Olycksfallsförsäkring som tar bana/rr. . .

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Någon som har koll på vilka som finns nu?


Tänkte kolla över innan förfallodagen då min gått upp en del. . .
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
De enda som normalt gör det är gruppförsäkringar via facket eller jobbet. Alla andra har undantag för allt som är roligt.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har Bliwa via facket/jobbet och de tar även motorsport.
Jag kollade de flesta senast förra året och som Ething skriver så har alla undantag, några måsta man ringa och kolla då texterna i avtalen är omöjliga att tolka.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Och när du fått det bekräftat, ber du handläggaren att skicka dig ett mail om vad som sagts, är mitt förslag.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ok, ja det var ju ett tag sen jag kollade nu, då blev det Skandia till tjejen och det är den som ska uppdateras nu tänkte jag.

Den har bytt till moderna som nu bytt till trygg hansa och gått upp en del så tänkte väl kolla upp vilka som finns nu.
Hon tävlar ju inget utan bara bana/träning så just tävlingsmomentet är inte vitalt men bana behöver ju täckas.

Vi har ju även någon via hennes jobb som tar allt, bliwa tror jag utan att kolla och jag har någon gruppolycksfall på Skandia som jag tecknade via något annat bolag som återförsäkrade hos Skandia, när Skandia sen så upp det avtalet så tog dom över de kunder som ville och den kommer jag ju aldrig kunna nyteckna så den behåller jag men det är ju bara mig den gäller.

Ingen som kollat med Ica, hur är som när det behöver användas?
Om dom nu tar bana då, tänkte ringa i veckan och kolla, förfallodagen är 01/03 så det är ingen stress än. ?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Jag gjorde en större undersökning för 3-4 år sedan. Då hade samtliga bolag undantag för högrisksporter. Där ingick all motorsport, MTB, bergsklättring, fallskärm/glidflyg och liknande. På rak fråga kunde de sällan svara men i villkoren framgick det tydligt.

Vi har Skandia via jobbet och de är tydliga med att de inte har några undantag. Även om du så skulle skada dig i USA så gäller den fortfarande. Jag tog det exemplet eftersom jag tyvärr känner till en person som hamnade i koma efter att en benflisa från ett benbrott på en crossbana i USA, hans försäkring täckte inget och det kostade >1 miljon...

Grundregeln är väl ändå att så länge du är vid medvetande så är det av med utrustningen och säga att du snubblade i trappan hemma...
 

Joliet

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR100RR TRX850
Min hemförsäkring hos Trygg Hansa täcker banåka så länge det inte är tävling eller träning inför tävling. Står tydligt i villkoren och jag har ringt och frågat.
 

Joliet

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR100RR TRX850
Fast den täcker väl bara skador på ställ, hjälm mm, inte på dig som person?
Jo, det gör den. Jag åker en del i Spanien på bana och där måste man ha försäkring som täcker extra kostnader, typ helikopter från banan till sjukhuset. Det täcker min hemförsäkring plus andra kostnader som inte blåkortet/vår vanliga sjukförsäkring täcker.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag kör med TryggHansas Olycksfall Plus som man kan köra bana med så länge det inte sker under träning inför tävling. Saxat från deras villkor på vad försäkringen INTE gäller för:

Skada som uppkommit vid utövande av: • boxning, kickboxning, thai-boxning, shootfighting eller K1 • fallskärmshoppning, glid- och skärmflygning • tävling eller organiserad träning inför tävling med motorfordon då licensförsäkring gäller • deltagande i sport, idrottstävling eller organiserad träning som professionell idrottsutövare.**

Dvs, om jag är proffesionell utövare eller kör där licensförsäkringen gäller så gäller INTE Olycksfall Plus. Kör jag på skoj så gäller försäkringen.
 

Joliet

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Sollentuna
Hoj
CBR100RR TRX850
Jag kör med TryggHansas Olycksfall Plus som man kan köra bana med så länge det inte sker under träning inför tävling. Saxat från deras villkor på vad försäkringen INTE gäller för:

Skada som uppkommit vid utövande av: • boxning, kickboxning, thai-boxning, shootfighting eller K1 • fallskärmshoppning, glid- och skärmflygning • tävling eller organiserad träning inför tävling med motorfordon då licensförsäkring gäller • deltagande i sport, idrottstävling eller organiserad träning som professionell idrottsutövare.**

Dvs, om jag är proffesionell utövare eller kör där licensförsäkringen gäller så gäller INTE Olycksfall Plus. Kör jag på skoj så gäller försäkringen.
Exakt samma text som jag har i min hemförsäkring.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top