.

2887016 tog en skarp okänd kurva i 100+ då det helt plötsligt gick över till jordväg från nylagt asfalt som resulterade i att jag krossade muskelfästet i höften och hjärnskakning. Medans jag låg där på vägen kom en svart saab 9-5 med en snygg blondin med solbrillor. Yes! tänkte jag och räknade med att hon skulle gulla med mig och ta hand om mig men dem dumma #%¤nan körde bara förbi mig där jag låg på vägen. Jag fick hasa upp motorcykeln från lägdan och köra 6 kilometer hem.

där la jag mig och slocknade i sängen till dagen efter då jag fick åka plingplång till plåsterhuset.

och jag vet att det var mitt eget fel och det kommer inte hända igen.
fifan va hämskt :gnissla

Vetetusan vad som hände men greppet på bakhjulet släppte i april och jag for i backen. Eller jag vet VAD som hände men inte VARFÖR!

Som tur var gjorde hojen en "hisider" och slogs sönder på båda sidorna så den inte gick att reparera(inom rimliga kostnader)

Så försäkringsbolaget gav mig en ny!

Själv fick jag bara lite blåmärken och ont i axel, fot och höft samt vrickade tungan efter allt svärande.

så jag röstade nej

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...