Olycksfallsfluktare?

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Tex om det är en olycka i norrgående riktning, så varför blir det tvärstopp i södergående riktining också precis vid olycksplatsen?
Är alla så nyfikna att även de i sin tur skapar stora olycksrisker?

Visst kan jag förstå att man saktar in ev. stannar i övriga filer i den riktning olyckan skett, så att man kan lämna plats för räddningstjänst mf, det är ju inga konstigheter. Varför man måste tvärnita i motsatt körriktning kommer jag dock aldrig att förstå.. :kocko

Hur gör ni?

Jag blir också arg, men om jag får vänta på min tur ska jag ha också ha valuta för all väntan.

:gnissla

Kawwa skrev:
Sitter och svär åt alla nyfikna djävla gamar som måste försöka se vad som hänt !!!!! :4skrika :mad: :censored

Ja man undrar vad de är de så gärna vill se? Blod, döda eller vad? :va

Så att de kan åka hem sen och berätta vilken otäck olycka de var tvugna att bevittna på vägen hem eller? :confused:

Milla skrev:

Som i tid, tid är pengar kan jag då dra till med. :hihi
Ärligt talat, det där hände mig förra måndagen, det stod still från Järva till Haga Norra. Direkt efter olyckan släppte det och gick i 70 igen. Har jag suttit i 20 minuter så vill jag fan veta vad de andra tittat på, så jag trampar inte fullt bara för att komma iväg men inte stannar jag heller.

Markus skrev:
Ärligt talat, det där hände mig förra måndagen, det stod still från Järva till Haga Norra. Direkt efter olyckan släppte det och gick i 70 igen. Har jag suttit i 20 minuter så vill jag fan veta vad de andra tittat på, så jag trampar inte fullt bara för att komma iväg men inte stannar jag heller.

Jotack, jag vet, jag satt också i den kön, fast åt andra hållet då..Vår fil var den enda som var öppen men dumfan som stod först åkte aldrig utan släppte endast in alla andra, så jag stod väl still där i 20-30 min innan det släppte...
Men sen var det ju fritt och fint resten av vägen :)

Milla skrev:
Jotack, jag vet, jag satt också i den kön, fast åt andra hållet då..Vår fil var den enda som var öppen men dumfan som stod först åkte aldrig utan släppte endast in alla andra, så jag stod väl still där i 20-30 min innan det släppte...
Men sen var det ju fritt och fint resten av vägen :)

Släppte han in bilar i 20-30 minuter, det kallar jag ödmjukt i överkant.
Kan det inte varit olycksbilen?
Men, vad hade hänt egentligen? Såg ut som en 5/6 bilar varit inblandade... Och lastbil, de hade cabbat någon bil tror jag.

För att folk inte kan köra bil.
Är det en polis i mötande fil på E4an så saktar folk in som möter??? Är det en olycka så måste folk "gotta" sig i andras elände. Är det regn ute så kan folk inte se, så dom måste köra långsamt och bromsa i god tid(5km innan). Är det snö så är det kört för folk kan inte framföra en bil i halka. Är det sol så kan den blända och man måste slå av på tempot långt innan för tänk om solen uppenbarar sig i norr.

Nej fram för Körkortstest var 5år så skulle trafiken se bättre ut och vägverkets 0 vision(hur faan stavas det?) skulle vara ett steg närmare.

Markus skrev:
Släppte han in bilar i 20-30 minuter, det kallar jag ödmjukt i överkant.
Kan det inte varit olycksbilen?
Men, vad hade hänt egentligen? Såg ut som en 5/6 bilar varit inblandade... Och lastbil, de hade cabbat någon bil tror jag.

Det var inte olycksbilen, vet inte vad idioten höll på med! :(

Det var en personbil och en lastbil som krockat av nån anledning...

Qwerty skrev:
För att folk inte kan köra bil.
Är det en polis i mötande fil på E4an så saktar folk in som möter??? Är det en olycka så måste folk "gotta" sig i andras elände. Är det regn ute så kan folk inte se, så dom måste köra långsamt och bromsa i god tid(5km innan). Är det snö så är det kört för folk kan inte framföra en bil i halka. Är det sol så kan den blända och man måste slå av på tempot långt innan för tänk om solen uppenbarar sig i norr.

Nej fram för Körkortstest var 5år så skulle trafiken se bättre ut och vägverkets 0 vision(hur faan stavas det?) skulle vara ett steg närmare.

Jag tror också att det är många som inte längre är lämpade att köra bil som ändå är ute på vägarna och irrar..

För att ändå klaga på folk, varför kör man max 60 på påfarter och förväntar sig att bilar som kommer i 110 ska tvärnita och släppa in dem? Påfarter är ett acceleringsfält för att anpassa farten till övrig trafik, hur kan det vara svårt att förstå?

Markus skrev:
Vägarna skulle bli bra mycket trevligare att vistas på om folk kunde ta det lugnare. Stadsbor som kastar sig fram som idioter för att spara någon minut, är minst sagt irriterande.

Finns i övrigt inget uttryck som jag hatar så mycket som "tid är pengar". För mycket "produktiv" tid tär på livskvaliteten, kontrar jag med då. Tid är allt vi har, som bodil jönsson säger, och alla har lika mycket av det.

Alltså, vad jag menar är att jag tycker det är vettigt att slå av gasen och ta det lite lugnt när man kör förbi en olycksplats. Inget att jäkta upp sig för.

Tror att det bara handlar om att folk är allmänt nyfikna. Klart man tittar om något har hänt, men man önskar ju inte att saker ska hända bara för det.

Värre är det när det helt plötsligt bara stannar upp bara för att det är en avfart på motorvägen och folk inte kan använda avfarten för att samta ner, utan ska sänka farten redan på motorvägen... Brukar bli en skaplig kedjereaktion, till slut så står det nästan still.

Människan är av naturen nyfiken.

Det är lite som att titta på äckliga länkar folk skickar. Man vill men ändå inte.

Det ligger ju i människans natur att frossa i våld och död. Ju verkligare desto bättre verkar det som. Se bara vilka publiksucceer som offentliga avrättningar varit i alla tider.
Det värsta som kopmmit nära inpå vara när färjan Scandinavian Star brann och folk satte sig med picnick-korgar i berget för att se på när räddningspersonalen jobbade dvs bar i land döda.

Det finns mycket som tyvärr talar för att vi är ett rätt motbjudande djur egentligen….

Ja se bara på all jävla skit som finns på exxet.nu o va dom där sidorna nu heter. Jag tillhör de som avskyr sånt där. Jag får kväljningar när jag ser vidriga saker.

Kan det inte vara så att folk faktiskt vill hjälpa till också? Och att ta det lite lugnt när man kör förbi en olycka är väl bara bra?

Iofs, jag har inte kört mkt i stockholm, det kanske är annorlunda där.

mb skrev:
Kan det inte vara så att folk faktiskt vill hjälpa till också? Och att ta det lite lugnt när man kör förbi en olycka är väl bara bra?

Iofs, jag har inte kört mkt i stockholm, det kanske är annorlunda där.

Knappast på motorväg och du kör i norrgående och det skett en olycka i södergående..

Som genom magi har du köbildning att vänta i norrgående..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back