Olycksfallsfluktare?

Jag tittar för att se om det är någon man känner inblandad, men jag brukar inte sakta ner övrig trafik för det.

Det räcker om man saktar in till strax under gällande hastighet, vilket förmodligen uppskattas av personalen som jobbar på platsen, även om det är motsatt körbana.

Man saktar ju även ner för man vet att det är poliser i närheten.

HanneZ skrev:
Man saktar ju även ner för man vet att det är poliser i närheten.

Så länge du bara saktar ner til laglig fart är det ok, men hur mycket bryr de sig när du kör i motsatt riktning och de är upptagna med en olycka?
De måste ju först och främst ta sig från olyckan där det är köer fram till ett ställe där de kan vända och ta sig över till motsatt riktining och innan dess är du lååångt borta...

Men de stollarna som måste sakta ner till typ 50 på en 110väg för att det står en polis i motsatt riktning på motorvägen ger jag inte mycket för. Total idioti!!!!

mb skrev:
Jaså, säkert att det är ok att faktiskt köra lagligt nån gång emellanåt? :rolleyes:

Jag kör faktiskt inte så fort... :rolleyes:
Och inte över den "lagligt olagliga 30gränsen"! Men det som jag skrev i trådstarten och som jag fortfarande menar är varför vissa måste sakta ner till 30-50 km på 110väg för att det skett en olycka på en annan väg som ligger brevid.. (som det är på söder och norrgående motorväg här i stan..)

Det är inte speciellt vettigt beteende och skapar lätt nya olyckor...

Det blir lätt "tittolyckor" när folk saktar in för att se vad som hänt. Jag råkade ut för det på E4 söder om sthlm en gång. Framförvarande saktar in p.g.a. tittköer, hastigheten ligger runt 70 på 110 sträcka. Givetvis måste även jag då sakta in till 70. Bakomvarande uppmärksammar inte detta utan tittar på olyckan så han kör in i mej med 40 km/h fartskillnad. Lyckligtvis inga personskador, men bilarna blev såklart skrot.
Det resulterade även i ännu värre köer i vår körriktning då räddningspersonalen var tvugna att röja upp där också.

Wunder skrev:
Det blir lätt "tittolyckor" när folk saktar in för att se vad som hänt. Jag råkade ut för det på E4 söder om sthlm en gång. Framförvarande saktar in p.g.a. tittköer, hastigheten ligger runt 70 på 110 sträcka. Givetvis måste även jag då sakta in till 70. Bakomvarande uppmärksammar inte detta utan tittar på olyckan så han kör in i mej med 40 km/h fartskillnad. Lyckligtvis inga personskador, men bilarna blev såklart skrot.
Det resulterade även i ännu värre köer i vår körriktning då räddningspersonalen var tvugna att röja upp där också.

Precis det jag menar, VAD är så viktigt att titta på att man måste riskera ännu fler olyckor?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back