Olycksfallsförsäkring

Åsa skrev:
Tack!

En fråga bara, har du behövt använda hans tjänster? Alltså har du blivit skada och behövt använda din försäkring. Kan ju vara intressant att veta....

Skadad: JA!!!
men det var innan jag anlitade honom...sen har jag hållt mig på hjulen.

Micke Nilsson, Shell Yamaha, Veidec trophy, har samma gubbe.
Han har fått ut pengar för alla sina skador(som jag vet om) + sveda o värk.

Skall dock prata med honom om mina tidigare skador och se om vi kan få till något. SVEMO's "FINA" försäkring täcker bara från 5% och uppåt...
Så mina ärr i ansiktet, mitt nyckelben, min trasiga axel och min deformerade(bara lite, lite grand) fot är inte godkända var o en för sig.
Men vi skall kolla upp om det går att fixa i en klump då allt utom nyckelbenet uppkom i samma krasch....
Nyckelbenet fixade jag -00, när jag fick för mig att åka o träna i ösregn med min SP250 :D :notme

Efter min vurpa nu i höstas anmälde jag skadan till LF. Först slingrade dom sig lite med att trafikförsäkringen eller min försäkring genom licensen borde täcka skadorna. Efter lite övertalning gick dom med på att olycksfallsförsäkringen täckte. Skickade in kvitton mm i förra veckan o fick ett brev från dom häromdagen. Gissa om jag blev förvånad när det visade sig att dom även ersätter skadorna på utrustningen, utan att pruta så mycket som en spänn :tummenupp

Om jag nu bara kan övertyga dom om att jag var normal innan smällen så är min ekonomiska framtid säkrad :rodnar

stavgren skrev:
Gissa om jag blev förvånad när det visade sig att dom även ersätter skadorna på utrustningen, utan att pruta så mycket som en spänn :tummenupp

Kunde du inte få ut för skadorna på hojen oxå :D

stavgren skrev:
Hmmmmmm, får nog slå dom en signal idag... ;)

Räcker det med skadat ego för att få ut skadorna på utrustningen tro?

Jag har vart i backen 3ggr i år, skinnstället ser ut som f_n.

Palte skrev:

Jag har vart i backen 3ggr i år, skinnstället ser ut som f_n.

Du måste väl ändå byta, färgmatchningen är ju helt fel nu :)

Villkoren i LF:s försäkring säger att om olyckan krävt läkarvård ersätter dom kläder som skadats. Jag frågade om det även gäller skyddskläder och det gjorde det.

stavgren skrev:
Du måste väl ändå byta, färgmatchningen är ju helt fel nu :)

Villkoren i LF:s försäkring säger att om olyckan krävt läkarvård ersätter dom kläder som skadats. Jag frågade om det även gäller skyddskläder och det gjorde det.

Sprayfärg är billigt-Skinnställ är dyrt.... vem vet det kanske matchar snart

Åsa #96 skrev:
Tänkte höra med er hur ni är försäkrade med olycksfall. Vilket bolag, vad det täcker, gäller den även utomlands, vilka basbelopp har ni osv...

Har börjat kollat upp vad min nuvarande försäkring täcker och funderar på att eventuellt utöka det.
Är nu försäkrad hos Skandia genom arbetet med 20 basbelopp till en kostnad 252:-/år.
Försärkingen genom Svemo och licensen i Trygg Hansa verkar inte var mkt att hurra för...

Det verkar som att en försäkring "tar ut den andra", dvs om jag t ex har en försäkring hos Skandia och en annan hos Trygg Hansa så kan jag bara få ersättning vid skada från ETT bolag.
Är det någon som känner till detta?

Har inte du vurpat tillräckligt för ett par år redan? :confused:

:D

Hallå Åsa,

Jag har fixat en olycksfallsförsäkring med Läns. Det står inskrivet i försäkringvillkoret att den gäller vid både RR och Cross, träning och tävling. Kostar i Sthm 1987 för 50 basbelopp.
Ciao Jonas

Jag är försäkrad i Folksam. Till försäkringsbrevet medföljde ett separat brev där det tydligt står att den gäller för roadracing, dock endast inom norden.
Den ger max 40 basbelopp och kostar 1374 kr /år

MrGooFy skrev:
Har inte du vurpat tillräckligt för ett par år redan? :confused:

:D

Men hallå Goofy, detta inlägget började jag på i Maj, då hade jag varit en lugn och försiktig flicka i flera veckor ju :)

kollade just upp min olycksfall som jag har på IF
jag har hemförsäkring STOR med tillägg olycksfall och otur.
olycksfall gäller för RR inom norden OM man inte fårr in mer än 19650kr i spons,, mkt märkligt men så va det.

R2 skrev:
olycksfall gäller för RR inom norden OM man inte fårr in mer än 19650kr i spons,, mkt märkligt men så va det.

Hehe, då kvalar ju rätt många in med tanke på att så få får spons ;)

R2 skrev:

Ett bra idé kan vara att få det skriftligt, så att dom sedan inte ändrar sig OM du nu skulle behöva använda försäkringen... Jag har blivit betydligt visare efter tråkiga incidenser med försäkringsbolagen, att trotts vad dom som sagt tidigare per telefon, har man inte det på papper så gäller deras ord när det väl kommer till kritan :(

Åsa #96 skrev:
Ett bra idé kan vara att få det skriftligt, så att dom sedan inte ändrar sig OM du nu skulle behöva använda försäkringen... Jag har blivit betydligt visare efter tråkiga incidenser med försäkringsbolagen, att trotts vad dom som sagt tidigare per telefon, har man inte det på papper så gäller deras ord när det väl kommer till kritan :(
F-n Åsa jag hoppas att det inte klyddar nu, har inget skrifligt :( Vill samtidigt tacka dig för att jag fick upp ögonen för extra olycksfalls försäkring. Jag vurpade hårt i våras och är borta minst till november :( Jag tecknade en olyckfall försäkring 4 dagar innan vurpan. Hade inte ens hunnit betala premien. Det blev dock inte genom "din" förs mäklare. Men han var till stor hjälp att hitta en billigare och bättre, genom mina andra förs. Tack och kämpa pau :tummenupp

Ankan skrev:
medicinska noteringar skedde skadan vid roadracingträning på bana...

men Kinnekulle är ju inte godkänd för det av SVEMO... därmed var det väl ingen roadracingträning?
eller .. det blir det väl ändå... bara det att SVEMO's försäkring inte gäller... typ.. eller nåt.. LF har bra försäkring för detta, de täcker det säkert! Om inte.. vill jag veta ASAP.. har själv olycksfall där...

Motulen skrev:
F-n Åsa jag hoppas att det inte klyddar nu, har inget skrifligt :( Vill samtidigt tacka dig för att jag fick upp ögonen för extra olycksfalls försäkring. Jag vurpade hårt i våras och är borta minst till november :( Jag tecknade en olyckfall försäkring 4 dagar innan vurpan. Hade inte ens hunnit betala premien. Det blev dock inte genom "din" förs mäklare. Men han var till stor hjälp att hitta en billigare och bättre, genom mina andra förs. Tack och kämpa pau :tummenupp

Det var ju kul att höra att jag varit till hjälpen för dig. :) Och visst är SH himla fiffigt :tummenupp

Det löser sig säkert med din försäkring, bara be dom skicka det skriftligt till dig.

Jag har IF.

1,3 mille i försäkringsbelopp.

Den är ett tilllägg på min hemförsäkring o kostar 201:- / år !!!!

Den gäller under förutsättning att man inte har sponsorer !.... (man får max ha spons på 0,5% av ett basbelopp per år, knappt 20.000:-)
Se även tidigare inlägg....

edit: angemämt problem att få "för mycket" sponsorpengar............

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...